2020-03-13, 20:04
Medlem
Snittåldern på döda i Italien är >80 år.
Citera
2020-03-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Peter Wolodarski visar återigen att han håller på att klippa navelsträngen:

https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-stang-ned-sverige-for-att-skydda-sverige/

Sent skall syndaren vakna..
Citera
2020-03-13, 20:05
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Vänta om en vecka du kommer ångra att du inte hade flytt landet

I Sverige ska det renas med människor

För en vecka sedan hade vi runt 200 smittade i Sverige, nu har vi över 800 personer.
Det är inte över på långa vägar.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu är det ju männen som dör och männen som röker i Kina, så att rökningen skulle SKYDDA tror jag inte på! Eller tänkte du att de giftiga ämnena i röken skulle döda viruset? Så funkar det nog tyvärr inte...
48% av männen i Kina röker och jag har sett flera ickeverifierade studier som visar att rökare var underrepresenterade i dödsstatistiken i Kina. Mycket troligt pga vissa gifter i tobaksröken så kunde inte viruset frodas.
Sant eller ej? Jag som rökare tror på det om inte annat som en psykologisk effekt.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Spelar ingen roll nu vad vi gör, ungdomar mfl kommer inte hålla på någon hemkarantän överhuvudtaget! Har läst och hört flertal som åker o handlar hänger med polare osv trots positivt provsvar.
Citera
Medlem
HonklerDanskes avatar
Citat:
Jaha, nu har Danmark stängt sina gränser. Sannolikheten att VI ska göra det, medan det ännu är någon idé, är väl ungefär 0,0001 gissar jag. Det finns ju ingen evidens på att det är effektivt, och dessutom kan det ge fel signaler, bla bla...
Inte bara det.

Det talas inte öppet om det men Danmark vill kunna stoppa den svenska välfärds-flyktingström som uppstår när Sveriges sjukvård och samhällsekonomi bryter samman.

En extra bonus blir att registrerade flyktingar och oregistrerade illegaler i Sverige inte kan söka en extra asyl i Danmark och därmed hämta bidrag i två länder

Plus att andra asylshoppare i Europa får svårare att välja Danmark.
Citera
Medlem
3zas avatar
Från och med imorgon lördag stänger Schweiz sina skidorter tydligen.
Källa: kompis som jobbar där.
Citera
2020-03-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Bra sagt, jag funderar själv på att hålla mig och barnen hemma då jag är riskgrupp

Gör det och uppmuntra andra att göra det. Om några andra och några andra gör det kommer skolorna att stängas och ordna distansutbildning istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
I Kina är man mer rädd om liv. Här är pengar viktigare
Den kinesiska diktaturen vet att de måste göra folket nöjda, annars riskerar de uppror och statskupp. Den folkvalda sjuklöver-sörjan i Sverige kan rövknulla folket hur mycket som helst för de vet att de ändå blir omvalda, eller i värsta fall får leva resten av livet på riksdagspension och styrelseuppdrag.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Ja vafan spelar det för roll nu när de antagligen har >20 000 smittade i landet. Jävla politiker som ska visa sig handlingskraftiga... Som att skjuta på en fiende som varit död i en vecka för att senare kunna säga att man minsann är en hjälte!

Usch! Jag spyr! Det politikerna gör nu kommer bara förvärra den ekonomiska situationen... De kommer dra ned oss i avgrunden för att rädda sina egna skinn!
Innan man börjar torka golvet bör man stänga kranen.
Citera
Medlem
Citat:

Ja, nu får väl alla incelkillar som preppat sin chans... Jag tänker på hur det var i de ockuperade länderna i andra världskrigets slutskede och tiden efter. I Holland och Belgien t.ex., där det rådde verklig svält. Kvinnorna var mycket tillmötesgående mot de amerikanska soldaterna för bara en chokladkaka, typ... och i vissa fall slutade det med giftermål, och kvinnorna följde med tillbaka till USA.

Pilser låter ju klart roligare!

Då finns det i alla fall något att se fram emot för en del. Kanske inte ens behövs chokladkakor om det är många män som stryker med.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Åk inte till Italien överhuvudtaget. Antag att smittan är minst lika utbredd som i Sverige.

Det var inte det jag mende, jag undrade i syfte om det är så att man på mindre orter i Sverige kan gå säker för smittan eller om hela landet kommer drabbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in