Citat:
Ursprungligen postat av
AOF87
Kina fördömer Sverige för att vi slutat testa och vårt försök att begränsa epidemin. Kul.....
Vi kommer bli kackerlackan som ingen vill ta i. 😳🤬🤬🤬🤬
Och du går på den kinesiska propagandan förstås. Kina regeras av en klase
BANANER gula på utsidan men vita innuti då kinad kommunistparti drivs av en, vit, västerlänsk totalitär ideologi. Jag är inte så säker på att det kinesiska folket vill bli regerade av en klase socialfeodala
BANANER.
För att återgå till topic: Virus som drabbar människan är en kinesisk "uppfinning". Det är inte så att jag klandrar den kinesiska bonde som kom på att hen kunde hålla fåglar som automatiskt rensade risfälten. Problemet var bara det att man höll sig med grisar också Fåglar-grisar-människor i nära kontakt, inte bra...
Dessutom äter kineserna allt som rör sig, (traditionellt för att få i sig tillräckligt protein, inte heller detta, i sig, klandervärt). Med vad gäller Coronaviruset så är det olyckligt att någon reptil, som får gå lös på marknader, och som tidigare smittats av fladdermöss, (om nu inte kineserna även äter sådant, som naturläkemedel också), överförde smittan till en människan. Kanske en vuxen som klappade ödlans virusinfekterade hud, kanske en männska som blev biten av ödlan. Mig, veterlugen så tillhör vare sig fladdermöss eller reptiler det italienska köket Tveksamt också om italienarna har risfält där de håller fåglar och grisar tillsammans.
Så att Kina bär skulden till samtliga virusepidemier som drabbat världen, ( förutom, kanske, den värsta, spanska sjukan, men det kräver, om så fall att grisfarmen i Kansas låg i en mycket fågelrik omgivning).
Om nu den största
BANANEN av dem alla, vid sidan av Xi, den kinesiska Sverige ambassadören skulle tagga ner lite, så vore mycket vunnet. För även om feodalherrarna i Kinas kommunistiska parti är sura för att Sverige protesterar emot att den svenska medborgaren
Gui Minhai kidnappades, sedan bortfördes, (fast han var i sällskap med svenska diplomater), fängslades på nytt, torterades för att fås till en falsk sk "bekännelse", utsattes för en skenrättegång, osv, så har vi inte tid med diverse tjafs nu.
Sverige har följt EU:s smittskyddsmyndighets rekommendationer till punkt och pricka, (förutom att stänga skolor, vilket det inte finns något vetenskapligt stöd för, eftersom Coronaviruset, i motsats till spanska sjukan, som slog till emot de unga, nästan bara drabbar äldre). Någon mer energi än detta tänker jag inte lägga på att besvara den absurda anklagelse emot Sverige som kommer ifrån
BANANERNA i det kinesiska kommunistpartiet Även fortsättningsvis är det de som bär skulden till att världen nu har drabbats av en coronaepidemi.