Citat:
Ursprungligen postat av
Aktiespekulanten
varför gråter läkarna och sjuksköterskor över att de inte har masker, handskar etc.
Borde inte skattepengarna räcka till för det, dessutom så tror jag inte att de använder samma leverantörer som vanliga privatpersoner gör vilket får mig att misstänka att sjukvårdspersonalen själva har stulit sjukvårdsmaterialen och sitter nu med tomma hyllor. De köper alltså inte in samma produkter från samma ställen som privatpersoner gör.
Eller så kan ja ha fel, då leverantörerna kanske har varit giriga och såg till att utnyttja efterfrågan från privatpersoner vilket resultera i att sjukvårdens efterfråga inte blev tillgodosett.
Så inte "experter/läkare/sjuksköterskor" förresten att masker är useless, och att viruset inte är farligt?
Jag hoppas innerligt att sveriges sjukvård kollapsar och att jävligt många läkare drabbas, speciellt sjuksköterskor, eftersom det är dem som har fungerat som en förlängande arm när det gäller att sprida desinformation. Inte alla men majoriteten.
snacka om att svika sveriges befolkning.
Dessutom, om de nu bestämmer sig för att stänga högskolor och universitet, innebär det att studenterna inte får csn, hur fan ska man göra då med studentlägenhet m.m.
Det är inte så att man direkt sitter med ett buffert inför sådana situationer, speciellt när man är student.
Om näringslivet kan få en hjälpande hand med loan extensions så borde även studenterna få.
Danmark kallar in militären dessutom, undrar när sverige också kommer att göra det.
Vilket korkat och oinsatt inlägg.
Så sent som idag på regeringens presskonferens meddelades att de inköp som gjorts av sjukvårdsmaterial inte levererats enligt överenskommelse. Leverantörerna håller alltså inte sina avtal. Så ja, som du faktiskt själv varslar för har du fel.
På vilket sätt har svensk sjukvård spritt desinformation?
Det är väl snarare just från sjukvården man talat klarspråk om de brister som föreligger och det hot vi står inför. Alltmedan Folkhälsomyndigheten/Tegnell/Carlsson förminskat och önsketänkt, meddelat att smittan inte kommer sprida sig utanför Kina, uppmuntra människor att åka på skidsemester, hävda att de har svårt att se att smittan ens kommer att komma till Sverige.
... vad gäller militären har det gått ut meddelande om höjd beredskap - vi får se vad det leder till.