2020-03-13, 17:09
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag läste Betongbalettens version som du citerar, och jag tycker nog att han utifrån sitt redan gjorda ställningstagande i skuldfrågan ger en lite skev bild där av händelsen 11-12/5. En läsning av originaltexterna rekommenderas för den som gärna vill bilda sig en egen uppfattning:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tycker du, som inte alls har gjort något ställningstagande i skuldfrågan.
Citera
2020-03-13, 17:11
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Fast är det rimligt att anta att någon med skostorlek 36 lånar skor i storlek 44?

Har också försökt poängtera det. LW var liten och nätt med antagligen små fötter. Det känns inte rimligt att hon skulle vilja låna hans skor om hon velat springa ett snabbt ärende om hon nu inte velat skada sina ben ännu mer. Gissar att hon nog bara halkat omkring i hans skor med den storleksskillnaden. Sedan som du eller någon redan påpekat också, hade verkligen SD och LW en sådan förtrolig relation där på slutet så att hon sprang in och ut ur hans hus sådär? Jag blir inte klok på när de ska ha varit ett par, bara vänner, ovänner, fiender eller bara haft sex? Mot slutet, ska de ha haft siktet på förlovning på Kilimanjaro samma vår eller hade de inte haft en nära relation på flera månader eller år? Vad stämmer? Får inte ihop det (även när jag läst FUP) och det gör det svårbedömt om skorna.

Förresten, var det du som postade så intressant teorin om de 17 fuskloggarna och de 17 slagen följt av återinförandet av de 17 fuskloggarna? Finns det belägg för att HD registrerat 17 felaktiga loggar som var LWs?
Citera
2020-03-13, 17:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jag har läst och Betongbalettens version är även SD’s version. Ge dig. Sista inlägget till dig.
Betongbaletten lämnar sin version, och SD lämnar sin. Klart som fan att det är bättre att ta del av förstahandsuppgifterna om man vill bilda sig en egen uppfattning om SD:s trovärdighet.

Om man utgår ifrån att SD är gm så är man naturligtvis mer benägen att tro att han ljuger om händelsen 11-12/5. Och tror man att han ljuger om händelsen 11-12/5 så är man nog också benägen att tro att det här ingick som en del av en lömsk mordplan. Det finns alltså en uppenbar risk att det blir ett cirkelresonemang här.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-13 kl. 17:22.
Citera
2020-03-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har också försökt poängtera det. LW var liten och nätt med antagligen små fötter. Det känns inte rimligt att hon skulle vilja låna hans skor om hon velat springa ett snabbt ärende om hon nu inte velat skada sina ben ännu mer. Gissar att hon nog bara halkat omkring i hans skor med den storleksskillnaden. Sedan som du eller någon redan påpekat också, hade verkligen SD och LW en sådan förtrolig relation där på slutet så att hon sprang in och ut ur hans hus sådär? Jag blir inte klok på när de ska ha varit ett par, bara vänner, ovänner, fiender eller bara haft sex? Mot slutet, ska de ha haft siktet på förlovning på Kilimanjaro samma vår eller hade de inte haft en nära relation på flera månader eller år? Vad stämmer? Får inte ihop det (även när jag läst FUP) och det gör det svårbedömt om skorna.

Förresten, var det du som postade så intressant teorin om de 17 fuskloggarna och de 17 slagen följt av återinförandet av de 17 fuskloggarna? Finns det belägg för att HD registrerat 17 felaktiga loggar som var LWs?

Jag har inte skrivit något om någon förtrolighet, men det är jag som skrev om loggarna. Ska leta reda på de olika kommentarerna kring det. Och alla loggar finns med i bevishögen. Återkommer om det senare i kväll med sidhänvisningar.
Citera
2020-03-13, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan tippa att Hanna får villkorligt. Dvs hon slipper fängelset, om hon samarbetar fullt ut. JG går helt fri. Tror jag.

Kan såklart vara så.
Det viktiga är att Åsa inte släpper dom.
Nånstans mellan 0-2 år.
Men upp i rätten skall dom.
Citera
2020-03-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har också försökt poängtera det. LW var liten och nätt med antagligen små fötter.

Hennes röda Salomonskor som hon hade på sig då hon dog är storlek 36. De blå skorna med blodförekomst från LW är storlek 44.

Det skiljer 8 storlekar.

Det står dessutom flera foppatofflor i hallen och vanliga träskor + foppatofflor i tvättstugan som ser ut att tillhöra hushållets medlemmar av det kvinnliga könet (aktbilaga 157 s. 303). Är det inte mer troligt att hon hade lånat skor av någon av dessa?
Senast redigerad av piastrone 2020-03-13 kl. 17:32.
Citera
2020-03-13, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Angående ”blå”.

I en Telegram-chat skriver SD till JG ett meddelande och nämner ”de blå” som då ska vara en omskrivning för polisen.

(Jag hittar just nu inte det underlaget men för den som har bättre koll så är det i konversationen de har när JG är orolig och de pratar om ”ovisshet” och JG är bekymrad över att hans och hans frus namn går att googla så länkar till Flashback m.m kommer upp.)

Kan ha fel nu.....
Men "den blå" är hans blåa t-shirt som han behövde tvätta för den skulle med till USA.
Citera
2020-03-13, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan han ha mördat henne i samband med sexet?
Kan det rentav vara så att HD kom på dem UNDER sexet på cache-platsen!?

Jag tror att Stefan o Lena hade porr bakom planket, sen slog han ihjäl henne.
Därför har hon hans dna på ringen, och hans sperma på kjolen.
Citera
2020-03-13, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men hade hon inte den kjolen på sig på de bilder som var från hennes besök hos polisen?

Eller är det en annan kjol vi pratar om?

Eller hur? Det verkar ju vara rena Sodom och Gomorra där nere i bibelbältet, fan de borde ju läst om hur det går för syndare.

Akta dig för att gå och dö lite mystiskt, vi som lever efter din död kommer att dissikera varenda händelse i ditt liv och djävlar vad vi ska gotta oss.

Hjälp mig.
Vilken dag var hon hos polisen, nu igen?
Citera
2020-03-13, 17:29
Medlem
notknapparens avatar
Ruggigt att läsa förhören med HD efter att hon häktades:

Aktbil 149 sid 428-429

Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-09-05 13:42 diarienr: 5000-K574218-18

"FL I: Mmh. Men upplever du att ha har varit .. att han var mer i obalans under den tiden? Ni
har separerat och du har flyttat. Eeh, ni håller på att planerar den här resan till USA men det
är ändå lite turbulent emellan er, det kan man utläsa.
MT:Mmh.
FL I: Och ni har lite konflikter om eller vad kan man säga då, i alla fall i skrift. Eeh att ni är
lite oense om det här med barnen. Och han skriver att, han vill inte ha dom. Dom kan flytta
till dig, lite såna saker. Om inte du kan ta dom så kan dom få bo hos mormor och morfar
och ... det är sånt som vi har sett i eran dialog emellan. Upplever du att .. att .. var det här
Stefans normala jag eller var han mer i obalans under den här tiden? Nu pratar vi april/maj 18.
MT: Eeh nej ... nej jag tycker .. alltså med tanke på han var så ledsen och sådär så, nej han
brukade inte vara så.
FL I: Och det här förhöret med Thea som du säger, det. .. Du vet ju om det där förhöret och
det var .. Som jag tolkar det så är det inte nånting som sker va1je dag eller varje vecka.
MT: Nej dom har ganska mycket ordväxlingar. Eeh, men inspelning vet jag aldrig om att det
har skett tidigare.
FL I: Mmh. Upplever du att han ha .. hade det svårare med, humöret eller vad ska man säga,
sina känslor under den här tiden?
MT: Nej, jag vill inte uttala mig om det.
FL 1: Therese har ju gjort en reflektion här så det är med anledning av det som vi ändå vill
fråga.
FL I: Mmh. Och att det hände nått mellan er där.
FL 2: Han skriver ju bland annat till dig den 8:e maj,
FL 2: jag skiter just nu i USA. Den 8:e maj.
MT: Mmh.
FL 2: Skriver efter det, åker sannorlikt själv istället Senare bara samma minut, jag börjar
planera ikväll. Jag har tillräckligt mycket motgångar, ja efter mitt otroliga felsteg tidigare i
livet. Så jag behöver inte dina anklagelser, om att jag lever med gamla tankar och så vidare.
Vad är det du anklagat honom för?
MT: Står inte det i konversationen?
FL 2: Jag behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar och så vidare.
Det är ju nånting som har hänt här.
MT:Mmmh.
FL 2: Kommer du ihåg?
MT: Jag vet att vi hade mycket, men jag kommer inte ihåg exakt tankegångarna och allting.
Men min minnesbild är att det här resulterar .. alltså att det var omkring Thea, och att jag inte
gillade hans sätt som han var mot henne.
FL 2: Men här är det nått som har hänt som gör att han inte ens vill åka med dig till USA.
MT: Uppenb ... Aah.
FL 2: Den 8:e maj.
FL 2: Bara några dagar innan ni ska åka.
MT: Mmh. Jag tror att det är den här konflikten. Eeh ..
FL 2: Men här skriver han ju så jag behöver inte dina anklagelser om att jag lever med
gamla tankar och så vidare.
MT: Vet inte alls vad det står för.
FL 2: Och du skriver jag anklagat inte dig, släpp det. och Stefan svarar jo ... nått har hänt
här och det verkar ju vara en konflikt mellan er. Han vill inte åka till USA med dig Hanna.
MT: Och min minnesbild det är att det har att gör med barnen och hans sätt att agera. Eeh att
det var det vi liksom hade aah osämja om. Jag tycker att han är alldeles för principfast och,
kan inte liksom se nyanserna i uppfostran och efter ...
FL I: Men han hänvisar också till dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar.
MT: Aah och det. ..
FL I: Är det Lena han tänker på i så fall eller?
"

Usch, vilka är de gamla tankarna?????
Citera
2020-03-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan ha fel nu.....
Men "den blå" är hans blåa t-shirt som han behövde tvätta för den skulle med till USA.

Om det är mitt ”blå”, som jag hänvisar till i Telegram-chatten, du menar så är det polisen de menar i diskussionen de har där. Alltså i den delen där JG är stressad över att SD inte bekräftar först att han inte är skyldig och JG tycker allt är så ovisst. JG skickar bild på kyrkogård osv. I den chat-konversationen och sammanhanget nämns ”de blå” med syfte på polisen.

EDIT: Hittade underlaget i Puttenots avfotade FUP.

https://forumbilder.com/i/ro8Y
Senast redigerad av Avel 2020-03-13 kl. 17:45.
Citera
2020-03-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ska väl tillägga att jag själv inte läst om denna googling heller i FUP (tror jag). Nu snurrar det så många detaljer runt i huvudet och som jag misstänker det, har uppgiften kommit i tråden.

Kan det vara från något förhör?

Jag har svårt att tro att utredarna har gått så långt tillbaka att de har hittat uppgiften, utan det borde vara från HD?

Någon som vet?

Inte sett något om denna googling från senaste förhören ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in