2020-03-14, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror det.

Det är lite märkligt. Jag kan ändå köpa att dom i detta läget inte vill masstesta lindrigt sjuka utan frigöra resurser till dom sjukaste. Men det borde väl finnas ett intresse av att följa upp dom bekräftat smittade som finns? Borde väl finnas bra data där? Eller nöjer dom sig med de siffror andra länder tillhandahåller?
Citera
2020-03-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
naiva jävel. Det kommer bli ett blodbad i Sverige.
Snälla.... Det kommer det inte bli.
Utav alla tusentals smittade så kommer Några hundra bli allvarligt sjuka och utav dem kommer ca 10% dö
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-03-14 kl. 19:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Vilken idiot.

15 minuter in i den här podden hävdar Viita förresten att hans flickvän är "svart": https://poddtoppen.se/podcast/1400704810/tyckonom/doende-kritiker-med-kristoffer-viita

Men inte mycket melanin hos det kulturmarxistiska våpet: https://samnytt.se/svt-journalist-oppen-med-sitt-hat-mot-sd-fick-gora-reportage-om-migranter

Dessa människor är riktigt sjuka i huvudet. Två helt genomförljugna psykfall. Som båda jobbar på SVT.

Kollegorna besökte SVT i fredags. Heltomt! Alla jobbade hemifrån, lite folk på sporten,annars, som sagt, heltomt!
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Tror Italien har långt över 100.000 fall och behöver kanske inte betyda så mycket om antalet diagnostiserade går upp, har kanske mer med kapaciteten att göra.
De har drygt 17000 smittade. Ni 08or ska då alltid överdriva.
Citera
Medlem
Om jag hade varit superspridare, så är det ingen i Sverige som brytt sig speciellt. Men jag kan inte veta eftersom jag får inte testa mig. Superspridare är oftast symptomfria själva.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raikira
Har du någon info om någon som blivit friskförklarad? Tycker det saknas helt, verkar som det är locket på, inga intervjuer om "Så har överlevde jag corona" osv. Men istället känns det som det är knäpptyst. (Vilket får mig att undra varför, hur frisk blir man egentligen? Lämnar viruset kroppen helt sargad på insidan med allsköns komplikationer)

Senast idag var det en artikel i GT om en kille. "Så snabbt blev jag frisk från Corona" eller liknande. Var dock bakom betalvägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kulmen nådd i Italien? 175 döda idag jämfört med 250 igår, ganska stor skillnad för att vara tillfällighet?

Knappast, 350 fler som behöver intensiv vård.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einsturzende
Dagens tips till beslutsfattarna.

- Inse att Tegnell har haft fel. Erkänn att ni har begått ett gigantiskt misstag genom att förhala det här. Ni har redan blod på era händer. Gör det bästa av situationen och avgå sedan. Socialdemokratin dog i år.
- Stäng ned Sverige. Helt. Bara basala funktioner får fortgå.
- Karantän av större städer. Se till att distribuera mat. Vad som helst som är ätbart. Man kan överleva på potatis en längre tid.
- Dela ut M90-masker till sjukvården, CE-märkning eller inte -- de är bättre än munskydd som vården nu uppmanas att använda.
- Använd våra fulla skattkistor och köp in testmaskiner som Norge gjorde. Börja masstesta. Ge vården högsta prioritet.
- Se över medicinförråden. Gå på era bara knän och be Kina om hjälp.
Beskriv gärna mer om den här masstestningen.

Man kör dit och testas i en lucka såklart. Avvaktar resultat. Sen då?
Hur fungerar det för övriga?

Berätta mera om den här stora planen som både USA och WHO ser som lösningen. Hur minimerar det antalet dödsfall och sjuka med bestående men?
Citera
2020-03-14, 19:46
Medlem
boqpods avatar
Vart är OPPOSITIONEN?
kanske goda tider att utnyttja läget där vårat nuvarande styre fullständigt tappat kontrollen?

1000 bekräftade fall (vilken minut som helst) och hur många är sjuka men inte en del av statistiken ännu? 5.000, 10.000?

Och ni som fortfarande tar detta med en klackspark - är bara självcentrerade.
Citera
2020-03-14, 19:47
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det kan inte överdrivas att detta virus är den värsta krisen som världen har mött på över 100 år. Inte sedan den spanska influensan 1918 har världen mött en sådan död och denna är redan på väg mot att bli långt värre än den spanska influensan.

Den spanska influensan spreds över hela världen under 1918-1919. I USA identifierades den först hos militärpersonal våren 1918. Det uppskattas att cirka 500 miljoner människor eller en tredjedel av världens befolkning smittades av detta virus. Antalet dödsfall beräknades vara minst 50 miljoner världen över med cirka 675 000 inträffade i USA.

När ett sjukdomsutbrott inträffar används en av mätningarna som forskarna använder för att se hur illa sjukdomen kommer att sprida sig.

Den spanska influensan som orsakats av pandemin 1918-1919 uppskattades ha haft en R0 som sträcker sig från 1,4 – 2,8, med ett medelvärde på 2. Detta innebär att för varje person som är smittad kan personen förväntas infektera ytterligare 1,4 till 2,8 ytterligare personer.

Jag beklagar att rapportera att R0 för detta viruset redan visar sig vara R4,08. . . MYCKET Värre än den är 1918 vid spanska influensan

.
Så hur kan vi skydda oss själva medan vi är ute?

Det faktum att detta virus kan spridas med luft, förutom att hålla sig levande på ytor som bänkskivor, skrivbord, vattenbrunnar, dörrhandtag, inuti bilar och bussar, produktpaket i butikshyllor som någon annan hanterade eller nysade på eller hosta, inklusive sådana som levereras via post, FedEx, UPS, etc. – komplicerar saker mycket.

Steg ett: Håll dig hemma. Gå inte ut om du inte MÅSTE.

Steg två: om du verkligen måste gå ut bär en filtermask med ögon- och handskyddsutrustning
Hm hm - det här du skriver läste jag just på ett helt annat ställe.

Du är forskare har du hävdat i ett tidigare inlägg. I vadå, vill du berätta det?
Var det du som skrev "här i Ryssland" i ett annat inlägg här? Om så är fallet att det var du - bor du där? Pluggar där? Forskar där? Eller "forskar"?
Citera
2020-03-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte hur det är i Italien, men i Sverige så att säga ”friskförklaras” man inte, vad jag förstår. Har man lindriga symtom och är frisk i övrigt så uppmanas man hålla sig hemma, även några dagar efter symtomen upphört. Men man förväntas inte åka in igen för ett till test.

Så har jag förstått det.

Jag tolkar deras data som "utskriven från sjukhus" dimessi guariti), vilket är samma definition som kineserna använder. Så de är tillräckligt friska för att åka hem iaf.

Människor som befinner sig i hemkarantän finns representerade under en annan rubrik, "isolamento domiciliare". Motsvarar ungefär 1/3 av alla fallen. Drygt 7 800 personer.
Citera
2020-03-14, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De har drygt 17000 smittade. Ni 08or ska då alltid överdriva.

17000 bekräftade! Och av just dessa 17 000 lyckas massvis med kändisar och elitidrottare hamna. T o m våran egna Albin Ekdahl är ju smittad för bövelen. Självklart är det ett enormt mörkertal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in