2020-03-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför inte?

Det är väl inget i FUPen som pekar på att relationen startade så pass tidigt. Inte ens i LWs chatthistorik. Där skulle hon även ha nämnt för ngn väninna om "hemligheten", så pass frispråkig som hon var. Det skulle i så fall vara om rättsväsendet cencurerat dessa delar, men det är väl lite långsökt.
Citera
2020-03-12, 23:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
För det är en förvanskning av sanningen, du skall icke ljuga.

Vad vet du om det?
Citera
2020-03-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte kommit så långt i FUP, men frågan är intressant.

L*ena sägs ju ha varit rädd för SD.

Varför nekar SD till att ha installerat låset medan andra påstår tvärtom?
Det är t om så att han själv vet om att andra säger det.
Har han fixat med det på något sätt så att han har en reservkod om hon skulle blocka hans gamla?

SD säger att han inte fick gå in själv sedan i höstas, så det hela blir ju jättekonstigt när han i förhöret säger först att han inte gått in iaf inte de senaste veckorna. Han försäger sig ju. Förhöret är ju i maj.

" Och förmodligen inte i år, det skulle förvåna mej om det var i år, för nån gång, jag tror
det var före årsskiftet så, sa hon att då, ja det är nånting med höstas, då sa hon att "jag, jag får
inte gå in mer själv" och sen har jag inte gjort det
".

Så kan hon blockat hans kod?

Nu är det ju inte så långt gånget i utredningen, man vet inte hur långt de har kommit. Men den öppna dörren förvirrar nog, och kanske de tror att han har återvänt till lägenheten?

För med rejäla skor och fleece har nog L*ena låst dörren. Hon har inte tänkt sig att stå att snacka en liten stund.

Vet inte om jag tog med det i citatet men han berättar ju också om ett larm som aldrig blev installerat.

Aktbil 147, sid 68:

"PS: Jaha, så du har inte satt dit det?
MT: Nej, jag har inte satt dit det.
PS: Nehej.
MT: Nej, jag har lovat och hjälpa henne ...
PS:Mm.
MT: Och jag lovade och hjälpa henne med nån larmmodul som ska sättas dit det har jag
också lovar ...
PS: Okey.
MT: Men det har inte riktigt, blivit av ...
PS: Men hur ...
MT:Än.
"

Har vi kommit fram till om dörrlåset har ngn historik eller ej?
Citera
2020-03-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Misstänker att man kan gå vidare som man vill efter denna rättegång.

Men om man är säker på att SD är huvudman i detta mord och inte har något som helst handfast på HD och men kanske misstankar på någon annan, men inga bevis... Ja, då är det nog det absolut rätta att se till att SD kommer in i buren fortare än kvickt.

Vittnen och övriga måste vara helt mentalt matta vid detta laget efter nästan två år. Bättre att få han avklarad, innan någon domare får för sig att säga nej till fortsatt häktning och SD kan gå fri och hämnas på alla. Inklusive oss.

Man kan ju inte vänta in något som man inte vet om det kommer finnas bevis för.

Det kan ju också vara så att vissa inte vågar prata förrän de vet att han är fast. Men nu HOPPAS jag verkligen att de som eventuellt vet något tänker på barnen.

SD säger ju att han "inte kan svära på bibeln" att HD är oskyldig. Varför säger han så? Jag tror han är beredd att offra vem som helst om det väl gäller. Det får vi hoppas att HD tänker på med, när hon ska vittna FÖR FÖRSVARET i två timmar!!!

Vi MÅSTE våga tro på att åklagare och polis är så säkra den kan vara på en dom i detta fall. Vad gör vi annars här?

#TeamÅsaHiding

Men vänta lite nu, har tiden ändrats... Det stod väl en mkt kortare tid innan?
Citera
2020-03-12, 23:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Det är väl inget i FUPen som pekar på att relationen startade så pass tidigt. Inte ens i LWs chatthistorik. Där skulle hon även ha nämnt för ngn väninna om "hemligheten", så pass frispråkig som hon var. Det skulle i så fall vara om rättsväsendet cencurerat dessa delar, men det är väl lite långsökt.

Hon berättade inte någonting för sina
vänninor som kunde ses som ofördelaktigt
för henne själv. Förutom när hon beklagade
sig över förhållandet med SD, hur hemskt
han behandlade henne när han vägrade
lämna sin fru.
Citera
2020-03-12, 23:14
Medlem
Citat:
Jag har inte kommit så långt i FUP, men frågan är intressant.

L*ena sägs ju ha varit rädd för SD.

Varför nekar SD till att ha installerat låset medan andra påstår tvärtom?
Det är t om så att han själv vet om att andra säger det.
Har han fixat med det på något sätt så att han har en reservkod om hon skulle blocka hans gamla?

SD säger att han inte fick gå in själv sedan i höstas, så det hela blir ju jättekonstigt när han i förhöret säger först att han inte gått in iaf inte de senaste veckorna. Han försäger sig ju. Förhöret är ju i maj.

" Och förmodligen inte i år, det skulle förvåna mej om det var i år, för nån gång, jag tror
det var före årsskiftet så, sa hon att då, ja det är nånting med höstas, då sa hon att "jag, jag får
inte gå in mer själv" och sen har jag inte gjort det
".

Så kan hon blockat hans kod?

Nu är det ju inte så långt gånget i utredningen, man vet inte hur långt de har kommit. Men den öppna dörren förvirrar nog, och kanske de tror att han har återvänt till lägenheten?

För med rejäla skor och fleece har nog L*ena låst dörren. Hon har inte tänkt sig att stå att snacka en liten stund.

Vet inte om jag tog med det i citatet men han berättar ju också om ett larm som aldrig blev installerat.

Aktbil 147, sid 68:

"PS: Jaha, så du har inte satt dit det?
MT: Nej, jag har inte satt dit det.
PS: Nehej.
MT: Nej, jag har lovat och hjälpa henne ...
PS:Mm.
MT: Och jag lovade och hjälpa henne med nån larmmodul som ska sättas dit det har jag
också lovar ...
PS: Okey.
MT: Men det har inte riktigt, blivit av ...
PS: Men hur ...
MT:Än.
"
Grabben hörde när hon låste dörren och att hon borstade tänderna. Jag misstänker att SD kom, hon klädde sig och de gick ut. Då hade lillkillen hunnit somna. Sen slog SD ihjäl LW vid bulleplanket, rände nog hem till HD och berättade - det är därför hon vet att LW är "försvunnen" och kunde berätta för chefen tidigt nästa morgon.

Efter besöket hos HD, där han var en bra stund, gick han till LW och hämtade något, det är klurigt där - vad ville han egentligen därinne? Men han vågade inte stänga till dörren eftersom den lät. Och då var klockan runt 4.00 på morgonen - grabben vaknade av "något" och somnade om. Troligen vaknade han av att SD öppnade dörren till bostaden. Sen gick SD hem. Tog en kopp kaffe. Loggade in på hennes mail (det var det va?).
Citera
2020-03-12, 23:15
Medlem
Citat:
NA:

"Målsägarbiträdet ställer sina frågor i betydligt snabbare tempo än åklagarna.

Målsägarbiträdet ställer nu frågor kring var 45-åringens pool var placerad och om den har flyttats på. 45-åringen berättar att han flyttade poolen i slutet av 2018.

Målsägarbiträdet läser upp flera meddelanden mellan Lena och 45-åringen.
– Det är inte skrivet till dig, utan det är mellan mig och Lena, svarar 45-åringen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-forhoren-med-misstankte-45-aringen-fortsatter-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-har

Märkligt hur SD kan ha mage att vara syrlig i rätten där han är anklagad för mord, och även fått en skarp tillsägelse av domaren.

Jag funderar på målsägarbiträdet här; hon slände ur sig frågor som en kulspruta.
Men vad var syftet? Frågorna är i mångt och mycket samma som åklagarna tagit upp tycker jag.

Återkommer hon till det?

Intressant också att hon frågar om poolen och dess flyttdatum...hmm

Har åklagarna frågat ngt om poolen?
Citera
2020-03-12, 23:17
Medlem
Citat:
Hon berättade inte någonting för sina
vänninor som kunde ses som ofördelaktigt
för henne själv. Förutom när hon beklagade
sig över förhållandet med SD, hur hemskt
han behandlade henne när han vägrade
lämna sin fru.

Hon har dock uttryckt en hel del självkritik (och självkännedom) i sin omfattande digitala historik, så att hon skulle ha hållt på en sådan ENORM hemlighet och aldrig yppat ett ord om den till ngn - inte ens till SD finns det några hintar som talar för det spåret - så jag finner denna teori helt osannolik. Hade dock passat i en spännande deckare, vilket den historia många gånger påminner om.
Citera
2020-03-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Grabben hörde när hon låste dörren och att hon borstade tänderna. Jag misstänker att SD kom, hon klädde sig och de gick ut. Då hade lillkillen hunnit somna. Sen slog SD ihjäl LW vid bulleplanket, rände nog hem till HD och berättade - det är därför hon vet att LW är "försvunnen" och kunde berätta för chefen tidigt nästa morgon.

Efter besöket hos HD, där han var en bra stund, gick han till LW och hämtade något, det är klurigt där - vad ville han egentligen därinne? Men han vågade inte stänga till dörren eftersom den lät. Och då var klockan runt 4.00 på morgonen - grabben vaknade av "något" och somnade om. Troligen vaknade han av att SD öppnade dörren till bostaden. Sen gick SD hem. Tog en kopp kaffe. Loggade in på hennes mail (det var det va?).

Får man inte utfråga SD / HDs barn gällande det här? Mammans och pappans förehavande denna natt.
Citera
2020-03-12, 23:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Men visst var det väl ändå så att han monterade kodlåset?

Ja, vad tror du?

Jag gissar på att det är han.
Han kan meckat med inställningen så att han själv kan komma in på ett eller annat vis.
Han kan hennes kod iaf, det förnekar han ju inte.
Men tyckte hon att det var ok?
Ändrade hon sin kod?
Blockade hon hans?

SD orolig för att det loggas i kodlåset vem som har gått in den senaste tiden, kanske morddagen? Därför påstår han att hon använder hans kod (kärleksaktigt)
Citera
2020-03-12, 23:20
Medlem
Citat:
Det är väl inget konstigt med att tycka illa
om en kollega? Man väljer ju inte själv
vilka man tvingas arbeta tillsammans med.

Det behöver inte betyda att hen har någon
agenda eller personligt syfte.

Skönt med människor som törs vara ärliga.

Absolut. Och jag gillar och föredrar själv människor som är ärliga, men fortfarande så kvarstår faktum och frågan, hur vet vi att denna person har varit kollega till LW? Och hur vet vi att hen är ärlig?
Citera
2020-03-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nä.
Lena monterade sitt egna kod-lås.
Det var därför det satt lite snett o gängligt, berättade Stefan.
Tydligen så förde just den typen av lås ett jävla liv. Folk kunde tydligen vakna, så mycket lät det om låset. (står i FUP, minns inte vart just nu.)

Det kan vara just därför som Lena lämnade dörren lite öppen..... Spekulation.
För att inte väcka Arxron.

Har också läst att SD monterade låset eller ville göra det, minns inte om han verkligen gjorde det.
Tror texten rann ut i sanden där ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in