2020-03-12, 18:39
Medlem
Soterns avatar
Finns det någon statistik som visar hur många av de som exponeras för viruset som blir smittade. Vid vanlig influensa kan alla i en familj ligga sjuka med en inte får det. Är det samma här?
Jag tänker att inom en månad eller så kommer med all säkerhet ALLA i Sverige ha exponerats för viruset. Men troligen kommer inte alla bli sjuka. Någon som vet?
Citera
2020-03-12, 18:39
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
... och de 3-4 döda hade räddats med stängda skolor?

Nej men det kommer orsaka mer panik
Citera
2020-03-12, 18:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om man går in på affären idag och hamstrar så är man en egoistisk hamster som förstör våra normala flöden av livsmedel
Vad fan? Är du dum i huvudet? Om jag skulle storhandla en gång i månaden så förstör jag för dig då också? Bara för att DU inte vill lägga om ditt liv under en kris så ska alla andra också avstå? Det är dags att fatta att det här inte bara gäller dig, det gäller oss alla. Jag tänker inte svälta för att det passar just dig att handla i sista minuten. Det här jävla jiddret om att samhället nu behöver våra resurser kan dra åt helvete, samhället har haft all tid på sig att via mina pengar bygga upp en beredskap vilket inte har hänt, då anser jag att samhällskontraktet är brutet. Den som nu anser sig ha rätt till mina skyddsåtgärder kommer att råka väldigt illa ut. Jag har betalat för båda två, var tog pengarna vägen? Jag vet var min överblivna andel tog vägen, du kan dock fortsätta hoppas på att Subway har karantänöppet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
De siffror jag sett hävdar 2313 smittade och 186 döda igår, så det har ökat något.

Jag sparar en kopia från worldometer varje dag så jag kan jämföra och enligt dom var det 196 döda igår. 2313 smittade stämde dock med min kopia.
Citera
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är inte säkert att pengar är något värda längre om några veckor... Det kan mycket väl vara byteshandel som gäller. En liten flaska handsprit mot tre små burkar med inlagd sill, typ...
Om du tror vi kommer lever i någon post apocalyptic samhälle om några veckor så är du körd i huvudet, du låter fantasin flöda iväg ser jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad är citatet ifrån?

https://www.expressen.se/nyheter/saras-man-kollapsade-vardas-nu-i-respirator/

Betalsida nu
Citera
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauror
1000 döda i Italien

Det gick snabbt

Källa?
Citera
Medlem
Jag är nyfiken på en sak. När man slutat testa för Corona-viruset och man är hemma med mildare symptom. Hur vet man att man inte är en smittbärare? Hur länge ska man vara hemma utan symptom?

Tittar vi på vårt första fall i Jönköping tog det väldigt lång tid innan hon friskförklarades. Hon var symptomfri men var fortfarande smittan och var en risk om jag förstod det rätt?

Någon som vet?
Citera
2020-03-12, 18:41
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De har alltså test kit i Italien. Här är de nästan slut....

Test kit = glasspinne i en plastburk med skruvhatt. Analys görs genom kolla i mikroskop.

Inget märkvärdigt
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vad bistår Försvarsmakten med i denna kris? En av Försvarsmaktens fyra huvuduppgifter;

”Försvarsmakten stöder det övriga samhället vid katastrofer, till exempel vid stormar eller översvämningar (bistå samhället i händelse av kris).”

De hjälpte ju inte till när Sverige översvämmades av invandrare 2015, så varför ska vi räkna med att de hjälper till när Sverige översvämmas av Virus och Idioter i toppskiktet som Anders Tegnell?

De håller istället kikaren riktad mot "Ryssland" året om.
Citera
Medlem
Covids avatar
Hennes företrädare hävdade en gång i tiden att vår beredskap är god. Han (Erlander) syftade på den tidens veckoslutsförsvar då nazisterna anföll Polen.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Fast Magdalena Andersson sa i Aktuellt för någon dag sedan att Sverige har urstarka statsfinanser och vi har som land aldrig varit rikare.

Borde inte detta betyda att vi kan vara lugna?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag sparar en kopia från worldometer varje dag så jag kan jämföra och enligt dom var det 196 döda igår. 2313 smittade stämde dock med min kopia.

Då trillade det in fler efter jag slutade kika. Men 2313 smittade stämmer iaf, den siffrar finns kvar på sajten. Så något fler smittade idag.

Edit: Kollade död från 10/3.
Senast redigerad av ArgusOne 2020-03-12 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in