2020-03-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Folk dör inte av förkylning.
Läs denna forskning av mig.och mina ryska kollegor.

Jo, folk dör av en sketen enkel förkylning, både av Coronavidae, Rhinovidae och influensa. Som med alla fallen vid 2019-nCov är det mest lunginflammationer som ligger bakom dödsorsaken.

Att du skall ha gjort någon akademisk forskning på området är ytterst tveksamt, dels på grund av ditt påstående ovan och på grund av språket i din text nedan.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Han kan jämföra olika länders hantering av epidemin vilket uppenbarligen du inte är kapabel till. Hjärntvättad Tegnell-minion
Vilken innebörd lägger du i ordet ”kan” här?

Jag litar mer på teknokratiska forskare (Corona Bob eller ej...) än folkvalda politiker, skrämmande om du tycker annorlunda.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
13% av de som infekterades och blev sjuka i Kina är barn.

Barn är stora smittbärare och därför stänger man skolor och förskolor i alla drabbade länder förutom i feministdiktaturen.

Har du statistik på det?
Citera
2020-03-14, 15:12
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lugna ner er andas! Nu styr reptilhjärna på dom flesta tydligen. Detta har blivit en masspsykos som är värre än ett jävla virus.
AAAAAAAAAAAAAAhhhhHHH. Vadå? Sluta lägg in dina egna känslor i vad du läser så ser du att det går väldigt sansat till här i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Löfvén lovade ju också att regeringen skulle skjuta till så mycket pengar som det behövs för att bekämpa smittspridningen. Varför köps inga tester när det finns pengar?

De är ju "mitt i en EU upphandling"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och du går på den kinesiska propagandan förstås. Kina regeras av en klase [u]BANANER[/U,]gula på utsidan men vita innuti då kinad kommunistparti drivs av en, vit, västerlänsk totalitär ideologi. Jag är inte så säker på att det kinesiska folket vill bli regerade av en klase socialfeodala BANANER.

För att återgå till topic: Virus som drabbar människan är en kinesisk "uppfinning". Det är inte så att jag klandrar den kinesiska bonde som kom på att hen kunde hålla fåglar som automatiskt rensade risfälten. Problemet var bara det att man höll sig med grisar också Fåglar-grisar-människor i nära kontakt, inte bra...

Dessutom äter kineserna allt som rör sig, (traditionellt för att få i sig tillräckligt protein, inte heller detta, i sig, klandervärt). Med vad gäller Coronaviruset så är det olyckligt att någon reptil, som får gå lös på marknader, och som tidigare smittats av fladdermöss, (om nu inte kineserna även äter sådant, som naturläkemedel också), överförde smittan till en människan. Kanske en vuxen som klappade ödlans virusinfekterade hud, kanske en männska som blev biten av ödlan. Mig, veterlugen så tillhör vare sig fladdermöss eller reptiler det italienska köket Tveksamt också om italienarna har risfält där de håller fåglar och grisar tillsammans.

Så att Kina bär skulden till samtliga virusepidemier som drabbat världen, ( förutom, kanske, den värsta, spanska sjukan, men det kräver, om så fall att grisfarmen i Kansas låg i en mycket fågelrik omgivning).

Om nu den största BANANEN av dem alla, vid sidan av Xi, den kinesiska Sverige ambassadören skulle tagga ner lite, så vore mycket vunnet. För även om feodalherrarna i Kinas kommunistiska parti är sura för att Sverige protesterar emot att den svenska medborgaren Gui Minhai kidnappades, sedan bortfördes, (fast han var i sällskap med svenska diplomater), fängslades på nytt, torterades för att fås till en falsk sk "bekännelse", utsattes för en skenrättegång, osv, så har vi inte tid med diverse tjafs nu.

Sverige har följt EU:s smittskyddsmyndighets rekommendationer till punkt och pricka, (förutom att stänga skolor, vilket det inte finns något vetenskapligt stöd för, eftersom Coronaviruset, i motsats till spanska sjukan, som slog till emot de unga), nästan bara drabbar äldre). Någon mer energi än detta tänker jag inte lägga på att besvara den absurda anklagelse emot Sverige som kommer ifrån BANANERNA i det kinesiska kommunistpartiet Även fortsättningsvis är det de som bär skulden till att världen nu har drabbats av en coronaepidemi.

Nej det är Sveriges fel att vi nu drabbas på detta sättet. De hade månader på sig att förbereda sig. Patetiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Och utan åtgärder och kraftfulla insatser eftersom sjukvårdsystem havererade skulle siffran ha varit?

Havererade sjukvård någonstans i världen pga av svininfuensan?

Kom tillbaka om två veckor och räkna döda hos oss, för totalen om två år.

Det som gör det värre både för riskgrupper och ekonomin är sådana som du. Kanske du åkte skidor i Italien under pågående pandemi och förstår inte att det är en stor orsak till att vi får det jobbigt nu. Skyll bara på dig och andra slappa människor när hela landet sitter i karantän och ni måste ha tråkigt.

Jag kommer definitivt komma tillbaka till tråden och se om vi är nära 550 000 dödsfall om några år. Skulle gladeligen sätta mkt pengar på att vi inte kommer vara i närheten. Och att antalet döda i Sverige inte kommer överskrida en helt normal influensa. Sätter du emot?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Barn blir sjuka och kan såklart bli allvarligt sjuka även de även om majoriteten är äldre.

Nej, inte enligt Tegnell. Barn får endast milda symtom.
Citera
2020-03-14, 15:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och du går på den kinesiska propagandan förstås. Kina regeras av en klase [u]BANANER[/U,]gula på utsidan men vita innuti då kinad kommunistparti drivs av en, vit, västerlänsk totalitär ideologi. Jag är inte så säker på att det kinesiska folket vill bli regerade av en klase socialfeodala BANANER.

För att återgå till topic: Virus som drabbar människan är en kinesisk "uppfinning". Det är inte så att jag klandrar den kinesiska bonde som kom på att hen kunde hålla fåglar som automatiskt rensade risfälten. Problemet var bara det att man höll sig med grisar också Fåglar-grisar-människor i nära kontakt, inte bra...

Dessutom äter kineserna allt som rör sig, (traditionellt för att få i sig tillräckligt protein, inte heller detta, i sig, klandervärt). Med vad gäller Coronaviruset så är det olyckligt att någon reptil, som får gå lös på marknader, och som tidigare smittats av fladdermöss, (om nu inte kineserna även äter sådant, som naturläkemedel också), överförde smittan till en människan. Kanske en vuxen som klappade ödlans virusinfekterade hud, kanske en männska som blev biten av ödlan. Mig, veterlugen så tillhör vare sig fladdermöss eller reptiler det italienska köket Tveksamt också om italienarna har risfält där de håller fåglar och grisar tillsammans.

Så att Kina bär skulden till samtliga virusepidemier som drabbat världen, ( förutom, kanske, den värsta, spanska sjukan, men det kräver, om så fall att grisfarmen i Kansas låg i en mycket fågelrik omgivning).

Om nu den största BANANEN av dem alla, vid sidan av Xi, den kinesiska Sverige ambassadören skulle tagga ner lite, så vore mycket vunnet. För även om feodalherrarna i Kinas kommunistiska parti är sura för att Sverige protesterar emot att den svenska medborgaren Gui Minhai kidnappades, sedan bortfördes, (fast han var i sällskap med svenska diplomater), fängslades på nytt, torterades för att fås till en falsk sk "bekännelse", utsattes för en skenrättegång, osv, så har vi inte tid med diverse tjafs nu.

Sverige har följt EU:s smittskyddsmyndighets rekommendationer till punkt och pricka, (förutom att stänga skolor, vilket det inte finns något vetenskapligt stöd för, eftersom Coronaviruset, i motsats till spanska sjukan, som slog till emot de unga), nästan bara drabbar äldre). Någon mer energi än detta tänker jag inte lägga på att besvara den absurda anklagelse emot Sverige som kommer ifrån BANANERNA i det kinesiska kommunistpartiet Även fortsättningsvis är det de som bär skulden till att världen nu har drabbats av en coronaepidemi.

Det finns givetvis forskare som anser att man ska stänga skolorna.

"Professorer: Sverige börjar likna Italien – stäng skolorna"

"En rad forskare säger att social distansering krävs för att bromsa viruset."

https://www.friatider.se/professorer-sverige-borjar-likna-italien-stang-skolorna
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Sydkorea har ingen lock-down och vad jag vet ingen herd immunity

Nej, de har ingetdera. Men det är inte så att de lever ett normalt liv. Är du smittad måste du vara i karantän. Är du haft kontakt med en smittad måste du vara i karantän. De rekommenderar starkt att man håller sig inomhus. Man tvingar eller rekommenderar att man inte deltar i publika tillställningar.
Man avråder från att ha fysisk kontakt med andra människor.
Allt detta kan man eller har man mer eller mindre gjort även i Sverige.
Men i Sverige bor svenskar. Och i Korea bor koreaner. Och i Spanien bor spanjorer. Huruvida och hur pass mycket av majoriteten av folk kan hålla sig till detta kan variera även kraftigt.
Så att alla lyckas förhålla sig till samma levnadssätt som Korea är knappast säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Skolplikten framför allt.
Sverige går än en gång sin egen virriga väg.

""Barnen har ingenstans att ta vägen" – därför kan skolorna bli coronabomber"

https://www.friatider.se/barnen-har-ingenstans-att-ta-vagen-darfor-kan-skolorna-bli-coronabomber

Sverige är... fantastiskt?
Kan? De är redan coronabomber, men eftersom riskgrupperna i stor utsträckning inte befinner sig i skolan så undrar jag vad problemet är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Så gångra det med 6 och se om om du kommer i närheten av 550k dödsfall.

I Sverige har vi 2 dödsfall än så länge. Fortsätter det såhär kommer vi på ett år ha typ 10-20. Mot 2000 för den vanliga influensan
Jag är mycket rädd för att det inte kommer att fortsätta lika lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in