2020-03-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det vet man inte. Det spekulerades hej vilt i tråden om hon sminkade dit den själv osv.

KL skickade in bilden till domstolen via sitt personliga ombud tillika hundvakt. Syftet var att meddela rätten att hon inte kunde medverka pga att hon blivit misshandlad.

KL ska även vid tillfälle ha blivit knivhuggen. Rotesau har skrivit i tråden att hen har sett ärren och beskrivit hur de ser ut. Så antingen finns de på bild i offentliga handlingar eller så får vi tro på att Rotesau sett dessa IRL.

KL har vidare blivit misshandlad av man hon träffat på Riche, misshandlad av HOL, dödshotad, misshandlad av polis då hon ansåg de tog i hennes arm för hårt, ramlat och slagit sig och blivit misshandlad så hon behövt gipsa armen och operera frakturer vid runt sex tillfällen. KL ska också ha anklagat HOL:s vänner för att sexuellt vilja påtvinga sig på henne. KL ska också mena att HOL är ansvarig för misshandel så hon har fått hjärnskada om jag fattat rätt här.

Den hjärnskadan verkar väldigt central i hennes liv. Det är den och HOL hon skyller allt ont på.

Hon använder den också som anledning till att hon betett sig snurrigt vid omhändertagande vid berusning.
KL ska även ha varit målsägande efter nån incident i Västerås som vi inte riktigt vet vad det är.
Så hon har inte haft det så lätt med andra och sig själv.

Hjärnskadan ska då vidare ha fått henne att vägra gå in i polisbil och satt foten i dörren. Dragit en knytnäve i ansiktet på polis. Legat på golvet och måttat spark efter polisman. Försökt knäppa upp bilbälte i polisbil. Spottat mot polis. Börjat klä av sig naken då polis bett henne ta av sig smycken.
Sen har hon barrikaderat sig hos nån terapeut och hos en kvinnlig, också fullkomligt galen, polis. Den senare ska även ha anmält KL för misshandel.

Påminner även om att KL ska ha varit i slagsmål med den person som sålt/tagit hand om hennes hund.
KL har även blivit utredd för att ha bitit HOL:s vän i armen.

KL är alltså en person som vissa användare här tvivlar är ens kapabel att sno ihop en anstiftan.
Genomgående i konfrontationer med polis och andra är KL väldigt aggressiv. Det i kombination med att hon måste vara väldigt intelligent samt besitta andra egenskaper som tagit henne hela vägen till jobb i Hovrätten, så måste man ändå misstänka att hon är kapabel till anstiftan.
Jag menar många kaosande gängledare på 20+ år verkar fullt kapabla. Varför inte hon då?
Finns väl exempel på både ung kvinna som anstiftat mord på sin gårdsägande far och hon dåren i Arboga som på pappret innan morden hade en vettigare profil track record vad gäller knasigheter än KL.

Jag skulle inte tro på ett ord som kommer från Rotesau, då han ett flertal gånger spridit falska uppgifter

Jag kan inte heller glömma Rotesaus inlägg om Karins fyllovän Nina där han tyckte att det var fel att hon fick sparken.

Att Nina som var polis blev galen och började förfölja/hota sin ex-lovers sons familj , men ändå tyckte Rotesau att polisen var för hård som sparkade henne.
Men vilken normal person vill ha en sån polis ?!?

Jag skulle därför ta allt Rotesau säger med en nypa salt.
Citera
2020-03-11, 10:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Jag skulle inte tro på ett ord som kommer från Rotesau, då han ett flertal gånger spridit falska uppgifter

Jag kan inte heller glömma Rotesaus inlägg om Karins fyllovän Nina där han tyckte att det var fel att hon fick sparken.

Att Nina som var polis blev galen och började förfölja/hota sin ex-lovers sons familj , men ändå tyckte Rotesau att polisen var för hård som sparkade henne.
Men vilken normal person vill ha en sån polis ?!?

Jag skulle därför ta allt Rotesau säger med en nypa salt.

Det var en svepande och ganska aggressiv attack.
Vill du försöka detaljera vad du tvivlar på, så kan jag ju förklara hur jag tänker och varför jag anser som så?
Citera
2020-03-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Du har helt rätt , allt jävla tjat om Fredrik Olafsen var också en jävla mardröm.

Lite förvånad att Fredrik o Karin inte har slagit ihjäl varandra med tanke på att båda är fan helt fucked up och våldsamma.

Väldigt ovanligt att man blir så besatt av en person som söker jobb och till med åker upp till Umeå för att var med på hans rättegång/rättegångar 10 år senare.

När det sen visar sig att det är fel Fredrik med.
Citera
2020-03-13, 21:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det som kan konstateras är att som jag tidigare sa så har flera i tråden haft fel om den misstänkte Fredrik och helt snöat in på fel person. Varken efternamn eller personnummer stämmer med en som tidigare nämnts. Det ser ut som om det är Fredrik som är avskriven då han får ett beslut och att hans advokat för en ersättning efter det.

Vidare kan konstateras att varken KL eller MR tycks vara avskriva som misstänkta.
Jag har läst ikapp.
Sekretess D (F Sv*nsson, sekretess borttagen) och advokat Thorén får alltså betalt.

BR häktad till 18 mars.
KL:s beslag består till 17 mars:
"BESLUT - Karin Lilja, beslaget ska alltjämt bestå. Åtal ska vara väckt senast den 17 mars 2020 11.00."

Är Nyholms beslag hävt?

"Kopia av Framställan om att beslag skall hävas, aktbilaga 116, e-postat till Advokat Björn Törnell."

Sekretess E med advokat Gunnar Falk ser jag inget nytt om, varken bu eller bä. Nåt nytt via media?
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är helt säkert Karin som avskrivits, eftersom sekretess D (Olafsen) blivit delgiven i målnumret.
Förihelvete.
I november frågade jag utifrån dåvarande dagboksblad hur sekretess D kunde gripas och försättas på fri fot – om nu Olafsen var efterlyst och häktad i sin utevaro för att han smet från annan rättegång.

I december frågade jag hur Olafsen kan motsvara sekretess D som greps samtligt med BR den 5 november: - när nu Olafsen greps redan den 3 november.

Nu i mars undrar jag väl om Olafsen kommer anta rollen som en av Sveriges mest ökända rånare?

Rätten godkänner förlängning av tre beslag och jag är nyfikenhet på vad det rör sig om. Inte tillräckligt för häktning men ändå nåt suspekt.
Det är välkänt problematiskt med anstiftan. Om KL äro skyldig och ny bevisning ramlar in framledes får de väl väcka nytt åtal. Eller så är det annan anstiftare.

E08 kan säkert fixa fram nytt målsnr snabbt isf (om han inte är upptagen med Blondinbella eller Anna Book), lägga upp stämningsansökan på minifil (max en kvart) och öppna en alldeles egen tråd för fina och beundransvärda Karin med alla sina knapptelefoner.

Väl mött.
Senast redigerad av develi 2020-03-13 kl. 22:11.
Citera
2020-03-13, 21:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har läst ikapp.
Sekretess D (F Sv*nsson, sekretess borttagen) och advokat Thorén får alltså betalt.

BR häktad till 18 mars.
KL:s beslag består till 17 mars:
"BESLUT - Karin Lilja, beslaget ska alltjämt bestå. Åtal ska vara väckt senast den 17 mars 2020 11.00."

Är Nyholms beslag hävt?

"Kopia av Framställan om att beslag skall hävas, aktbilaga 116, e-postat till Advokat Björn Törnell."

Sekretess E med advokat Gunnar Falk ser jag inget nytt om, varken bu eller bä. Nåt nytt via media?

I november frågade jag utifrån dåvarande dagboksblad hur sekretess D kunde gripas och försättas på fri fot – om nu Olafsen var efterlyst och häktad i sin utevaro.

I december frågade jag hur Olafsen kan motsvara sekretess D som greps samtligt med BR den 5 november: - när nu Olafsen greps redan den 3 november.

Nu i mars undrar jag väl om Olafsen kommer anta rollen som en av Sveriges mest ökända rånare?

Rätten godkänner förlängning av tre beslag och jag är nyfikenhet på vad det rör sig om. Inte tillräckligt för häktning men ändå nåt suspekt.
Det är välkänt problematiskt med anstiftan. Om KL äro skyldig och ny bevisning ramlar in framledes får de väl väcka nytt åtal. Eller så är det annan anstiftare.

E08 kan säkert fixa fram nytt målsnr snabbt isf (om han inte är upptagen med Blondinbella eller Anna Book), lägga upp stämningsansökan på minifil (max en kvart) och öppna en alldeles egen tråd för fina och beundransvärda Karin med alla sina knapptelefoner.

Väl mött.

Hmm, Olafsen kommer nog inte att dyka upp på ett tag i den här härvan, fick 8 års fängelse i den rättegång han var huvudperson i där uppe i Gävle.

Så jag tror du kan räkna bort honom helt.
Citera
2020-03-13, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, Olafsen kommer nog inte att dyka upp på ett tag i den här härvan, fick 8 års fängelse i den rättegång han var huvudperson i där uppe i Gävle.

Så jag tror du kan räkna bort honom helt.
Se där ja. Busiga Emil som ängeln KL tog hand om är i gott förvar.
Citera
2020-03-13, 22:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Se där ja. Busiga Emil som ängeln KL tog hand om är i gott förvar.

Eller hur!

Tänk att det kan bli så tokigt trots att lilla ängeln KL försökte så mycket med den lilla buspojken.
Citera
2020-03-13, 22:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller hur!

Tänk att det kan bli så tokigt trots att lilla ängeln KL försökte så mycket med den lilla buspojken.
Vore intressant att se de där två ihop. Typ.. vid en brasa. Allsång, en lägereldsgitarr, två korvpaket och fyra bag-in-box senare..
Citera
2020-03-13, 22:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Vore intressant att se de där två ihop. Typ.. vid en brasa. Allsång, en lägereldsgitarr, två korvpaket och fyra bag-in-box senare..

Absolut och det gäller ju att ha mobilen redo så att man kan filma allt, ingen skulle väl tro en om man försökte berätta vad som hände.
Citera
2020-03-13, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Absolut och det gäller ju att ha mobilen redo så att man kan filma allt, ingen skulle väl tro en om man försökte berätta vad som hände.

Everybody was kung-fu fighting...

Gå härifrån och kör upp en dildo i ..
Nej. Jag har barrikaderat mig.
Citera
2020-03-13, 22:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Everybody was kung-fu fighting...

Gå härifrån och kör upp en dildo i ..
Nej. Jag har barrikaderat mig.

Typ

Vilken djävla cirkus det skulle ha blitt om båda de där labila personerna snedtänt på fyllan, djävlar vilken oreda det skulle ha varit.
Citera
2020-03-13, 22:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Typ

Vilken djävla cirkus det skulle ha blitt om båda de där labila personerna snedtänt på fyllan, djävlar vilken oreda det skulle ha varit.
Ja, jag har väldigt svårt att se de där två personligheterna dra jämnt.

Ska bli intressant att läsa FUP. Asså, Billy kan väl berätta vem som hyrt honom.

Om Billy får en ”almost killer groupie” efter sig och blir utsatt för svår utpressning i utbyte mot sexuella tjänster. Det är ju inte att gola? Grabbarna på Hall borde väl förstå det ökade trycket och faktiskt ha överseende att han läcker lite. Lite modifierad grabbig tjuvheder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in