Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalen-nu
Har lite problem att komma åt fup från telefonen, men vill minnas att SDs chef tillhandahöll en logg med uppgifter om in- och utpassering den fredagen. Kanske någon kan hitta dessa?
Dessutom hade LW väl inte på sig sina karaktäristiska ringar på övervakningsbilderna från måndagen (Stadium), och har man nu tagit av sig dem och förmodligen tvättat händerna (om än inte ringarna) borde det väl inte finnas kvar DNA på dem - tänker mig abrasion osv.
Rätt tänkt! Och han påstår att han inte såg henne sedan efter den där fredagen. Men ett vittne tvärs över gatan såg Lena på lördagsförmiddagen vid SDs kåk. Hur förklarar han att ringen bär hans dna tro? Detta vittne är ett stjärnvittne.
Detta vittne såg att den natten, mordnatten, var inte SDs mörkläggningsgardiner fördragna sent på kvällen, vilket dom ALLTID är. Hon såg att mysbelysningen, fasadbelysningen, var släckt, vilket den ALDRIG någonsin är. Stefan var tydligen noggrann med sådant. Mycket noggrann. Detta vittne vill vittna utan SD i rättssalen och har, om jag minns rätt, fått lov att vittna för lyckta dörrar eller via telefonförhör. Hon är rädd för SD. Detta är en dam med ögonen med sig, med ett minne som en häst. Jag påstår inte att målet står och faller med henne på något sätt. Men hon är ett viktigt vittne.