2020-03-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag tror att Borgnäs hittade på det.
Nja... inte säker på det. Han är ett lämpligt objekt för att sprida desinformation. Misstänker att källan är en fd medlem i PU.
Citera
2020-03-12, 17:44
Avstängd
Citat:
Jag tror att Borgnäs hittade på det.
Det ser jag som helt uteslutet. Dessutom så har även Anders Leopold en källa (samma?) som säger något liknande, att SA är PU's spår.

Antingen ljuger källan/källorna eller så är det sant.
Citera
2020-03-12, 17:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nja... inte säker på det. Han är ett lämpligt objekt för att sprida desinformation. Misstänker att källan är en fd medlem i PU.
Tolkar det som "Lyssna på mig! " efter att han känt sig förbisedd, och det är konstigt att han inte tror på det om källan är tillförlitlig. Det betyder i så fall att han inte litar på PU, men han litar på personen som säger sig ha insyn osv. Nej, det går inte ihop.
Citera
2020-03-12, 17:50
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
En kulspruta eller en kniv hade varit dåliga val av mordvapen. Skillnaden mellan en revolver och en ljuddämpad pistol, jag vet inte om det har så stor betydelse.

Ha ha, ja det skulle ha varit stiligt att komma släpande på en kulspruta till Tunnelgatan.

Jag kan för lite om revolvrar/pistoler för att uttala mig om vad som är lämpligt. Är inte fördelen med revolver just att den inte kastar ut tomhylsor?

Det kan som sagt vara så enkelt att GM hade mycket stor erfarenhet av just Magnumrevolvrar och därför valde en sådan. Ammunitionen tyder kanske på detta med skottsäker väst/bilplåt?
Citera
2020-03-12, 17:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ha ha, ja det skulle ha varit stiligt att komma släpande på en kulspruta till Tunnelgatan.

Jag kan för lite om revolvrar/pistoler för att uttala mig om vad som är lämpligt. Är inte fördelen med revolver just att den inte kastar ut tomhylsor?

Det kan som sagt vara så enkelt att GM hade mycket stor erfarenhet av just Magnumrevolvrar och därför valde en sådan. Ammunitionen tyder kanske på detta med skottsäker väst/bilplåt?
Jag kan för lite om vapen jag också men är ganska säker på att revolver har flera fördelar. Och nackdelar också naturligtvis. Men förmodligen inget avgörande.
Citera
2020-03-12, 17:55
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det vapen man hade lätt tillgängligt.... tjänstepickan.

Vilka yrkesgrupper går omkring med Magnumrevolver som tjänstevapen? Poliser har väl svagare grejer?
Citera
2020-03-12, 17:59
Medlem
Lisa-Ss avatar
Citat:

Kan ju vara så att revolver var GM enda handeldvapen, och då var det inte ett val
Citera
2020-03-12, 18:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S
Kan ju vara så att revolver var GM enda handeldvapen, och då var det inte ett val
Frågan var om vapnet är ett tecken på en amatör.
Citera
2020-03-12, 18:08
Medlem
Lisa-Ss avatar
Citat:
Frågan var om vapnet är ett tecken på en amatör.

Kan var så att vapnet har funnits i GM ägo från tidigt sjutiotal, via jobbet.
Citera
2020-03-12, 18:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Kan var så att vapnet har funnits i GM ägo från tidigt sjutiotal, via jobbet.
Jo, men kan man dra någon slutsats av vapnet angående om GM är amatör? Det tror inte jag.
Citera
2020-03-12, 18:10
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:

Ja precis. Det var det vapen han hade. Visserligen stort och tungt med kraftig rekyl. Men så fick det bli. Han bör dock ha haft rätt stor vana vid vapnet. Inte lätt att hantera har jag förstått av folk som kan vapen.
Citera
2020-03-12, 18:53
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ja precis. Det var det vapen han hade. Visserligen stort och tungt med kraftig rekyl. Men så fick det bli. Han bör dock ha haft rätt stor vana vid vapnet. Inte lätt att hantera har jag förstått av folk som kan vapen.

Detta hittade jag i CA-tråden:
https://www.youtube.com/watch?v=h4rnK4e9Rh4

"Och ja, jag provsköt givetvis ett Palmevapen (.357 magnum revolver, 6 tums pipa). Så gjorde även Josefine. Det var oerhört lätt att skjuta två snabba skott på två måltavlor på 30 cm och 1 meters avstånd. Videor kan komma att dyka upp framöver. /D" från mördarpoddens facebooksida 11/6 2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in