2020-03-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Bra svar..? Du har ju ingenting att argumentera med. Som sagt, du kommer få det jobbigt med den inställningen. Lycka till och ta hand om dig.
Jag har svarat en massa personer. Vill du ha ett mer utförligt svar så läs i tråden. Har en massa argumentationer som visar att det bara är dumt att stänga ner samhället.
Citera
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Såååå 50% säger att det är livsfarligt o att man ska bunkra o hålla sig hemma resterander säger nej nej nej det här är som svininfluensan bla bla bla VEM FAN SKA MAN LYSSNA PÅ
Det beror på vad du värderar. 2% dödlighet är ganska mycket människor om som vissa säger 70% kan smittas om inte drastiska åtgärder som Kina gjort tas. Det är 140.000 döda svenskar om 7.000.000 blir smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Och vad menar du Sveriges strategi är då om det nu inte är herd immunity?

Varenda land som sätter in "herd immunity" som strategi har slut i statskassan, så enkelt är det.

Effektivt är det exakt samma sak som att inte göra något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Några få länder går emot strömmen och tillåter smittspridningen att fortsätta med full kraft:

Sverige: tyst från regering och folkhälsomyndigheten hela helgen.

Tyskland: förbundskansler Merkel sa att 70% av tyska folket förväntas insjukna. Ändå görs ingenting, förutom att självständiga delstater stänger skolorna och inför restriktioner. Tyska folket rasar på sociala medier.

Holland: ungefär som Sverige, Holland är känt för att vara PK på ett sätt ungefär som Sverige.

Storbritannien: Premiärminister Jonson kör en linje med "mass immunity", dvs att det inte är någon ide att kämpa emot. Alla kommer att bli smittade ändå, och då blir alla immuna.

Förutom dessa 4 länder har jag inte hittat några som inte förordar lockdown och att hindra sociala möten mm.

Det är svårt att inte ifrågasätta den här strategin om så är fallet då vi fortfarande saknar stöd inom forskningen för immunitet efter att man har blivit frisk..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigDingDong
Ett mycket märkligt svar.
UD avråder från onödiga resor på grund av den stora smittorisken.
Anders Tegnell svara att reserestriktioner inte är någon adekvat åtgärd att det finns så mycket internspridning i de flesta länder i Europa.
Tegnell och UD är således eniga om den stora smittorisken utomlands men ändå tycker Tegnell att det inte gör någon skillnad om man ändå reser.

Yes första tecknet på splittring mellan regeringen och Tegnell!💪
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Jo, fast undvika att smitta kan man göra genom att inte gå ut så fort man visar symtom. De i farozonen ska isoleras. Vi ska hålla distans & undvika folksamlingar.

Visst, men problemet är att du kan vara en smitthärd utan att du vet om det. Dvs. du kan ha få eller inga symptom men fortfarande vara smittad. Vilket gör tex. skolor en väldigt olämplig plats.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Turistnäringen i världen lider mer än någonsin.
Även apor i turistområden är påverkade då inga turister längre matar dom och dom nu invaderar turistbyar och slåss för att få tag i mat.

En video från thailand.
https://youtu.be/0d-lfXIDyU
Citera
2020-03-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, det är du som antingen är full eller riktigt dum. Det var DU som undrade varför vi inte skulle införa dessa "symbolistiska åtgärder". Jag antog att du visste vad symboliska åtgärder betydde, men det gjorde du tydligen inte riktigt, och då blir det såklart missförstånd. Du anser att dem inte vara sådana.

Varför har jag inte koll på matematik nu då? Har vi ens diskuterat några siffror eller matematiska problem? Nej...
Suck... Vad jag säger är att det inte skulle spelat någon roll OAVSETT med öppna eller stängda gränser i detta läge. Vi har SAMHÄLLSSPRIDNING. Och ytterst få vill åka och resa nu ändå. Det är verkningslös symbolpolitik! Got it?

Du tycks dessutom ha blandat ihop mig med någon annan eller något, för jag brukar ständigt säga till förnekare att titta på Italien. Det betyder inte att det är meningsfullt att stänga gränser nu, idag. Alls. För sent för att ens tro att det ska ha någon som helst effekt. Eller vad menar du att det kommer ha för effekt?

Jag har aldrig ens nämnt aktier eller någon otacksamhet över att ha växt upp här. Ställ undan flaskan nu.

Ok ingen idé att diskutera med dig när du förnekar eller inte kommer ihåg kontext.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Jo, fast undvika att smitta kan man göra genom att inte gå ut så fort man visar symtom. De i farozonen ska isoleras. Vi ska hålla distans & undvika folksamlingar.

Vi håller ju distans bra om vi alla håller oss hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men släng då alla 85+ i karantän och hälsa på i kemdräkt! Jävligt mycket billigare än att försätta hela jävla jorden i konkurs med fullständigt kaos och arbetslöshet som konsekvens. Komplett helt jävla bindgalna är ni hysteriska idioter!
Jag menar att om man väljer den andra strategin så ska man också klara av at rakryggat stå framför dom som blir offer för den och förklara varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Alla RNA virus har det, gällande HIV. Vet du varför?
För att HIV råkar vara ett ens virus . Ditt jävla moje.
Dessutom, det har inte publicerats något kring hennes utandningsluft, så sluta hitta på.
Jag kan däremot meddela att jag har INTE NÅGOT i mina aresoler. Zero, bada. Negativ intre dagar nu förövrigt.

Vad babblar du om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luy
Precis! Så det kan ge ett viktigt perspektiv att läsa igenom smittskyddslagen.....
Läste du det jag delade? Dör står det nämligen att då kan folk sättas i karantän eller delar spärras av etc. Därav är det möjligt att Sthlm kan spärras av om det skulle behövas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in