Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Detta har jag påstått hela tiden sedan veckor tillbaka, och hängt med i utvecklingen.
När jag påstår detta, kallas jag för domedagsprofet.
Men jag undrar vad som händer när nu en överläkare påstår detta?

intressant att se
Tror det är så att en del personer har svårt när någon antar det värsta och vill starkt tro att steffe är superman, att regering inte alls ljugit för dom i år efter år utan det är den dumma bajshögern i allt.
Men de får inse att det handlar inte om politik nu, förutom att regeringen har fullständigt kört det här landet i botten utan någon form av beredskap och nu sitter vi här och glor som idioter medans de ordbajsar på presskonferenserna och skyller på varandra.
Att stå och säga att man är väl förberedd och sen köra slut på utrustning på mindre än en vecka, att skylla på EU upphandlingar när frågor kommer i fall man beställt nytt är inte att ta ansvar- raka motsatsen. Och detta svider enormt för dessa personer, därför förnekar de in i det sista och precis som WHO varnat för cherrypickar lägsta möjliga nummer. Men de fattar fortfarande inte att länder gör saker nu som ingen normalt sett gör i fredstider pga de vet vad som väntar och hur hela samhället kan rasa ihop, men det är ju viktigare att låtsas som allt rullar på som vanligt för det är så förbaskat synd om börsen skulle gå ner, ska de sitta och byta aktier med sig själva eftersom andra nationer stänger av?