Herregud.. Högsta siffran hittills. Har legat närmare 200 döda om dygnet nu i flera dagar, men det här är första gången man passerat 200. Wuhan var aldrig i närheten av såna siffror.
Tyvärr blev det precis som jag misstänkte. Europa är enormt mycket sämre rustat än Kina både vad det gäller att begränsa epidemin och att ta hand om de sjuka.
Och lita på att det inte kommer att gå bättre i Sverige än i Italien.
Ja kineserna tog i med hårdhandskarna genast. Det har gett resultat. De borde komma hit och hjälpa oss också. Det här klarar vi inte av.
En virus smitta som påminner om en kraftig influensa sprider sig över världen. Vi räknar med att Sverige kommer att drabbas liksom andra länder i vår närhet. Smittan är allvarlig och kan leda till svår sjukdom och dödsfall Speciellt hos äldre och vissa grupper med problem med luftvägarna. Även diabetiker och astmatiker kan få mycket allvarliga symptom som kan leda dill dödsfall.
Vi räknar med att större delen av befolkningen kommer att smittas och att 1-4% kan komma att avlida på grund av detta virus. Vi regeringen kommer nu att samarbeta med andra länders smittskydd och förbereda samhället på en pandemisituation. Vi uppmanar befoljningen till att :
Hade våra folkvalda inte varit så intresserade av att tänka på sina egna politiska poäng eller lyssnap på sina politiskt tillsatta ja-sägare så hade landet med all säkerhet varit i ett betydligt bättre läge än nu..
Men som vanligt skall saker tystas ner och pengat tjänas..allt på väljarnas bekostnad..
Jag är förvånad att det inte bildats grupper som letar upp ansvariga politiker och andra inblandade i ex media karusellen för att hänga upp dem i en lyktstolpe.
Haha, ska man hänga alla politiker i hela världen då varje gång det blir en pandemi?
Herregud.. Högsta siffran hittills. Verkar dock vara hela 250 döda och inte 218 enligt La Repubblica. Har legat närmare 200 döda om dygnet nu i flera dagar, men det här är första gången man passerat 200. Wuhan var aldrig i närheten av såna siffror.
Tyvärr blev det precis som jag misstänkte. Europa är enormt mycket sämre rustat än Kina både vad det gäller att begränsa epidemin och att ta hand om de sjuka.
Och lita på att det inte kommer att gå bättre för Sverige än för Italien.
Antal nya smittade är inte längre intressant eftersom det verkliga antalet säkert är 20 gånger fler. Desto mer intressant är hur snabbt antal döda växer. De senaste dagarna ca 20 % / dag. Det stämmer bra överens med hur snabbt viruset sprider sig. Fortsätter det i den takten är Italien uppe i 300,000 döda om en månad, dock antar jag att lockdownen haft stor effekt vid det laget.
Dagens siffra var visst 250 nya fall. Dvs 25% ökning. Det skulle bli en miljon dödsfall efter en månad (1250 * 1.25^30). Det kommer det naturligtvis inte bli (i Italien iallafall) men det säger något om hur brant kurvan är just nu.
Senast redigerad av StJerome 2020-03-13 kl. 18:29.
Nej för fan. En större del av befolkning behöver inte smittas och 1-4% behöver inte avlida om kraftfulla åtgärder tas i god tid som i många andra länder.
Vad jag menar med ett sådant scenario är att myndigheterna då skulle tagit höjd för ett slags värsta scenario.. Hade färre dött desto fler fjädrar i hatten för de styrande.. Nu kommer de enbart få ta skit så länge det finns en enda coronapatient smittad i landet.
Jag är i karantän med viruset.
Inne på dag 3 eller 4 beror på hur man räknar.
Och jag kan säga att detta är ingen jävla förkylning!!
Hosta från helvetet där jag inte blir förvånad om lungorna kommer ut med hostningarna.
Feber över 40 som inte går att reglera med tabletter mm.
Sämre för varje dag.
Det du hade var kanske just en liten förkylning?
Vilka symptom hade du från början? Och vad fick dig att testa dig?
VAD SÄGS OM ATT SLUTA LÄSA DN OCH TITTA PÅ SVT OCH LÄSA KÄLLOR FRÅN FJÄRRAN ÖSTERN ISTÄLLET DITT EFTERBLIVNA REGIMTROENDE SVENNEBONNLÄPPMONGO. Gå och bli infekterad, vi behöver färre av din sort i det här landet.
Det står ju att man inte kan få tillbaka anmälningsavgiften (450 kr) om man inte kan närvara, och inte heller byta provtillfälle till t.ex. höstens provtillfälle. Så, betyder det att det är kört att få tillbaks anmälningsavgiften? Även om de ställer in provet?
Antingen fås pengarna tillbaka alternativt så gäller betalningen till hösten HP istället gissar jag på.