2020-03-13, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Glad att du tycker det, om mitt gräv alltså.

Jag har ju en helt motsatt slutsats till vad du verkar ha i ditt svar till mig, det är för djävligt att för att kunna "vinna" sitt mål måste tydligen Hiding & Johansson ha en rättrogen rådman som domare, det duger inte att fälla MGM på det som framkommit i förundersökningen.

Misstolka mig inte nu, jag anser att MGM är lika skyldig som Kain men jag vill se honom fälld på bevisning, inte en feministisk doktrin, är det "fair enough" för dig?

För övrigt anser jag att Massi-Fritz är den största olyckan som drabbat rättsväsendet i modern tid.

Ja alla aspekter i målet är viktiga.

Rättrogen och sanning är 2 diskussioner som aldrig tar slut. Vad som är vad ligger helt i betraktarens ögon.

Du kallar det feministisk doktrin och jag kallar det neutralitetsprincip. Det är ok för mig.
Men vi lika inför lagen? Knappast. Det finns alltid ”spelet bakom” juridiken.

När det gäller bevisningen finns det absolut mer att önska. Det håller jag fullständigt med dig om.

Perfekt hade varit In flagrante men å andra sidan ljuger inte DNA.
Det gör däremot SD, mer ofta än sällan.

Idealiskt hade varit att hitta mordvapnet såklart men att totalt borra sönder försvaret likt en hålig Schweizerost fungerar i slutändan.

Får väl ändå ge Massi- Fritz poäng för att hon rör om i grytan och att alla hör vad hon säger.
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-13 kl. 15:21.
Citera
2020-03-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tänk att Hanna verkligen vill döda sitt kolik-barn.
Hanna tyckte visst att det barnet var jobbigt och ville inte att det skulle finnas kvar.
Förstår att folk tycker synd om Hanna, för inte skall väl hon behöva agera som en mor till
ett skrikande och lidande barn. Nä, inte skall väl Hanna behöva det.
Det är ju för guds skull synd om Hanna.

Inte nog med det.
Det var så himla synd om Hanna så hon ville att Stefan skulle döda Hela familjen.
Usch vad jobbigt Hanna måste ha haft det.
Så i allt detta så är det faktiskt Mest synd om Hanna.

Stackars Kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Barnet tål inte gluten eller laktos.

Jag tror att det tog två år för sjukvården
att komma på det.

Det är kanske inte så konstigt om man som
utmattad förälder kommer till en punkt där
man känner att man inte orkar mer?

Läste i förhör att Hanna sagt att SD sagt att han ska döda hela familjen.
Det stod som att det var hans, inte hennes önskan.

Att bli så utmattad att man vill döda sitt barn för att det har ont i magen även under lång tid ...då är man ju sjuk!!
Är det nutidens värderingar? Döda allt obehagligt som kräver energi.
I min släkt finns en person med allvarligt födelsehandikapp som alltid fått sin rätt att leva och må väl,
nu i medelåldern.
Citera
2020-03-13, 15:09
Medlem
Förhör med SD 31 maj 2018 (om hans samtal till Polisen om skumma typer).

MT: Jag skulle träffa Lena.
FL:Mm.
MT: Skulle jag göra faktiskt.

En av de få gångerna han pratar sanning? Och då trycker han på det - FAKTISKT.
Citera
2020-03-13, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Är det möjligen så att du har dem i docdroid-format? Vet inte om man abonnerar på docdroid eller betalar per sändning.Svårt öppna pdf -filer, som sagt förut ...

Jag lovar att lägga dom i docdroid.
Citera
2020-03-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 76

Vi har uppgifter om att du har en blogg, stämmer det? Vad har du skrivit i den?
Ja, fast den är stängd nu. Jag var ständigt aktiv där i ett halvår efter skilsmässan, först skrev
jag ledsna inlägg över hur många minuter det var sedan jag träffade Ulf, vilket gick över i
mer arga inlägg.

Jag lämnade ut 3 barn och hur de mådde. Jag skrev aldrig ut deras namn utan
jag skrev att ett barn fick mordhot på lappar inlagda i sitt skåp på skolan, vilket senare visade
sig att hon hade skrivit dessa till sig själv - detta blev till en stor sak på skolan. En annan sak
jag skrev var att ett annat av barnen cyklade på motorvägen efter att ha blivit arg över
Socialförvaltningens beslut om att han måste umgås med sin mamma.

Barnet gjorde detta för
att han ville att Ulf skulle komma och hämta honom. Incidenten om mordhoten handlade om
Ester och cyklande! på motorvägen handlade om Noa. Det med Ester bråkade Ulf och jag
över, jag tyckte att det var något man skulle prata med barnet om men det tyckte inte han. Jag
tror inte att det blev gjort och jag vet inte om Lena tog den diskussionen. Dessa inlägg skrev
jag efter att Lena hittades mördad.

-Om jag någon gång får kontakt med Ulf är dessa saker något jag vill be om ursäkt för.
Bloggen tog mest upp min sorg och hur jag mådde. Innehållet i min blogg kopplades sedan
på Flashback till att jag kunde vara den skyldiga till det som hände Lena. Jag vet inte hur
innehållet kom ut för man var tvungen att ha länken till bloggen för att kunna läsa i den, den
var inte sökbar via Google. Bloggen var inte krypterad då men den är det nu och numera
behöver man ett lösenord för att komma in i den. Det sista inlägget jag skrev på min blogg var efter det som hände Lena - det innehöll mer frågor om hur barnen mådde och en önskan
om att polisen ska lösa detta. Det var innan bloggen blev krypterad.
----------------
Philomenia är en av flera snävsynta som konsekvent har vilsefört tråden om hur illa det var med LW såtillvida hon inte påstår Mallan LJUGER i polisförhör.

Mallan pratar sanning och Philomenia ljuger.

Tycker genuint illa om dom som skyddar vanvård av barn.

Ash, fy fan vad ni jobbar likt goebbels lakejer. Vi vet ni följer, klipper och klistrar. "mallan" är inte frisk på en fläck, hela hennes blogg finns sparad lilla snoris.
Citera
2020-03-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
AB livesände inte idag, bara PK.gnällbältet NA. Som jag öht aldrig läser.

-
Åh, tack. Aftonbladet skrev att de skulle fortsätta idag.
NA kräver prenumeration...
Citera
2020-03-13, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du ljuger igen. Bloggen var inte fejkad eller bakdaterad. Det spreds av er lögnare för att dölja hur illa det var med LW.
Allt och mycket mer därtill har bekräftats iom, FUP. Ber dig att läsa FUP så du inte blir avslöjad igen.

Ni kan inte undvika att läsa 1000 tals sidor som vittnar hur illa det stod till i LW hem och fortsätta försöka lura tråden som om inte FUP bevisat att allt och mycket mer vi vittnat om stämmer om LW.

Det var mycket värre än vi kunde tro.

UW blogg:

UW anmälde LW till sociala för misskötsel av barnen.

Som blivande jurist borde du vara intresserad av något annat än bara detta. Hur många gånger har du länkat till långa stycken från MH blogg? Samma stycken dessutom.

Vet du vad en lögn är? Jag funderar på allvar om det kan stämma att du studerar juridik. Just nu har vi framför oss en FUP på 14.000 sidor. En jurist borde ju djupdyka ner i den för att göra analyser. Varför händer detta inte dig?

Att slänga ur sig att folk ljuger är lögnare till höger och vänster för att någon tar fel eller har hypoteser är lika befängt som att påstå att det som någon skriver i en blogg eller som någon skickar i pm till dig är den absoluta sanningen.
Citera
2020-03-13, 15:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Läste i förhör att Hanna sagt att SD sagt att han ska döda hela familjen.
Det stod som att det var hans, inte hennes önskan.

Att bli så utmattad att man vill dödasitt barn för att det har ont i magen även under lång tid ...då är man ju sjuk!!
Är det nutidens värderingar? Döda allt obehagligt som kräver energi.
I min släkt finns en person med allvarligt födelsehandikapp som alltid fått sin rätt att leva och må väl,
nu i medelåldern.

OffT. Men att döda sina barn innan de är
födda är helt accepterat i samhället.

Den här uppgiften om HD kommer från LW.
Hon var bitter och hatade HD så det är inte
alls säkert att det är sant.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men hur skulle du själv svara, på förhörsledarnas frågor, om du var oskyldigt misstänkt till ett grovt brott? Tänker att jag själv skulle engagera mig i förhöret för att försöka få alla detaljer rätt. Kolla med kalendern och mobilen och verkligen försöka minnas. Förhören blir ju röriga för att SD snurrar till det och inte minns och "jag vet inte" etcetera. Han är inte samarbetsvillig vilket varje oskyldig person skulle vara.

Vad jag saknar i förhören är följdfrågor och en hårdare attityd hos FL. Tycker generellt att det, i alla förhör jag läser i olika brott, det finns en flathet hos utredarna. Och en bristande förmåga att ta upp motsägelsefulla påståenden för granskning i stunden. Men, men - kanske lätt att säga när man är en lekman.
Jag tror att man som misstänkt måste välja strategi utifrån hur förhörsledaren agerar. I det som man väl får hoppas är normalfallet är FL saklig, och förhöret görs mer förutsättningslöst utifrån ett försök att samla in information. Då är det ju ok att själv agera så här som du föreslår, att samarbeta och ge polisen all information man har. Kanske också hjälpa till med egna teorier om vad som kan ha hänt.

I andra fall kan det handla mer om att polisen redan är ganska säker på att du är den skyldige, och frågorna kan då som i det här aktuella fallet ställas mer i syfte att snärja dig, att få dig att försäga dig. Råkar man ut för det här kan det vara rent katastrofalt att vara så samarbetsvillig som SD var, och jag tror att det kan vara något sådant som har ställt till med problemen här. Om du tittar på bevisningen så är det i själva verket riktigt klent rent objektivt sett, och det är snarare SD:s egna utsagor kring de här omständigheterna som blir till grund för misstankarna. Hans virriga utsagor om cyklande i området under mordkvällen är ett bra exempel, likaså hans förklaringar till de omfattande blodspår man verkar ha fått tidiga indikationer på, men som sedan kanske inte kunde konstateras av NFC vid de senare analyserna.

Jag tipsade förut om en bra bok i just det här ämnet, dvs. hur man skall uppträda i förhör:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2020-03-13 kl. 15:30.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja alla aspekter i målet är av viktiga.

Rättrogen och sanning är 2 diskussioner som aldrig tar slut. Vad som är vad ligger helt i betraktarens ögon.

Du kallar det feministisk doktrin och jag kallar det neutralitetsprincip. Det är ok för mig.
Men vi lika inför lagen? Knappast. Det finns alltid ”spelet bakom” juridiken.

När det gäller bevisningen finns det absolut mer att önska. Det håller jag fullständigt med dig om.

Perfekt hade varit In flagrante men å andra sidan ljuger inte DNA.
Det gör däremot SD, mer ofta än sällan.

Idealiskt hade varit att hitta mordvapnet såklart men att totalt borra sönder försvaret likt en hålig Schweizerost fungerar i slutändan.

Får väl ändå ge Massi- Fritz poäng för att hon rör om i grytan och att alla hör vad hon säger.

Yes, och i "spelet bakom" kulisserna så använde Hiding & Johansson alla fula knep de hade till sitt förfogande i och med att de försökte jäva ut Björn Lindén som domare.

Inte så snyggt i min bok men som det sägs "I krig och kärlek så är alla medel tillåtna".

Det DNA som påträffats är enligt mig inte så värst graverande, redan ringen har gett Hiding problem, ingen forensiker kommer att kunna stödja hennes linje att det måste ha avsatts under mordet.
Citera
2020-03-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vad obehagligt det är att läsa det du beskriver. Jag blev indragen på ett hörn så att jag fick se deras metod in action. Allt är verkligen inte vad det verkar vara i och utanför denna tråd. Jag tror absolut på att flera är hotade och att dessa låg bakom, sedan kan det nog ha funnits iaf ett fall där de körde med ett fult knep och använde hoten för att fiska identiteter eller få andra avstängda. Tror iaf att det var det som jag råkade ut för... en falsk armkrok, sedan pm och sedan... Blev rejält bränd efter det.

Sådant summerat gör att man tänker att de som gör det har en del på sina samveten. Är man oskyldig, bara orolig eller rädd så lägger man inte ner energi på baksluga metoder, infiltration, dubbla alternativa konton, fiske och hot. Utifrån detta så tror jag att JG är en fulare fisk än den dumsnälle nallebjörn som tråden ett tag nyligen försökte intala oss att han är. Säger inte att han behöver vara direkt inblandad i själva mordet nu, men han vet nog en hel del och har han gjort sig skyldig till hot, fiske och röjande av identiteter i syfte att tysta vänner till LW så säger det mycket om honom.

Nej, jag heller är inte säker på något alls. Det här är som flera Morden i Midsumer på en gång. Bara för mycket. För tillfället tror jag att allt är så illa som det kan bli multiplicerat med 10. Spekulerar att SD och HD begått mordet tillsammans planerat sedan länge, men inte planerat i detalj bara att hon skulle bort då HD hade det som krav: HD anstiftan. SD utförande, dock några slag av HD. HD städande. JG fixade undan mordvapnet samt har fått fiska, luska och hota folk till tystnad i tråden. Möjligen MH i kulisserna i kontakt med HD. Motivet: SDs löften till två kvinnor om å ena sidan återförenande och förnyat äktenskap med HD och å andra sidan förlovning och äktenskap med LW, prestige i geocaching ihop med hat och svartsjuka från HDs sida. Därtill möjligen något baserat på ekonomi och geoturen som extra krut.

Ps. Rensa i din inkorg så får du ett pm av mig. Eller se till att skaffa mail. Ds.

Har du lust att berätta mer om det? I pm om inte här.
Citera
2020-03-13, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon gjorde det inte, eller hur?

Den uppgiften kommer dessutom från
LW som hatade HD så jag vet inte hur
trovärdig den är.

Nä, det stannade vid att dom googlade på hur det skulle se ut som plötslig spädbarns död.
Föräldrar som sitter och googlar hur dom skall döda sitt barn och komma undan med det.
Dom sitter du och försvarar dag ut och dag in.
En mamma som sen vill att Stefan skall döda hela familjen.
Henne tycker du synd om.
En kvinna som sitter och ljuger som en häst travar i förhör, och försvarar sin man som har varit otrogen mot henne i över 6 år.
Hon skyddar en mördare.

Henne sitter du och försvarar.

Jag förstår verkligen varför Stefan var otrogen mot henne. Jäklar vilken kass fru och mamma hon har varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in