2020-03-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Jo, visst stod det någonstans att både LW och UW var hos polisen tillsammans med N*a eftersom grabben hade snattat på Willys? Och det kan dessutom vara en förklaring till varför N*a ville gå hem till pappan innan polisen kom till Lenas hem. Han hade väl haft nog av ”de blå” för ögonblicket.
Jag har inte läst något om snatteri och Willys. Det kan ju äga sin riktighet och jag lyckats missa det, och jag har missat en hel del i fupen.
Citera
2020-03-13, 17:55
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Angående ”blå”.

I en Telegram-chat skriver SD till JG ett meddelande och nämner ”de blå” som då ska vara en omskrivning för polisen.

(Jag hittar just nu inte det underlaget men för den som har bättre koll så är det i konversationen de har när JG är orolig och de pratar om ”ovisshet” och JG är bekymrad över att hans och hans frus namn går att googla så länkar till Flashback m.m kommer upp.)

Det tål att påminnas om att man ska maska namn så att faktiskt inte människor som inte är dömda för brott kan googlas hit.
Citera
2020-03-13, 17:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Framförallt finns det en uppenbar risk att man är lobotomerad om man tror att SD talar sanning om det där. Det finns liksom ingen som helst rimlighet i det han påstår. Ingen agerar så och framförallt är det okaraktäristiskt för SD själv. Du måste verkligen försöka förstå dig på rimligt tvivel. Hepåre!
Jag ser inget orimligt alls i SD:s berättelse om händelsen natten 11-12/5, och åklagaren verkar inte heller ha kunnat belägga honom med någon lögn. Men på vilket sätt menar alltså åklagaren att den här händelsen skulle ha ingått i en mordplan? Det är ju den teorin som blir helt obegriplig.
Citera
2020-03-13, 18:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag ser inget orimligt alls i SD:s berättelse om händelsen natten 11-12/5, och åklagaren verkar inte heller ha kunnat belägga honom med någon lögn. Men på vilket sätt menar alltså åklagaren att den här händelsen skulle ha ingått i en mordplan? Det är ju den teorin som blir helt obegriplig.

Om du inte ser nåt orimligt i "the three Mållgans" förstår jag att själva teorin blir obegriplig. Trots att jag har sett att du har fått den förklarad för dig ett dussintal gånger.
Citera
2020-03-13, 18:03
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har inte skrivit något om någon förtrolighet, men det är jag som skrev om loggarna. Ska leta reda på de olika kommentarerna kring det. Och alla loggar finns med i bevishögen. Återkommer om det senare i kväll med sidhänvisningar.

Nej, då var det någon annan som gjorde den invändningen. Minns att jag fann den logisk. Hela historien om skorna känns ju fabricerad av SD som en ny efterhandskonstruktion för att bortförklara blodet!

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Hennes röda Salomonskor som hon hade på sig då hon dog är storlek 36. De blå skorna med blodförekomst från LW är storlek 44.

Det skiljer 8 storlekar.

Det står dessutom flera foppatofflor i hallen och vanliga träskor + foppatofflor i tvättstugan som ser ut att tillhöra hushållets medlemmar av det kvinnliga könet (aktbilaga 157 s. 303). Är det inte mer troligt att hon hade lånat skor av någon av dessa?

Ja, kan tänka mig att LW skulle ha sett ut som Långben om hon försökt låna SDs skor. Knappst ett alternativ för smidig förflyttning. Jag drar mig även till minnes att LWs dotter E fått vittna noga om skorna och då berättat att hennes mamma brukade ha röda sandaler eller rosa foppa-tofflor om hon skulle ut ett snabbt ärende. Att hon skulle vilja låna SDs skor känns inte troligt. Dessutom så brukar man väl inte vilja låna andras skor och kläder om man börjat blöda en massa?
Citera
2020-03-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Om du inte ser nåt orimligt i "the three Mållgans" förstår jag att själva teorin blir obegriplig. Trots att jag har sett att du har fått den förklarad för dig ett dussintal gånger.

Jag tycker inte heller att någon teori jag läst blir begriplig utefter dom tider som finns att utgå ifrån. Hur man än vrider och vänder på det är hela skeendet ologiskt.
Citera
2020-03-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Sitter och glor på IT-protokollet a.163 Del a s.154 eftersom jag undrat lite över fredagkvällen den 11e då SD ska ha varit och simmat och efteråt ätit middag hos A*ndreas mellan 19-23.
I förhör med SD kan man börja undra om han verkligen var där på riktigt pga sms som säger att han verkar ha varit på andra ställen?
För runt 21.45 är han och kollar efter översvämningar (A.163 sida. 284)

På s.154 så skickar J*ani ett meddelande till SD kl 22.20 den 11e:

"Har du skaffat nytt konto?" eftersom han skickat nån form av vänförfrågan.
Så vad pysslar han med den kvällen..?
Kl 01.34 och 02.05 på natten så tar han upp kontakten igen. Har han jagat klart efter gangsters då?
Han nämner iaf inget om dessa till honom. Han nämner heller ingenting om Lenas försvinnande den 15e maj (sida 160 och framåt).

Han och HD har väldigt tät kontakt den 11e då LW ska ha varit på hans kontor och haft sex? (från sida 91) Från ca 14.30-17.00 blir ett glapp. Är hon där då? Minns ej. A.163 del A

På sida 95 kl 19.07 frågar HD om det var skönt att simma (fortfarande den 11e)
Kl 20.21 skickar han Nä och en bild
HD: "Pensionärskulor"
(Sitter han hos A*ndreas och visar pungen?)

Hittade meddelandet om Noa: A.163 sida 113
..
Graverande:
"Vi åker på gemensam semester utan barn kommande vecka, så separationen är inte så blodig...."
s.265

Det fetade ovan...
Klockan 15:46 den 11e gör LW ett köp på Stadium. (A.145 s.283)
På s.278 ser man övervakningsbilder från Stadium på LW och då är hon klädd i träningskläder.
Kjolen som man fann SD's sperma på och som LW hittades i ser man på övervakningskamera den 14e på polisstationen. (s.279)

Så... Nån som minns när LW skulle ha besökt SD på kontoret den 11e iklädd kjol?
Citera
2020-03-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det fetade ovan...
Klockan 15:46 den 11e gör LW ett köp på Stadium. (A.145 s.283)
På s.278 ser man övervakningsbilder från Stadium på LW och då är hon klädd i träningskläder.
Kjolen som man fann SD's sperma på och som LW hittades i ser man på övervakningskamera den 14e på polisstationen. (s.279)

Så... Nån som minns när LW skulle ha besökt SD på kontoret den 11e iklädd kjol?

Har lite problem att komma åt fup från telefonen, men vill minnas att SDs chef tillhandahöll en logg med uppgifter om in- och utpassering den fredagen. Kanske någon kan hitta dessa?

Dessutom hade LW väl inte på sig sina karaktäristiska ringar på övervakningsbilderna från måndagen (Stadium), och har man nu tagit av sig dem och förmodligen tvättat händerna (om än inte ringarna) borde det väl inte finnas kvar DNA på dem - tänker mig abrasion osv.
Citera
2020-03-13, 18:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan han ha mördat henne i samband med sexet?
Kan det rentav vara så att HD kom på dem UNDER sexet på cache-platsen!?

Det är också en tanke jag har försökt men inte kan frigöra mig ifrån.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-13 kl. 18:44.
Citera
2020-03-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Har lite problem att komma åt fup från telefonen, men vill minnas att SDs chef tillhandahöll en logg med uppgifter om in- och utpassering den fredagen. Kanske någon kan hitta dessa?

Dessutom hade LW väl inte på sig sina karaktäristiska ringar på övervakningsbilderna från måndagen (Stadium), och har man nu tagit av sig dem och förmodligen tvättat händerna (om än inte ringarna) borde det väl inte finnas kvar DNA på dem - tänker mig abrasion osv.
Rätt tänkt! Och han påstår att han inte såg henne sedan efter den där fredagen. Men ett vittne tvärs över gatan såg Lena på lördagsförmiddagen vid SDs kåk. Hur förklarar han att ringen bär hans dna tro? Detta vittne är ett stjärnvittne.

Detta vittne såg att den natten, mordnatten, var inte SDs mörkläggningsgardiner fördragna sent på kvällen, vilket dom ALLTID är. Hon såg att mysbelysningen, fasadbelysningen, var släckt, vilket den ALDRIG någonsin är. Stefan var tydligen noggrann med sådant. Mycket noggrann. Detta vittne vill vittna utan SD i rättssalen och har, om jag minns rätt, fått lov att vittna för lyckta dörrar eller via telefonförhör. Hon är rädd för SD. Detta är en dam med ögonen med sig, med ett minne som en häst. Jag påstår inte att målet står och faller med henne på något sätt. Men hon är ett viktigt vittne.
Citera
2020-03-13, 18:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men hade hon inte den kjolen på sig på de bilder som var från hennes besök hos polisen?

Eller är det en annan kjol vi pratar om?

Eller hur? Det verkar ju vara rena Sodom och Gomorra där nere i bibelbältet, fan de borde ju läst om hur det går för syndare.

Akta dig för att gå och dö lite mystiskt, vi som lever efter din död kommer att dissikera varenda händelse i ditt liv och djävlar vad vi ska gotta oss.
Anledningen till att bilden på Lena på väg in i polishuset 2018-05-14 (Ang, Noas snatteri) fanns med i FUP var för att bekräfta att det var samma kjol hon sent samma dag mördades i. Vill jag minnas.
Citera
2020-03-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är också en tanke jag inte kan frigöra mig ifrån.
Självklart måste det vara så. Oaktat att man varken hittat sperma i hennes vagina eller trosor. Oaktat att hon var normalt påklädd enligt teknikerna. Självklart blev hon ihjälslagen i samband med sex. Fast det gick kanske inte för honom? Hur har vi missat det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in