2020-03-14, 15:09
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Varför skulle gubbar som sitter och sneglar på olika teorier vara bättre än insatser gjorda av beslutsamma regeringar? Ge mig en anledning varför stängning av gränser eller skolor inte är effektivt. Givetvis är detta en retorisk fråga då du sagt att du har noll koll och därför inte kan besvara det.
Det jag skrivit är att det saknar betydelse vad jag tycker om det, jag överlåter detta till folk som sitter på heltid och studerar just detta.
Var och en kan själv välja om de vill ta sina ungar till förskola och skola än så länge genom sjukanmälan eller VAB.

Beslutsamma regeringar är inget positivt om det är fel beslut som fattas.

Men jag förstår var du kommer från, har träffat många outbildade genom livet som "vet" långt bättre för "det fattar ju vem som helst".

Och så är det inom alla ämnen, ju mindre man vet desto mer tror man att man vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
När är det presskonferans idag eller har smittan tagit paus för det är helg?

Man har slut på testerna, så man kan inte ställa fler diagnoser. Därför kommer siffrorna inte längre att uppdateras.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AOF87
Kina fördömer Sverige för att vi slutat testa och vårt försök att begränsa epidemin. Kul.....

Vi kommer bli kackerlackan som ingen vill ta i. 😳🤬🤬🤬🤬

Och du går på den kinesiska propagandan förstås. Kina regeras av en klase BANANER gula på utsidan men vita innuti då kinad kommunistparti drivs av en, vit, västerlänsk totalitär ideologi. Jag är inte så säker på att det kinesiska folket vill bli regerade av en klase socialfeodala BANANER.

För att återgå till topic: Virus som drabbar människan är en kinesisk "uppfinning". Det är inte så att jag klandrar den kinesiska bonde som kom på att hen kunde hålla fåglar som automatiskt rensade risfälten. Problemet var bara det att man höll sig med grisar också Fåglar-grisar-människor i nära kontakt, inte bra...

Dessutom äter kineserna allt som rör sig, (traditionellt för att få i sig tillräckligt protein, inte heller detta, i sig, klandervärt). Med vad gäller Coronaviruset så är det olyckligt att någon reptil, som får gå lös på marknader, och som tidigare smittats av fladdermöss, (om nu inte kineserna även äter sådant, som naturläkemedel också), överförde smittan till en människan. Kanske en vuxen som klappade ödlans virusinfekterade hud, kanske en männska som blev biten av ödlan. Mig, veterlugen så tillhör vare sig fladdermöss eller reptiler det italienska köket Tveksamt också om italienarna har risfält där de håller fåglar och grisar tillsammans.

Så att Kina bär skulden till samtliga virusepidemier som drabbat världen, ( förutom, kanske, den värsta, spanska sjukan, men det kräver, om så fall att grisfarmen i Kansas låg i en mycket fågelrik omgivning).

Om nu den största BANANEN av dem alla, vid sidan av Xi, den kinesiska Sverige ambassadören skulle tagga ner lite, så vore mycket vunnet. För även om feodalherrarna i Kinas kommunistiska parti är sura för att Sverige protesterar emot att den svenska medborgaren Gui Minhai kidnappades, sedan bortfördes, (fast han var i sällskap med svenska diplomater), fängslades på nytt, torterades för att fås till en falsk sk "bekännelse", utsattes för en skenrättegång, osv, så har vi inte tid med diverse tjafs nu.

Sverige har följt EU:s smittskyddsmyndighets rekommendationer till punkt och pricka, (förutom att stänga skolor, vilket det inte finns något vetenskapligt stöd för, eftersom Coronaviruset, i motsats till spanska sjukan, som slog till emot de unga, nästan bara drabbar äldre). Någon mer energi än detta tänker jag inte lägga på att besvara den absurda anklagelse emot Sverige som kommer ifrån BANANERNA i det kinesiska kommunistpartiet Även fortsättningsvis är det de som bär skulden till att världen nu har drabbats av en coronaepidemi.
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-03-14 kl. 15:14.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
58 döda idag i Spanien..
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Skolplikten framför allt.
Sverige går än en gång sin egen virriga väg.

""Barnen har ingenstans att ta vägen" – därför kan skolorna bli coronabomber"

https://www.friatider.se/barnen-har-ingenstans-att-ta-vagen-darfor-kan-skolorna-bli-coronabomber

Sverige är... fantastiskt?
Citera
Medlem
En liten fun fact,

Labbet i Halmstad hantera 100 prov per dag som mest då kör dem full fart så många dem bara kan.

Alltså går det aldrig för oss att vi skulle prova alla.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Kan du utveckla det där? Förstår inte vad du menar.
Vad är det du inte förstår?
Citera
2020-03-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Jävla tramsigt detta är.

Svininfluensan tog kål på 550 000 människor.

Coronas dödlighet än så länge är 5000. Dvs 1% av svininfluensan.

2 Döda i Sverige. Typ 2000 dör av "vanlig" influensa varje år.

Hade svininfluensan inträffat 2020 hade galenskapen varit ännu högre. Sociala medier och globalisering skapar masshysteri.
Och utan åtgärder och kraftfulla insatser eftersom sjukvårdsystem havererade skulle siffran ha varit?

Havererade sjukvård någonstans i världen pga av svininfuensan?

Kom tillbaka om två veckor och räkna döda hos oss, för totalen om två år.

Det som gör det värre både för riskgrupper och ekonomin är sådana som du. Kanske du åkte skidor i Italien under pågående pandemi och förstår inte att det är en stor orsak till att vi får det jobbigt nu. Skyll bara på dig och andra slappa människor när hela landet sitter i karantän och ni måste ha tråkigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Alla? Jag vaccinerade mig inte. Blev sjuk och var sjuk i några veckor. Feber varje dag...i kanske 2 veckor.
Sorry,
"Sverige vaccinerade 60 procent av befolkningen mot svininfluensan"

"Att så få dog i Sverige beror, enligt Annika Linde, på så många svenskar vaccinerade sig mot svininfluensa under säsongen dess för innan."
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
De pratar ju mest om vilka de träffar och hur de jobbar och vad de ska jobba med och vad man bör jobba med och vad man jobbat med och vad man ska jobba med ...

men inget konkret ...

Vad är det du vill veta då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Så du jämför cirka 1 år med cirka 1-2 månader.
Ok.
Hej då.

Så gångra det med 6 och se om om du kommer i närheten av 550k dödsfall.

I Sverige har vi 2 dödsfall än så länge. Fortsätter det såhär kommer vi på ett år ha typ 10-20. Mot 2000 för den vanliga influensan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu är det så att WHO har större kompetens än dig.....

WHO questions UK response to coronavirus
World Health Organization spokeswoman Margaret Harris has questioned the UK’s approach to developing “herd immunity” against Covid-19.

Dr Harris told BBC Radio 4’s Today: “We don’t know enough about the science of this virus, it hasn’t been in our population for long enough for us to know what it does in immunological terms.

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/14/coronavirus-live-updates-uk-us-australia-italy-europe-school-shutdown-sport-events-cancelled-latest- update-news?page=with:block-5e6c9e8a8f085c6327bbfcb8#block-5e6c9e8a8f085c6327bbfcb8

Väldigt bra. Internationella aktörer måste gripa in till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in