Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
Varför är bunkrandet ett problem? Om många bunkrar avlastas ju det allmänna behovet om läget blir värre? Att bunkra smörjer dessutom ekonomin, eftersom livet fortsätter som vanligt kommer förråden fyllas på i samma takt hyllorna töms. Om leveranserna plötsligt slutar är det bara förnekare som står utan. Vad är problemet? Det är ju bara att ta av sig skygglapparna om man tror att detta kan bli värre, att få fortsätta att knulla coronan utan kondom kan inte vara så jävla viktigt när det kommer till kritan? Sluta leva just-in-time så styr du upp den egna situationen så gott det går, är det svårt att ta in?
Ikke bare fornekterne, men også alle dem som ikke har råd til å bunkre, og mange av dem som er avhengig av at andre handler inn for dem, som syke og gamle. Å bunkre nå er egoistisk.
Min mann har MS og jeg har lupus og tilhører risikogruppen, men bunkre gjør jeg ikke av solidariske grunner.
Blir det helt galt så henter vi mat hos en granne som har superbunkret, der er det nok mat til flere granner enn oss