2020-03-14, 19:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det går knappast att upprätthålla ett utegångsförbud i Sverige. Vi har för få poliser. Kanske det går i Stockholm, Göteborg och Malmö, men inte någon annanstans.

Om Jocke i Jokkmokk vill ta sig ut på vidderna utan någon i närheten så tycker jag att han ska få göra det oavsett om det är utegångsförbud eller inte.
Citera
2020-03-14, 19:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikira
Har du någon info om någon som blivit friskförklarad? Tycker det saknas helt, verkar som det är locket på, inga intervjuer om "Så har överlevde jag corona" osv. Men istället känns det som det är knäpptyst. (Vilket får mig att undra varför, hur frisk blir man egentligen? Lämnar viruset kroppen helt sargad på insidan med allsköns komplikationer)

Nej inte direkt. Men om man jämför med exempelvis influensa, så uppmanas man kanske att gå hem och vila om man diagnostiserats. Om det blir värre, så att man får svårt att andas eller vad det månde vara, så antas man uppsöka sjukvård igen. Om man inte hör av sig så ”friskförklaras” man inte.

Nu killgissar jag lite, men om det är brist på prover så tror jag inte att de lindrigt sjuka får uppmaningen ”kom tillbaka några dagar efter du känner dig frisk så ska vi ta ett nytt prov”.
Citera
2020-03-14, 19:49
Medlem
"Sjukhus i USA larmar nu om att stängningar av skolor orsakar hårdare press på sjukvårdens personal, som också har barn i skolorna, rapporterar Reuters.
– Vi lär oss mycket från det som hände i Washington och i Italien... det är flera problem när det kommer till att ta hand om barnen, säger läkaren Jason Persoff som är vicedirektör vid UCHealth, Colorados största sjukhusverksamhet, till nyhetsbyrån."
expressen.se
Citera
Medlem
GubbenILaddans avatar
Hur går det i sverige då? Hur många är nu smittade? Hur många har dött?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns vittnesmål om motsatsen, hotell och restaurang samt resebranschen upplever en drastisk minskning av kunder, det indikerar starkt att folk inte exponerar sig för risker i allt högre grad, det är min uppfattning, dock kan du få ha rätt, inte så viktigt för mig.

Du har rätt.

Jamen det är väl självklart att hotell och resebranschen har det så, och i viss mån även restaurangbranschen som följd. Det betyder inte att folk undviker att vara ute. På affärerna i Göteborg är det trängre än nånsin. Folk är överallt, skämtar överallt, bryr sig inte det minsta och verkar inte fatta öht. De pratar som att Italien vore på andra sidan jorden och totalt ovidkommande för oss. Känner flera som ska på 499pers-evenemang ikväll, bryr sig inte ett dyft. Det är därför vi kommer få problem, för folk tar det inte på allvar, vilket är enda chansen att få en kurva där vår sjukvård hänger med iaf hjälpligt. Om nu någo på MSB, regioner och landsting osv behagar svara på de erbjudanden om skyddsutrustning som tydligen företag försöker ge...
Citera
2020-03-14, 19:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Och ni som fortfarande tar detta med en klackspark - är bara självcentrerade.

Det är snarare bunkrare och rädda för att bli själva smittade som är egocentrerade.
Citera
Medlem
Efter ett par lördagsöl så klarnade bilden.
Det här är det bästa som hänt världen. Vi renrasiga nordbor får bara en förkylning, men allt skräpfolk dör som flugor (om det är 80+ vill säga)
Sverige låter det härja fritt och hoppas att det muterar och även tar de yngre. Nordeuropa blir ett etniskt paradis igen.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De har drygt 17000 smittade. Ni 08or ska då alltid överdriva.
Fel!
Italien har för närvarande minst 1441 konstaterat döda.
Detta indikerar på minst500k smittade.
Men troligen långt fler, tiden får utvisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De har drygt 17000 smittade. Ni 08or ska då alltid överdriva.
Dom att de rapporterar alla.
Citera
Bannlyst
Majoriteten som blivit friska blir immuna?

Och kan leva som vanligt och slicka på dörrhandtag osv?

Vet att någon blivit sjuk 2 gånger. Men är väl inte så stor risk? Kanske tidigt att ha sån information iofs
Citera
2020-03-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Jag med, länka gärna!
Gå in på tv 4 hemsida, finns säkert där. Tyckte de sa att det typ var folk som fört statistik tidigare, nu utbildas till golvpersonal som ska ta hand om corona patienter.
Citera
2020-03-14, 19:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Hur går det i sverige då? Hur många är nu smittade? Hur många har dött?

Två har dött, en multisjuk 77-år och en multisjuk +80 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in