2020-03-12, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag blev faktiskt ledsen när jag läste det.
I nära på 2 år har deras liv på flera avseenden stått på vänt.
Med en kommande rättegång som säkert i lika delar varit efterlängtad som skrämmande.
Jag hoppas att rätten beviljade detta.

Nä.
Blev avslag.

https://minfil.com/n7z8lfhaob/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_373_BESLUT_-_Aron_Wesstr_m_Ester_pdf

Barnen behöver ju stöd, för helvete.
Deras mamma har dött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag har också funderar på det.
Jag tänkte att W har blivit förhörd i samband med att HD blev häktad. Och det förhöret hör inte till nuvarande rättegång med SD.

Men Noa själv säger ju att han bara frågade om numret till SD; att han inte sa något om att L*ena var försvunnen.

I den nu nedlagd förundersökningen kanske det finns svar på vad W minns?

Minns jag fel om jag vill få det till att det nånstans står att W oroligt ringde till någon av föräldrarna och undrade vad det handlade om - varför N*a ringde på morgonen?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Åsa vill vara super-säker på JÄV frågan.
Hon körde det en vända till.

Det får helt enkelt inte bli fel så man får göra om hela huvudförhandlingen en gång till.

Här får ni lite kuriosa in e mellan som vi säger... he he

https://minfil.com/H7d2l4hboc/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_223_verklagande_missn_jesanm_lan_pdf

https://minfil.com/zaefl2h4o3/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_226_BESLUT_-_Stefan_Davidsson_Gun_pdf

Jag öppnar väldigt ogärna minifil numera, så utan kommentarer (eller hänvisning till aktbil /sida FUP) till dina länkar blir dina inlägg obegripliga.

Men jag är nyfiken.
Citera
2020-03-12, 16:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Handlar det inte bara om utlägg som ska ingå i det skadestånd som SD kommer bli ställd inför?

Nja det handlar ju om inkomstersättning för deras stödperson/gudmor vid rättegångsdagarna
Citera
2020-03-12, 16:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nä.
Blev avslag.

https://minfil.com/n7z8lfhaob/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_373_BESLUT_-_Aron_Wesstr_m_Ester_pdf

Barnen behöver ju stöd, för helvete.
Deras mamma har dött.

Såg det nu!
Det är lagmannen själv, Björn Lindén, som avslagit det. Det var inte mycket värme där inte

OffT Påminner mig om https://cdn3.cdnme.se/4649332/8-3/2016-12-04-1939_584462ebddf2b3248c56bcf6.jpg
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-12 kl. 16:48.
Citera
2020-03-12, 16:39
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Jag hoppas att JG som har två timmar (har glömt nu om det stämmer) på sig, kommer att berätta hur allt ligger till. Det jag är orollig för är att även om han skulle vilja kanske han har blivit så duperad under så många år, att han själv inte förstår det och knappt vet inte eller ut.

Eller att han är så rädd för SD nu det har gått upp för honom vem SD är att han inte vågar berätta sanningen.

Jag tyckte att Panzern citerade texter om vilka effekterna kan bli om man har av med en psykopat att göra. Minnen kan bli förändrade av det ständiga manipulerandet och förvrängningen av den verklighetsbild psykopaten matar dig med att du inte längre kan hålla samman de verkliga minnena. Skulle kunna passa bra på HD fr a med även JG.

Ja, det ska bli intressant att få ta del av JGs vittnesmål. Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Det som jag menar talar emot att han (och HD) skulle bara vara viljelösa offer och lurade av SD är ifall det stämmer att de engagerat sig aggressivt i tråden på olika sätt. Jag kan förstå hur nära vänner till en MGM kan vilja försvara och komma på alternativa förklaringar till att han ska vara skyldig, men aggressivitet och hot tycker jag mer tyder på egen involvering än rädsla för MGM. Samtidigt så verkar han ju själv ha kontaktat polisen relativt tidigt och pekat på just behovet att granska HD och SD. Motsägelsefullt.

Jo, Panzers beskrivning av gaslightning är relevant. Det är bara det att i denna tråd vet man själv snart heller varken ut eller in. Saker är ju inte alltid vad de verkar har man lärt sig den hårda vägen. Har du förresten space i din inkorg?
Citera
2020-03-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Helhets bilden av LW är att hon lider av borderline störning. Tror att LW samt SD kompletterade varandra väldigt bra trots allt, 2 självupptagna psykfall.

Borderline och självupptagenhet är inte samma sak. Det första anses vara en klinisk sjukdomsdiagnos, der andra en "osympatisk", ofta socialt förvärvad läggning, som kan innefatta känslokyla. LW var dock inte direkt känslokall t ex gentemot sina barn. Hon var traumatiserad och stressad däremot och det gick delvis ut över dem.
Hon visste om och medgav att hon belastade en del vänner med behov av att prata och försöka lösa problem med deras lyssnande och stöd / rådgivande.
Hon lovade att ta itu med de råd hon fått som hon trodde på men lyckades inte. SD hann före.

Hon sökte själv hjälp, aktivt och träffade flera inom vården och kyrkan som hon pratade med, men det strulade en del pga scheman, personalbyten mm. som hon beklagade sig över.
Hon beskrev sig själv och framför allt det hon höll på med som "sjukt" och det gör inte ett borderline -fall på samma objektiva sätt.
LW var absolut inte en korkad människa men manipulerad, ja, av SD.

Exmaken UW har yttrat att det hela - den "hemliga" och destruktiva relationen med SD - är olikt henne,
att han tidigare kände henne som en människa med starkt rättspatos och som vågade vara rak mot omgivningen i detta syfte.
En sådan människa som UW beskrivit och som framkommit i rapporteringar, är inte helt plötsligt ett fall av borderline.
Hon kände sig uttryckligen mycket kränkt och förnedrad av SD och jag personligen tror att det höll henne kvar i relationen - hon ville ha sin "resning" mellan sig och SD för att kunna känna sig fri att gå vidare.
Detta kvarstannande gav SD kontroll och han utnyttjade det.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-12 kl. 16:52.
Citera
2020-03-12, 16:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte bara att hitta på ett personnummer.
Jag tror det är den sista siffran som är en kontrollsiffra som beror på något slags sammanräkning av alla de andra siffrorna.

Det är ingen svår uträkning men rätt få personer vet hur man räknar och att göra det spontant känns inte rimligt. Fast i geokretsar kanske de håller på med sådant också.

Har man lätt för att komma ihåg siffror är det inget problem att memorera ett personnummer men det måste vara ett personnummer som finns registrerat. Blev stoppad i en kontroll igår och hade glömt körkortet hemma när polisen knappade in mitt personnummer på deras dator så kom min passbild upp.Så idag tror jag inte SD hade klarat sej med en annans personnummer om den personen har ett pass
Citera
2020-03-12, 16:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Minns jag fel om jag vill få det till att det nånstans står att W oroligt ringde till någon av föräldrarna och undrade vad det handlade om - varför N*a ringde på morgonen?

Säkert inte, du brukar ju ha detaljminne.

Jag såg att W (Bubb*lis) ringer SD den 15 maj när han är på jobbet:

Aktbilaga 145, sid 132

Samtalslogg 2018--05-15 08:08:25 00:00:00 --------------- Bubbli*s Wilma Davi*dsson
Samtalslogg 2018--05-15 08:08:58 00:00:35 --------------- Bubb*lis Wilma Davids*son

7666 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 -------------- Wil*ma Da*vidsson
7666 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 -----------------Wil*ma Davids*son
IMEIS0230 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 --------------Wilm*a Davidsson

Jag vet inte om jag uppfattar det rätt, är detta två kortare samtal?
Ett kl 08.08 på 35 sek och ett till på 36 sekunder?

Hur som helst, kan hon ha ringt för att hon undrade vad Noa ville S*tefan? Det borde vara konstigt för W att Noa ringer dit och alldeles särskilt för att fråga efter S*tefan. Och den tiden på dagen?

Om du hittar det du tycker dig minnas skulle det vara intressant och räta ut några frågetecken.
Citera
2020-03-12, 16:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan du vara mer specifik om vad du menar att SD ”bevisligen inte är”? Så jag förstår vad du menar. Menar du att han inte är skyldig till det han åtalas för eller tänker du på vissa personliga egenskaper (vilka?) eller bägge delarna?
Inte någonting om skuldfrågan att göra.

Det sista jag reagerade på var tjatet om psykopat som syftar till att ge legitimitet och att nödtorftigt dölja det personliga behovet om upprättelse.
Tro mig, utan tidsnöd hade jag kunnat göra mer graverande listor från dom nu mest adjektivmissbrukande tanterna.

Därför refererar till ett gammalt inlägg för att belysa hur krimtrådar drar till sig knäppgökar.
Tråden bör väl handla om annat att hitta barnsliga glåpord om MGM?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du vill inte tro. Och du önskar att mor och kom väldigt bra överens för att dom inte slogs oavbrutet

Honan6 du lider av en tvångsmässig förföljelse av SD. Stalking. Under över ett år handlar dina inlägg nästan uteslutande om vad som försiggår i SDs huvud. Du använder mordet till den värsta form än nät-stalking man kan tänka sig. Uscha mej.

För några månader sen listade jag några av dina jäkligt otrevliga påståenden om SD 2019-03-23, 17:00

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Listan är sen i mars så den går att göra dubbelt så lång . Du kan inte med trovärdighet påstå att du med att framställa SD som ett sjukt, egoistiskt svin inte avser så missaktning över honom?

Regel 0.09.
Att sprida påhittade uppgifter om personer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
https://www.flashback.org/regler
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-12 kl. 17:02.
Citera
2020-03-12, 16:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det handlar om Telegram. Skall tydligen vara nån app eller annan chattfunktion där man kan chatta krypterat. Man kan göra en inställning så att konversationen försvinner efter en viss tid. Det hade inte JG gjort vad jag förstått, så han passade på att radera konversationen med SD när han gick på toaletten mitt under ett polisförhör. Detta uppmärksammades av förhörsledaren omedelbart - och det är denna radering som har varit på tapeten länge i tråden och länge i förhörenen med SD.

Okej tack, misstänkte att de handlade om Telegram. Trodde de kunde återskapas när det upptäcktes så tätt inpå. Synd!
Citera
2020-03-12, 16:58
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Säkert inte, du brukar ju ha detaljminne.

Jag såg att W (Bubb*lis) ringer SD den 15 maj när han är på jobbet:

Aktbilaga 145, sid 132

Samtalslogg 2018--05-15 08:08:25 00:00:00 --------------- Bubbli*s Wilma Davi*dsson
Samtalslogg 2018--05-15 08:08:58 00:00:35 --------------- Bubb*lis Wilma Davids*son

7666 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 -------------- Wil*ma Da*vidsson
7666 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 -----------------Wil*ma Davids*son
IMEIS0230 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 --------------Wilm*a Davidsson

Jag vet inte om jag uppfattar det rätt, är detta två kortare samtal?
Ett kl 08.08 på 35 sek och ett till på 36 sekunder?

Hur som helst, kan hon ha ringt för att hon undrade vad Noa ville S*tefan? Det borde vara konstigt för W att Noa ringer dit och alldeles särskilt för att fråga efter S*tefan. Och den tiden på dagen?

Om du hittar det du tycker dig minnas skulle det vara intressant och räta ut några frågetecken.

Kan ju gått fram till mobilsvar och hon pratat in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in