2020-03-14, 15:06
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Läs igen, skrev rapportera OCH testa.

Jag läste att du skrev "slutat rapportera eller testa", och rättade det.

Citat:
Det jag pratar om är att de som redan är corona positiva inte reggas som kritiska fall verkar det som, fastän de är det.

Om de inte rapporterar, hur vet du detta då?

"corona positiva"? Är det latin?

Citat:
Sverige rapporterar inte det.

De rapporterar precis som innan, alla kända fall.

Citat:
Vi har liksom 2 kritiska fall på 700 KÄNDA fall. Yeah right

Det är inte så konstigt. Förutom Jönköpingsfallet, har vi haft en snabb med sen utveckling i Sverige. Vi ligger flera veckor efter drabbade länder som Italien och Iran. Tittar vi på länder med ca 10 döda har den enskilda slumpen fortfarande stor inverkan. Man måste upp i dödstal runt 100 innan vi överhuvudtaget någorlunda statistiskt säkert ska kunna jämföra två länder.

Citat:
Klart som fan vi bör testa alla.

Nej. Det finns det helt uppenbart inte resurser till. Och nu pratar jag inte i första hand om den svenska vårdens möjligheter till tid, rum och personal. Vi har typ hela kontinenter som knappt har några tester. Det går helt enkelt inte få fram tillräckligt för att täcka det globala behovet. De budgetarna som i det läget skulle behövas för att buda över andra länder begriper nog även du att våra Landsting inte har för närvarande.
Citera
2020-03-14, 15:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Kunskapen om Coronavidae är väldigt stor och erfaren. Vi har studerat Coronavidare sedan HCov-229E och HCoV-OC43 upptäcktes tidigt 40-50-tal. Dessa förkylningsvirus är inga nyheter och så är inte 2019-nCoV heller.

Viruset HCoV-HKU1 upptäcktes 2005 i Kina då en 71-åring dog av just respiratoriska svårigheter (som alla Coronatyper orsakar).

Nu är det så att WHO har större kompetens än dig.....

WHO questions UK response to coronavirus
World Health Organization spokeswoman Margaret Harris has questioned the UK’s approach to developing “herd immunity” against Covid-19.

Dr Harris told BBC Radio 4’s Today: “We don’t know enough about the science of this virus, it hasn’t been in our population for long enough for us to know what it does in immunological terms.

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/14/coronavirus-live-updates-uk-us-australia-italy-europe-school-shutdown-sport-events-cancelled-latest- update-news?page=with:block-5e6c9e8a8f085c6327bbfcb8#block-5e6c9e8a8f085c6327bbfcb8
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lugna ner er andas! Nu styr reptilhjärna på dom flesta tydligen. Detta har blivit en masspsykos som är värre än ett jävla virus.

Kan du utveckla det där? Förstår inte vad du menar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, "alla" vaccinerades inte alls. Ingen i min familj t.ex., för vi ville inte det. Och det var nog tur det...
Sorry,
"Sverige vaccinerade 60 procent av befolkningen mot svininfluensan"
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag håller igen inte med att vi bara ska låta allt ha sin gång utan att ha åsikter, kritisera eller försöka påverka.
Speciellt i denna situation när myndigheter som du tycker ska få agera helt fritt inte är sanningsenliga med vad dom genomför.

Man kan såklart ha en åsikt men i slutändan ska såklart experten fatta besluten och inte mobben.

”Sanningsenliga” på vilket sätt? Vad vet du att de ljuger om? De får och bör inte förmedla varenda detalj om sitt arbete av en rad olika anledningar.
Citera
Medlem
När är det presskonferans idag eller har smittan tagit paus för det är helg?
Citera
2020-03-14, 15:08
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kanske det.

Föreslår att du startar en tråd här om dina magkänslor:

(FB) Konspirationer och alternativa teorier

Tack för din tydliga arrogans! Känns det bättre nu?

Hur vore det om du klev ner från dina höga hästar och bidrog med något vettigt om hur coronaviruset orsakar panik i vårt samhälle?
Citera
Medlem
För Deng Danjing var lägget värre. Under fjärde dagen på sjukhuset kämpade sjuksköterskan med kräkningar, diarréer och okontrollerade skakningar. Febern steg.

Nästa dag började hon hallucinera, hon tappade lukt- och smaksinne och hjärtfrekvensen gick ner.

”Jag kände det som att jag balanserade på gränsen till döden”, skrev hon själv i sociala medier en dag senare.
Ungefär samtidigt som Deng Danjing började må bättre visade också Xia Sisi klara tecken på att hon var på väg att tillfriskna. Samtidigt uppges hon ha oroat sig över faktumet att negativa testresultatet inte nödvändigtvis betydde att faran var över
Och den 7 februari stannades hennes hjärta. Efter hjärnskador och kollapsade lungor hamnade hon i koma. Den 23 februari var hon död.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/bada-smittades-av-corona-i-dag-ar-en-av-dem-dod/
Senast redigerad av MollyCule 2020-03-14 kl. 15:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man kan såklart ha en åsikt men i slutändan ska såklart experten fatta besluten och inte mobben.

”Sanningsenliga” på vilket sätt? Vad vet du att de ljuger om? De får och bör inte förmedla varenda detalj om sitt arbete av en rad olika anledningar.

De pratar ju mest om vilka de träffar och hur de jobbar och vad de ska jobba med och vad man bör jobba med och vad man jobbat med och vad man ska jobba med ...

men inget konkret ...
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
0,2%

Det gäller för åldersspannet 10 till 19 år. Det ska tydligen inte finnas några dödsfall rapporterade för personer under 10 år. Dessutom ska de under 10 år endast få mycket milda symtom enligt Tegnell
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag är inte insatt i svininfluensan tyvärr.
Men vet att alla massvaccinerades.
Alla? Jag vaccinerade mig inte. Blev sjuk och var sjuk i några veckor. Feber varje dag...i kanske 2 veckor.
Citera
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Exploderar? Hur många har dött?

Att länder stänger ned allt beror på globalisering och sociala medier. Hade Corona inträffat 2005 hade vi inte sett 1/1000 del av rraktionerna vi ser nu. Folk är fan sjuka i huvudet. Bunkrar som om den eviga zombieapokalypsen är här :-D
Du har en IQ på ungefär 80-85 gissar jag.
Konceptet att viruset just har anlänt och att 60-80% av befolkningen kommer få det enligt epidemiologernas projektioner är för svårt för dig att fatta?
Tänkte du överhuvudtaget innan du öppnade brödfittan och kläckte ur dig detta korkade inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in