Citat:
Ursprungligen postat av
Amazongirl
Fattar han inte att det går konstigt ihop med att han inte gjorde ett dyft för att hitta henne. "Vara med henne i tankarna" när hon ska packa klätterutrustning men totalt skita i henne när hon är försvunnen eller bortrövad.
Nej, jag tror att SD inte fattar det. Hans medkänsla är bara ett påklistrat utanpå verk. Därför blir det fel och låter falskt.
Jag fattar inte varför advokaterna tar upp detta nedan. Spär på den känslan.
Det känns som att de vill att man ska se att SD har lidit. Men fokus hamnar lite snett här. Han tycker ju mest synd om dig själv.
Och svaret, det blir ju inte så bra. Jag undrar om det inte blir fel effekt här?
"
Advokaten frågar 45-åringen om det påverkat hans sorgearbete över Lenas bortgång, att han anklagas för mord.
– Mitt spontana svar är vad fan tror du. Men ursäkta. Jag ska inte säga så. Det är en stor chock att hamna i den här situationen. En nära vän har blivit mördad, säger han.
– Jag vill uttrycka det som så att jag blivit bestulen på min möjlighet att bearbeta sorgen, säger han."
https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-ville-henne-allt-gott-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet-dar-45-arin gen-berattar-sjalv
Hm, de flesta skulle nog må mycket dåligt.
Men det är väl just den här meningen han upprepar till sina vänner om och om igen ända sedan start.
Värst för L*ena förstås, och att han aldrig får möjlighet att sörja.
Det låter väldigt tomt och innehållslöst. Samma meningar om och om igen i varje mess.
Själv kanske man skulle också ägna en tanke (om man nu utgår från att han är oskyldig, vilket han ju menar); att det är så fruktansvärt vad hon råkat ut för (och det kan man väl först säga när man vet att hon har råkat illa ut på riktigt) och vem kan ha velat henne så hemskt?
Dessutom borde man sörja L*ena och lida med henne och hennes anhöriga.
Som oskyldig borde man vara fly förbannad på den verkliga gärningsmannen som usatt L*ena för det groteska och som har sat honom och hela hans familj i detta. Inte minst hemskt för hans barn.
Saknar hela den paletten.
Två inövade meningar som ibland blir helt opassande.
T ex låter det konstigt att säga: värst för L*ena förstås, innan man vet ens vad som har hänt och hon ännu inte har hittats. Och bara det, ingenting mer.
Ingenting om oro vad som kan ha hänt????
Försvarsadvokaterna borde ha försökt att hitta något sådant i mess, konversationer. Men det gick väl inte.