2020-03-13, 22:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag har väldigt svårt att se de där två personligheterna dra jämnt.

Ska bli intressant att läsa FUP. Asså, Billy kan väl berätta vem som hyrt honom.

Om Billy får en ”almost killer groupie” efter sig och blir utsatt för svår utpressning i utbyte mot sexuella tjänster. Det är ju inte att gola? Grabbarna på Hall borde väl förstå det ökade trycket och faktiskt ha överseende att han läcker lite. Lite modifierad grabbig tjuvheder.

Tyvärr kommer Billy att neka i sten till allt oavsett om han så har smetat ner HOL från topp till tå med DNA, han kommer att blåneka till allt i alla fall, det är jag helt säker på.

Skulle förvåna mig mycket om Billy tillstår någonting alls, har djävligt svårt att tro det.
Citera
2020-03-13, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tyvärr kommer Billy att neka i sten till allt oavsett om han så har smetat ner HOL från topp till tå med DNA, han kommer att blåneka till allt i alla fall, det är jag helt säker på.

Skulle förvåna mig mycket om Billy tillstår någonting alls, har djävligt svårt att tro det.
Jamen jag menar ju senare. När han sitter på Hall eller Kumla på en tråkig längre volta.
Signed, sealed and delivered.

Måtte vara nervöst att vara anstiftare.
Om det så blir det kallaste case så det behövs isborr för att koka kaniner.
Citera
2020-03-13, 22:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jamen jag menar ju senare. När han sitter på Hall eller Kumla på en tråkig längre volta.
Signed, sealed and delivered.

Måtte vara nervöst att vara anstiftare.
Om det så blir det kallaste case så det behövs isborr för att koka kaniner.

Aha du tänkte så, inte helt omöjligt faktiskt, dels vill väl Billy ha betalt eller så har han fått betalt men inte levererat det han skulle och då blir väl beställaren grinig kan jag tänka mig, knepig sits lilla Billypojken satt sig i.
Citera
2020-03-13, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aha du tänkte så, inte helt omöjligt faktiskt, dels vill väl Billy ha betalt eller så har han fått betalt men inte levererat det han skulle och då blir väl beställaren grinig kan jag tänka mig, knepig sits lilla Billypojken satt sig i.
Nu brukar jag inte mörda folk så ofta men om jag åkte dit (vad kan priset vara? 10 år?) och tex inte fick betalt så skulle jag vara rätt pissed off.
Varför rygga en sån falsk person?
Citera
2020-03-13, 23:57
Medlem
Citat:

Everybody was kung-fu fighting...

Gå härifrån och kör upp en dildo i ..
Nej. Jag har barrikaderat mig.

😂😂😂
Citera
2020-03-14, 00:27
Medlem
Citat:
Jag har läst ikapp.
Sekretess D (F Sv*nsson, sekretess borttagen) och advokat Thorén får alltså betalt.

BR häktad till 18 mars.
KL:s beslag består till 17 mars:
"BESLUT - Karin Lilja, beslaget ska alltjämt bestå. Åtal ska vara väckt senast den 17 mars 2020 11.00."

Är Nyholms beslag hävt?

"Kopia av Framställan om att beslag skall hävas, aktbilaga 116, e-postat till Advokat Björn Törnell."

Sekretess E med advokat Gunnar Falk ser jag inget nytt om, varken bu eller bä. Nåt nytt via media?

I november frågade jag utifrån dåvarande dagboksblad hur sekretess D kunde gripas och försättas på fri fot – om nu Olafsen var efterlyst och häktad i sin utevaro för att han smet från annan rättegång.

I december frågade jag hur Olafsen kan motsvara sekretess D som greps samtligt med BR den 5 november: - när nu Olafsen greps redan den 3 november.

Nu i mars undrar jag väl om Olafsen kommer anta rollen som en av Sveriges mest ökända rånare?

Rätten godkänner förlängning av tre beslag och jag är nyfikenhet på vad det rör sig om. Inte tillräckligt för häktning men ändå nåt suspekt.
Det är välkänt problematiskt med anstiftan. Om KL äro skyldig och ny bevisning ramlar in framledes får de väl väcka nytt åtal. Eller så är det annan anstiftare.

E08 kan säkert fixa fram nytt målsnr snabbt isf (om han inte är upptagen med Blondinbella eller Anna Book), lägga upp stämningsansökan på minifil (max en kvart) och öppna en alldeles egen tråd för fina och beundransvärda Karin med alla sina knapptelefoner.

Väl mött.

Angående KL:s beslag så får man känslan att det är knapptelefoner eller liknande de inte kan öppna än. Risken med att släppa iväg dem är att hon raderar och destruerar kan jag tänka. Kan vara att de ligger på sån öppning som tar tid där systemet testar koder tills det hittar rätt.
Nåt tekniskt beslag gissar jag iaf på.

Sen har vi ju spekulerat i om KL:s förhör kommer med. Det tror jag då försvaret av Billy nog vill ha med hennes teori om den andra högt uppsatte kriminelle anstiftaren. Det är ju ett jättetrovärdigt stjärnvittne de har där. Perfekt! Någon som stod HOL nära och dessutom med rådmansbakgrund.

KL pratar väldigt mycket i förhör. Hoppas hoppas allt är med. Men vi får se.

Kan man tänka sig att KL blir kallad som vittne? Inte om hon är misstänkt själv va. Men hennes vittnesförhör kanske är med i fup. Hmm rörigt att sätta sig in i hur sånt funkar.

M a o: kan Billys försvarare kalla KL (alternativt hänvisa till polisförhör) angående den teorin hon fört fram i förhör hos polisen?

Sen har man ju funderat på varför KL har skyddade uppgifter.

1. Hot. Från nån ex-kille? Men måste bevisas eller? Varför nu och inte tidigare när hon blev så misshandlad och dödshotad?

X. Skriverier på nätforum. Tillräcklig grund?

2. Nån kombo av ovan. ?

Lite cyniskt så tror jag hon använt sin juridiska kunskap för att få till detta. Få vara privat och slippa snokar som oss.

Sen tror jag att Billy har/kommer prata lite. Han kniper inte i alla förhör har jag sett. Men det är mest för att kunna citera mig själv sen om jag har rätt.
Citera
2020-03-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Angående KL:s beslag så får man känslan att det är knapptelefoner eller liknande de inte kan öppna än. Risken med att släppa iväg dem är att hon raderar och destruerar kan jag tänka. Kan vara att de ligger på sån öppning som tar tid där systemet testar koder tills det hittar rätt.

Sen har vi ju spekulerat i om KL:s förhör kommer med. Det tror jag då försvaret av Billy nog vill ha med hennes teori om den andra högt uppsatte kriminelle anstiftaren. Det är ju ett jättetrovärdigt stjärnvittne de har där. Perfekt! Någon som stod HOL nära och dessutom med rådmansbakgrund.

Kan man tänka sig att KL blir kallad som vittne? Inte om hon är misstänkt själv va. Men hennes vittnesförhör kanske är med i fup. Hmm rörigt att sätta sig in i hur sånt funkar.

M a o: kan Billys försvarare kalla KL (alternativt hänvisa till polisförhör) angående den teorin hon fört fram i förhör hos polisen?

1. Hot. Från nån ex-kille? Men måste bevisas eller? Varför nu och inte tidigare när hon blev så misshandlad och dödshotad?

2. Nån kombo av ovan. ?

Lite cyniskt så tror jag hon använt sin juridiska kunskap för att få till detta. Få vara privat och slippa snokar som oss.

Sen tror jag att Billy har/kommer prata lite. Han kniper inte i alla förhör har jag sett. Men det är mest för att kunna citera mig själv sen om jag har rätt.

KL kommer ju aldrig kallas som vittne. Om det ens går att kalla henne så kommer ingen ändå göra det. För det första är hon ju misstänkt och kommer så fortsätta att vara. Det gör att om åklagaren inte åtalar henne nu (vilket får anses fallet) då vet de ju även vad hon skulle säga i förhör och det är ju inte något de tycker stärker deras ärende. Vidare kommer inte BR försvarare kalla henne för de kan ju inte vara säkra på vad hon säger och frågor man inte vet svaret på kommer ju försvararen inte vilja ställa. Så slutsatsen blir att ingen kommer kalla henne.

Vad gäller skyddade uppgifter så ska det till ett konkret hot. Det behövs troligen inte alltför mycket men en reell hotbild i from av en polisanmälan eller ett dokumenterad konflikt ska till. Det ska ju inte behövas så mycket så hon har nog löst det med de papper hon redan har ifrån hennes något röriga liv som det verkar.
Citera
2020-03-14, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är tre beslag enligt dagboksblad och hon har ju berättat själv vad det rör sig om:

"Jag skulle tro att jag fortfarande är misstänkt för dom har ju min dator, min Ipad och gamla telefoner jag råkade ha - många knapptelefoner,. Knapptelefoner har ju idag så kort minne."

Citat:
Pratar?!
Hon håller presskonferens!
Citat:

Misstänkta Karin Liljas hypotetiska alternativa gärningsperson.
Det blir lite övermaga?
Citat:

2. Nån kombo av ovan. ?
Har hon skyddade uppgifter - eller fick hon sonika avhysas från adressen efter HD och
soffsurfar hon vidare i livet?
Inte en susning
Med tanke på byte av email, telefonnummer, postbox på skumma gatan. Tappar bort telefoner. Datorer blir stulna. Hundvakter får skriva mail. Advokatbyråer är ombud.
Citat:
Du menar likt när hon mailade rättsinstanseerna under pågående process, förtalade motpart och bad dem ringa - och tro mest på henne?

Hon lär väl behöva komma med nåt relevant i form av hotbild.
Fakta och inte mantelrörelser utanför restauranger för att få hänga kvar i en bordskant.

Tror nog those days är gone.
Senast redigerad av develi 2020-03-14 kl. 01:05.
Citera
2020-03-14, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
KL kommer ju aldrig kallas som vittne. Om det ens går att kalla henne så kommer ingen ändå göra det. För det första är hon ju misstänkt och kommer så fortsätta att vara. Det gör att om åklagaren inte åtalar henne nu (vilket får anses fallet) då vet de ju även vad hon skulle säga i förhör och det är ju inte något de tycker stärker deras ärende. Vidare kommer inte BR försvarare kalla henne för de kan ju inte vara säkra på vad hon säger och frågor man inte vet svaret på kommer ju försvararen inte vilja ställa. Så slutsatsen blir att ingen kommer kalla henne.

Vad gäller skyddade uppgifter så ska det till ett konkret hot. Det behövs troligen inte alltför mycket men en reell hotbild i from av en polisanmälan eller ett dokumenterad konflikt ska till. Det ska ju inte behövas så mycket så hon har nog löst det med de papper hon redan har ifrån hennes något röriga liv som det verkar.

Tack för respons. Ja om hon inte är med i stämningsansökan som vittne så får vi kanske ändå en glimt av hennes polisförhör. Återstår att se.
Frågan är ju vidare vad HOL ska berätta i sina förhör. Om själva händelsen såklart men sen berättar han väl i samma förhör om eventuella antagonister och där finns väl bara en enligt hans mening. Kanske då nån annan han haft nåt gruff med. Typ klient då.
Så frågan är ju då om det som gäller konflikten med KL är med. Jag menar det måste ju ha tagits upp i första och även följande förhör.
Blir intressant att se hur det hanteras i fup.
Sen har ju HOL varit med länge i gamet. Han vet att förhören blir offentliga så det präglar nog också vad han berättar och inte berättar.

Vidare så brukar ju det bli sekretess på vissa delar om det handlar för mycket om barn och andra känsliga inslag.

Sen har jag tänkt på hur och om bekanta till HOL ska vittna. Med tanke på att det är Billy som är tilltalad. Okänd för dem.

Vittnen blir väl de som gjort iakttagelser innan och under och efter mordförsöket.

Anledningen till att jag ville bolla det här med KL, och vilka delar av hennes konflikt med HOL som är med i stämningen/förhandlingen, är att det känns som det är lite speciella omständigheter:

Förhören med HOL lär vara präglade av konflikten med KL?

Förhören med Billy lär ha delar där de frågar om KL?

Förhören med HOL:s vänner och bekanta lär vara präglade av vilka konflikter HOL haft?

Ja vad tusan ska man tro tas med i förhandlingen.
Citera
2020-03-14, 08:29
Medlem
Citat:
Det är tre beslag enligt dagboksblad och hon har ju berättat själv vad det rör sig om:

"Jag skulle tro att jag fortfarande är misstänkt för dom har ju min dator, min Ipad och gamla telefoner jag råkade ha - många knapptelefoner,. Knapptelefoner har ju idag så kort minne."

Pratar?!
Hon håller presskonferens!

Misstänkta Karin Liljas hypotetiska alternativa gärningsperson.
Det blir lite övermaga?

Har hon skyddade uppgifter - eller fick hon sonika avhysas från adressen efter HD och
soffsurfar hon vidare i livet?
Inte en susning
Med tanke på byte av email, telefonnummer, postbox på skumma gatan. Tappar bort telefoner. Datorer blir stulna. Hundvakter får skriva mail. Advokatbyråer är ombud.
Du menar likt när hon mailade rättsinstanseerna under pågående process, förtalade motpart och bad dem ringa - och tro mest på henne?

Hon lär väl behöva komma med nåt relevant i form av hotbild.
Fakta och inte mantelrörelser utanför restauranger för att få hänga kvar i en bordskant.

Tror nog those days är gone.

Bra med påminnelsen om beslagen där. Vi får väl anta att hon inte lämnat ut koder eller?
Kom de åt hennes mejlkorgar så hade de nog en absurd upplevelse framför sig vid genomläsning. Det jag sett av hennes mejlande är ibland en bombmatta ut till flera mottagare om alla hennes bekymmer.
Det är som om hon har ett löst sammansatt ofrivilligt hov som hon hela tiden plågar med sina problem. Hon har också ett sätt att uttrycka sig i mejl som är så högtravande, självömkande och skruvat. Det är som att hon inte fungerar som människa om hon inte har alla dessa herrar, hundvakter och mer eller mindre halvgalna väninnor runt sig. Fascinerande hur hon rört till det för sig och runt sig.

Hon kan ju inte må vidare bra nu så länge hon utreds. För hennes eget välmående så är det väl bra att hon får vara lite anonym. Det är ändå en människa som nån gång ska få börja må lite bättre. Om det så är under vård i fängelse eller ej.

Även om hon skaffat eget boende - äntligen ”flyttat hemifrån” vid +50 år - så kan det ju vara så att hon fortfarande sover på soffan där istället för i sängen.

Lite som Crocodile Dundee som sov på golvet i nån lyxsvit i NY...
Citera
2020-03-14, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Bra med påminnelsen om beslagen där. Vi får väl anta att hon inte lämnat ut koder eller?
Kom de åt hennes mejlkorgar så hade de nog en absurd upplevelse framför sig vid genomläsning. Det jag sett av hennes mejlande är ibland en bombmatta ut till flera mottagare om alla hennes bekymmer.
Nåt av intresse lär de väl ha om det kvarstår?
Alltså forcerat koder även om KL fått akut
login amnesi.

Enligt dagens juridik den 4 mars är det slutdelgivning. BRs advokat önskar 14 dagar för genomgång av Fu.
Vilket väl är följande i Dagboksblad:

"2020-03-03 114 Skrivelse från advokat Christer Söderberg - åtalsförlängningen medges."

Gällande E Ny*olm (som betecknas motpart och inte misstänkt) står:
"2020-03-06 Kopia av Framställan om att beslag skall hävas, aktbilaga 116, e-postat till Advokat Björn Törnell. "

Vad jag inte begriper gällande beslag är varför det är ändrat ordval för KL vid de sista förlängningarna (med start 2020-01-17)?

EN vid tidigare förlängning:
" BESLUT - [namn] beslaget ska bestå."

Så stod det tidigare för KL också. Nu står det istället följande för KL:

" BESLUT - [namn] beslaget ska alltjämt bestå."
Citera
2020-03-14, 15:03
Medlem
Citat:
Nåt av intresse lär de väl ha om det kvarstår?
Alltså forcerat koder även om KL fått akut
login amnesi.

Enligt dagens juridik den 4 mars är det slutdelgivning. BRs advokat önskar 14 dagar för genomgång av Fu.
Vilket väl är följande i Dagboksblad:

"2020-03-03 114 Skrivelse från advokat Christer Söderberg - åtalsförlängningen medges."

Gällande E Ny*olm (som betecknas motpart och inte misstänkt) står:
"2020-03-06 Kopia av Framställan om att beslag skall hävas, aktbilaga 116, e-postat till Advokat Björn Törnell. "

Vad jag inte begriper gällande beslag är varför det är ändrat ordval för KL vid de sista förlängningarna (med start 2020-01-17)?

EN vid tidigare förlängning:
" BESLUT - [namn] beslaget ska bestå."

Så stod det tidigare för KL också. Nu står det istället följande för KL:

" BESLUT - [namn] beslaget ska alltjämt bestå."

”Alltjämt” i betydelsen fortfarande då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in