2020-03-14, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tror inte det, Tegnell-minions är lika lojala som Jim Jones följare

Svenska folket är en självmordssekt. Bara att inse. Gav upp för längesedan om att försöka tuta i vett i dessa handlingsförlamade hjon. De enda jag bryr mig om och oroas över numera är släkt och anhöriga.
Citera
2020-03-14, 19:41
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Vill ha länk till Tegnell på TV4 nyss - OM sådant klipp finns

Jag med, länka gärna!
Citera
Medlem
raikiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte hur det är i Italien, men i Sverige så att säga ”friskförklaras” man inte, vad jag förstår. Har man lindriga symtom och är frisk i övrigt så uppmanas man hålla sig hemma, även några dagar efter symtomen upphört. Men man förväntas inte åka in igen för ett till test.

Så har jag förstått det.

Har du någon info om någon som blivit friskförklarad? Tycker det saknas helt, verkar som det är locket på, inga intervjuer om "Så har överlevde jag corona" osv. Men istället känns det som det är knäpptyst. (Vilket får mig att undra varför, hur frisk blir man egentligen? Lämnar viruset kroppen helt sargad på insidan med allsköns komplikationer)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BFG9000
Ja, ännu en stor anledning för att gym är högre risk än mataffär, eftersom folk konstant flämtar och flåsar där.

hahaha, lås in dig själv då och gå inte ut så slipper resten av landet dig
Låt oss andra som inte är paranoida gymma vidare i helt tomma gym.

Så paranoid som du är så undrar jag hur du ens tar dig till jobbet eller hur fan du ens jobbar?
Citera
2020-03-14, 19:42
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag skulle inte dra så mycket slutsatser av det. Men om det är något liknande imorgon (upp till typ 300) så verkar i alla fall ökningen ha avstannat.

Eftersom spridningen förmodligen har varit olika under olika dagar - kan man tro - så lär det även slå lite upp och ned på dödstalen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Så länge det kommer in nya fall så kommer antal döda inte gå ned.
Igår var antalet nya smittade 2500, så det ökade mycket idag.

Tror Italien har långt över 100.000 fall och behöver kanske inte betyda så mycket om antalet diagnostiserade går upp, har kanske mer med kapaciteten att göra.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Det är väl ändå positivt att antalet fall i Kina har minskat, dessutom utan något läkemedel eller vaccin.
Citera
2020-03-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Folk som sprider fejkad skit i tråden, troligen ryska robotar.

Jo det var ju en användare här som sa att han var rysk och hade lärt sig svenska. Han figurerar flitigt i tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Idag går det 7 nya fall på varje patient som blir friskförklarad (527 igår). Kulmen nås när den kvoten närmar sig 1:1.

Hade varit väldigt bra för alla om vi kunde få liknande rapporteringar i vårt land
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu tar du dig vatten över huvudet genom att påstå något som du inte har täckning för, bevisa att sitt påstående är sant, eller dra din skit i konspirationstråden.

Prova att påstå samma sak en gång till utan att styrka det med fakta.

Har redan gjort det. Med ett logiskt argument med utsagor från Folkhälsomyndigheten (premisser). Logik är svårt för en del. Finns många svagbegåvade i Sverige
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
You wish. Varit i våra två största städer? Jag bor i den ena, precis kommit från den andra. De flesta skämtar ännu och bryr sig inte ett vitten. Caféer och restauranger är välbesökta, liksom museer osv.

Det finns vittnesmål om motsatsen, hotell och restaurang samt resebranschen upplever en drastisk minskning av kunder, det indikerar starkt att folk inte exponerar sig för risker i allt högre grad, det är min uppfattning, dock kan du få ha rätt, inte så viktigt för mig.

Du har rätt.
Citera
2020-03-14, 19:44
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Alla illusioner om Sverige som ett fungerande samhälle går i kras. Ingenting verkar funka. Förstår att det är brist på grejer. Kolla den här twittertråden.

Agnes Wold
@AgnesWold
·
1h
Regioner och landsting! Jag har fått flera erbjudanden om företag som kan leverera andningsmasker, som jag vidarebefordrat. Jag har också hört flera som försökt komma i kontakt med er för att tala om att de har varorna MEN DE FÅR INTE TAG I NÅGON.>

Borka
@Borkisch
·
1h
Har det prövat att kontakta @MSBse
? När regionerna får problem borde det vara till MSB de skall vända sig, och för MSB borde det vara läge att börja förbereda sig...

MSB
@MSBse

Replying to
@Borkisch
and
@AgnesWold
Den som vill hjälpa till med utrustning, sjukvårdsmateriel eller som personal får gärna kontakta @socialstyrelsen
på krisledning.utrustning@socialstyrelsen.se. Det går även bra att mejla MSB via registrator@msb.se. Vi kan då förmedla erbjudandet till berörda aktörer. /Redaktionen
Translate Tweet

Helt sanslöst. Fortfarande alltså? Vad fan sysslar de med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in