2020-03-14, 14:22
Medlem
Hur länge dröjer det innan vi ligger på Italiennivåer gällande dödsfall?
Citera
Medlem
Hade en mardröm inatt. Det var Tengil med hans svarta riddare som bestämde att hela Körsbärsdalen skulle smittas med en farsot. Med en musikfestival med 27 000 besökare såg man till att ÖKA och sätta fart på smittan bland alla vuxna och barn. Man vägrade stänga skolor för man ville ÖKA smittan. Men stigmatiserad användandet av handsprit för att man vill ÖKA smittan. Man stigmatiserad användandet av munsskydd för att man önskade ÖKA smittan. Samma sak med tunnelbana och bussar. Att folk i riskgrupperna riskerade sitt liv och dog det kalkylerade man med. Några fick offras på vägen. Barn i riskgrupper. Föräldrar i riskgrupper. Genialt eller ren ondska? Vet inte hur det slutade då jag vaknade kallsvettig. Men att man spelar högt med sin befolkning det är tydligt.

Stäng skolorna nu och sakta ner smittspridningen är viktigast nu.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Kan inte regeringen sparka denna Tegnell med en omedelbar verkan?

Citat:
Världshälsoorganisationens generaldirektör uppmanar alla länder att hitta, isolera, testa och behandla varje fall av coronasmitta.

Statsepidemiolog Anders Tegnell håller inte med.

– Nu gäller det att fokusera på riskgrupperna så mycket som möjligt.
Citera
Medlem
Att Sverige inte stänger skolorna har nog med att göra med segrationen. Många skolor har typ 80 procent invandrare som man inte vill ha sysslolösa hela dagarna, då dom oftast är trångbodda och kommer att driva omkring på gator och torg och ställa till en massa jävelskap.
Se alla jäkla bilbränder och bråk som är vid skollov etc i utsatta områden.
Citera
Medlem
Mega-dokument med 400 organiserade länkar relaterade till viruset:

https://docs.google.com/document/d/1e5UtqB5KLGzSkgH-aq5jk-QSuaMdRLdaZqGZIGkvsh4/edit?usp=sharing

Har lagt till 70 nya länkar sen jag delade dokumentet senast.

Om ni vill säga mig något så skriv då inte via Flashback. Jag har lämnat kontaktinformation i slutet av dokumentet av en anledning.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, det är helt galet formulerat av Aftonbladet. Eftersom:

De testar inte ens alla misstänkta fall längre.

Exakt. Är snudd på komik. Man får det man bekräftar. Att folk missar detta tyder på idioti.
Citera
Medlem
Kina fördömer Sverige för att vi slutat testa och vårt försök att begränsa epidemin. Kul.....

Vi kommer bli kackerlackan som ingen vill ta i. 😳🤬🤬🤬🤬
Citera
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Och vad förespråkar du?
Masstester som i USA?
Förklara gärna hur detta kommer hjälpa..
USA är helt körda med Trump vid rodret. Hur länge han nu överlever..

Hade du läst artikeln hade du förstått att inte alla behöver vara immuna, gränsen går vid 56% är 60% det, desto bättre.

Idiot.
https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/coronavirus-immunity-reinfection-get-covid-19-twice-sick-spread-relapse-a9400691.html
Den korta tid som man kunnat se immunitet ligger mellan 1-3 mån.
Får du Covid-19S och sen utsätts för Covid-19L är du redan där rökt.
Och fler mutationer är att vänta.
Att köra burn-out taktiken på svenska befolkningen är tillfakto etnisk rensning.
Heil på dig.
Citera
2020-03-14, 14:23
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Men nu blir inte alla immuna?

Vad i helvete babblar du om? Jisses. Du var me ta mefan en dum sådan.

Om du skulle vara "expert i området" och "läkare", vad i helvete gör du på flashback i detta nu?
Skaffa ett liv din bidragstagare.

Du är ett fån. Du har noll kunskap inom medicin. Sluta sprid dynga, din idiot.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Norge hade dubbelt så många insjuknade som oss igår sett till folkmängd.. Trots sina åtgärder.

De har dubbelt så många som testats positivt.

Hur många som är smittade och/eller insjuknat
vet vi inte.

Troligen testar Norge mer än vad vi gör.....
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Tegnell ska nog vara glad att han är svensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
När jag frågade om "när" utgick jag från riskerna i dina sociala interaktioner och typen av arbete du har, snarare än om hur stor den allmäna smittofaktorn är.

Kan du avslöja vilken landsdel du talar om?
Är man inte arbetslös, erimiterad flashbackare (ofta hör dessa ihop), självkarantänerad pensioner eller riskgrupp i säkert förvar på sjukhus, sjukhem och äldreboenden tror jag inte att det spelar någon roll vad du tar dig till, du får det förr eller senare. Oavsett vilken landsdel man bor i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in