Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Wow, om man ska tro folk som skriver i den här tråden står vi inför en ny sorts digerdöd. Kanske till och med värre: alla kommer att dö, även de som inte dör! Tillåt mig en fråga i all ödjmukhet: finns det överhuvudtaget något man kan göra för att undgå en plågsam död på grund av detta supervirus som med 100% säkerhet kommer att smitta 100% av befolkningen?
Vore det inte bättre att vi alla bara kastade oss ner för ett stup i helgen? Jag menar, vi ska ju ändå dö i denna virussjukdom så varför dra ut på det.
Tycker jag inte..Visst finns det en handfull som kanske tror det.. men de flesta som hängt med och postat/läst inlägg med källhänvisningar är väldigt bra informerade. Ex. om faktan att de som överlever en besvärlig infektion kan drabbas av problem med lungorna..Sedan så finns det många forskningsrapporter som förklarar VARFÖR fol i regel dör..Det egna immunförsvaret kan överreagera och ta död på en infekterad.. Då detta händer så är det ordentlig fara och kan faktiskt drabba lite vem som helst som har ett överkativt immunförsvar. Där har åldern ingen betydelse.
Helt normalt annars att andelen gamla och sjuka är högre. Det är det ju även vid en vanlig influensa. Corona är besynnerlig och ställer till det då den är av en ganska obekant typ av smitta.
De som forskat på andra SARS sjukdommar/smittor är eniga i att corona smittan är speciell och bör tas på fullaste allvar..Så det handlar som sagt INTE am en vanlig förkylning med efterföljande lunginflammation. Att Sverige kan drabbas hårt beror på att vi lagt pengarna på invandring och socialbidrag istället för att stärka vår sjukvår och vårt omhändertagande av äldre och kroniskt sjuka..
Detta i sig är uselt av en regering.. att sätta sin egen befolkning i svåra situationer för att spela på "godhetens" lyra för skattebetalarnas pengar..