2020-03-14, 22:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
När folks mor och farföräldrar börjar avlida om några veckor och dom inser att det är strategin så vill jag se Tegnell stå framför dom och försvara det.

Men släng då alla 85+ i karantän och hälsa på i kemdräkt! Jävligt mycket billigare än att försätta hela jävla jorden i konkurs med fullständigt kaos och arbetslöshet som konsekvens. Komplett helt jävla bindgalna är ni hysteriska idioter!
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Såååå 50% säger att det är livsfarligt o att man ska bunkra o hålla sig hemma resterander säger nej nej nej det här är som svininfluensan bla bla bla VEM FAN SKA MAN LYSSNA PÅ
Du bör läsa på och göra en egen bedömning istället för att låta andra ta så viktiga beslut åt dig.
Citera
Medlem
Undrar om detta stämmer?

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/14/anti-inflammatory-drugs-may-aggravate-coronavirus-infection?fbclid=IwAR1VU6ebgwbkHAHwR5yR0PSj8hl-FWh 7Hz9Edqq7q0yVs2XsWJdmodCqmGY
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Mycket intressant idag.

Campbell menar att WHO, förtäckt, kritiserar UK hårt för att UK i princip har gett upp testning.

Dvs WHO kritiserar alltså även Sverige eftersom Sverige har gjort likadant som UK - i princip gett upp testning.

Ja, ett av hans bäste avsnitt. Han har bra track record i träffsäkra analyser så trovärdig.

Han är normalt lugn men här fanns tendens till upprördhet o frustration. Att som Sverige o UK så tydligt prioritera ekonomi mot människoliv o lidande är ofattbart. Dessutom på tvivelaktig vetenskaplig grund. Rysk roulette om det funkar även om man offrar 50000 liv. Kinesernas taktik hade enligt kalkylen fått 67 gånger färre döda så extrem skillnad.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
När får vi skatt på virus kan inte Greta köra en skol strejk mot virus. Måste väl gå att tuta i folk skatt på det när man tror att man kan styra klimatet undrar vad Miljöpartiet gör när vi går in i en ny istid. Senast var det 3 kilometer is över Sverige. Blir väl skatt på is då.

Och högst upp på isen står Corona-bob och säger att det är onödigt att elda för det är egentligen inte kallt.
Citera
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Inatt är det elektriskt. Affär där jag bor var helt tom, människor anlände precis innan stängning, en man stoppade ned varor i sin sportbag helt öppet men den tjocka securitas väktaren såg ingenting.
Citera
2020-03-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han är ärlig , så länge vi har smittade i samhället så är karantän bara En kortsiktig lösning i väntan på vaccin
Utan vaccin så går vi under

Varför behövs FHM när dom antingen säger att inget bör göras för viruset finns inte, eller att inget bör göras för viruset finns överallt.

FHM kan ju bytas ut med någon chat-robot, sen kan vi använda pengarna till skyddsutrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Sluta överdriv. Var på gymmet idag och det var 4 pers där. Normalt hade det varit 30 pers. Folk håller sig redan undan. Vi behöver inte ännu fler restriktioner. Jag vill kunna leva mitt liv.. Inte bli en instängd fånge. Isolera de som är i riskzon istället. Det är så vi räddar folk från att dö..

Knappast! "Alle man till pumparna"! Allt annat är ett genuint antisvenskt beteende. Så det så.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Poängen är att minska kurvan dvs minska antalet smittade vid en viss tidpunkt. Om sjukhusen inte behöver ta emot alla smittade samtidigt har dom större kapacitet att behandla människor än om dom måste ta hand om alla samtidigt. Därav hela grejen med att stänga ner skolor nu.
Jo, fast undvika att smitta kan man göra genom att inte gå ut så fort man visar symtom. De i farozonen ska isoleras. Vi ska hålla distans & undvika folksamlingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Nei, nei, nei. Herd immunity er ikke noe nytt. Det er ingen strategi. Alle land i Europa og i vesten har som strategi å utsette smittespredningen og "flatten the curve".

At BJ presenterer Herd Immunity som en strategi er PR spin.

Herd immunity er (forhåpentligvis) resultatet av en ferdigblåst epidemi. Så vil det sannsynligvis bli endemisk etterpå, men det vet vi ikke.

Å presentere dette som en strategi som skiller seg fra Norge, Danmark, Italia osv er løgn og bedrag.

Forskjellen på Sverige og UK og andre land er at vi tar tiltak nå for å unngå en kollaps i helsevesenet i den første bølgen. Det er en løsning på kort sikt. Hvordan dette skal løses på lang sikt er ennå ikke klart. Men vi trenger å kjøpe oss tid og vi trenger å unngå en kollaps i helsevesenet.

Hvis Sverige og UK kjører på som vanlig kommer det åpenbart til å bli mangel på intensivvårdplatser; det kommer dere ikke til å akseptere og dermed kommer dere panisk til å gå inn i lock down akkurat som i Wuhan og i Nord-Italia. Siden viruset vokser eksponentielt, kommer denne paniske fasen til å vare lenger og koste mer.

Det er det vi andre forsøker å unngå ved å gjøre tiltak allerede nå.

Men dere kommer nok til å følge etter i uken som kommer.

Och vad menar du Sveriges strategi är då om det nu inte är herd immunity?
Citera
2020-03-14, 22:30
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Du är en usel debattör, för det första var det du som sa att det var symboliska åtgärder var på jag ironiskt ifrågasatte varför Sverige inte satt in de samman om de var symboliska.

Ja och resterande av ditt inlägg säger att du varken har koll på matematik eller virus.
Och ja när alla andra länder stängt sina gränser så spelar det ju noll roll om Sverige har sin öppen, men det beror ju definitivt inte på att Sverige agerar korrekt och det fattar vem som helst som historiskt tittar på detta.

Säger återigen eftersom det inte sjunker in, vad är det du inte förstår om du tittar på Italien tex?
Är det enbart det faktum att det är mestadels äldre som dör nu? Är du en jävla bödel som avgör när folk levt tillräckligt? Vem har gett dig den rätten?

Eller är det viktiga hur dina förbannade aktier går på börsen? Gläds av att du vuxit upp i ett samhälle som få i världen varit förunnade i stället otacksamma jävel.

Nej, det är du som antingen är full eller riktigt dum. Det var DU som undrade varför vi inte skulle införa dessa "symbolistiska åtgärder". Jag antog att du visste vad symboliska åtgärder betydde, men det gjorde du tydligen inte riktigt, och då blir det såklart missförstånd. Du anser att dem inte vara sådana.

Varför har jag inte koll på matematik nu då? Har vi ens diskuterat några siffror eller matematiska problem? Nej...
Suck... Vad jag säger är att det inte skulle spelat någon roll OAVSETT med öppna eller stängda gränser i detta läge. Vi har SAMHÄLLSSPRIDNING. Och ytterst få vill åka och resa nu ändå. Det är verkningslös symbolpolitik! Got it?

Du tycks dessutom ha blandat ihop mig med någon annan eller något, för jag brukar ständigt säga till förnekare att titta på Italien. Det betyder inte att det är meningsfullt att stänga gränser nu, idag. Alls. För sent för att ens tro att det ska ha någon som helst effekt. Eller vad menar du att det kommer ha för effekt?

Jag har aldrig ens nämnt aktier eller någon otacksamhet över att ha växt upp här. Ställ undan flaskan nu.
Citera
2020-03-14, 22:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Såååå 50% säger att det är livsfarligt o att man ska bunkra o hålla sig hemma resterander säger nej nej nej det här är som svininfluensan bla bla bla VEM FAN SKA MAN LYSSNA PÅ

Hade du lyssnat på Jim Jones idag? Helt uppenbart vad som händer om man inte är PK tvättad.

Kolla på Dr John på Youtube. Han förklarar metodiskt effekterna av den strategi mini mengele Tegnell jobbar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in