2020-03-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag trodde att när jag skulle läsa FUP att frågorna skulle klarna.

Jag känner nästan tvärtom.
Frågor runt HD och jG förblir obesvarade för att inte säga svaren blir obegripliga.

Hur kan JG installera Telegram och hur kan han radera appar och messenger- konversationer mitt under pågående utredning? Han som är så änglsig?
Hur kan HD inte komma ihåg något och vägra svara på frågor?

Vet de båda två något tidigt dagen efter mordet?
Om de vet det, varför gå ut och snacka om det innan de har fått den officiella bekräftelsen via SD eller på annat sätt? Det är väl så man själv skulle tänka om man "visste" om ett mord? Att man håller tyst tills någon säger något?

Kan det finnas naturliga förklaringar till det hela?

HD, hade hon barnen hemma när No*a klockan 06:48-49 ringer till W*ilma för att fråga om SDs nummer? Kan No*a trots att han inte minns att han ska ha sagt något till Wilma, ändå nämt något? N*oa säger ju själv att allt var kaos? Det som blir komplicerat är ju att hD själv inte verakr komma ihåg något.

JG, kan de två vittnena K och L, ha blandat ihop minnesbilden om tidpunkten kl 10 då L vill minnas att JG kontaktar L på messenger eller via sms (vilket då borde finnas i (samtalslista?) och berättar att L*ena är förvunnen?

Eller kan det var på ett helt annat sätt; att HD och JG båda är på et eller annat sätt behjälpliga, medvetet eller omedvetet till att som minst undanhålla information. Kanske vara behjälpliga på ett eller annat plan (medvetet eller omedvetet) medverkat till att förstöra bevis, städa undan osv?

.
Jag har ett par teorier. En är att båda tror, i början, att SD är oskyldig. Därför hjälper de honom med att ge honom lite space. Blod efter Lena är sex, radering på telegram som KAN vara komprometterande. De kanske inte litar på polisen utan tror att polisen vill sätta dit en oskyldig SD. De tar det säkra före det osäkra.

JG är duperad och manipulerad en många år och ser inte klart. HD är kuvad till en liten spillra av sig sjläv. Hon har inte någon som helst bestämmanderätt i relationen.

Nu är ju allt gjort - nu är det för sent att rätta till. Så de får spela sina roller fullt ut nu.

Min andra teori - JG ovan gäller fortfarande. Men HD vet att SD är skyldig. Det visste hon sedan dag 1. Hon har inte någon egen beslutanderätt nånstans utan leker papegoja och hoppas att SD skall frias.

Men känner som du: det var hyfsat klart tills fupen kom. Sen körde det ihop sig. Men vad man fått klart för sig är vilken människa SD är. Och det är inte nån trevlig person. Han har en yta, en trevlig sådan. Men han styr familjen med järnhand.
Citera
2020-03-12, 15:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Du har ju själv frågat en användare om den är full eller pårökt, har du glömt det?

Att du inte trodde det om mig , kanske beror på att jag bildar mig en egen uppfattning om brottet, och inte håller med mobbsekten som sitter här 24/7 och inte verkar ha ngt annat liv utanför fb.

Vilken agenda skulle jag ha som tillfredsställer dig? Ska jag hålla med dig och övriga i mobbsekten?

Ja det har jag. Men inte till dej! Och INTE i ett inlägg som berör det inlägg som du postade orden i.
Så hur du halkade in på det kan man ju fundera över. Ditt citat är taget ur sitt sammanhang. Ett inlägg som var ovanligt tramsigt för att komma från snoris (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Din agenda vet bara du själv, jag behåller mina spekulationer för mej själv.
Men när du går på en skribent som aldrig ifrågasatt eller negativt brmött dina inlägg så tycker jag bara att slumpen har sina begränsningar. Och jag har ju fått pm förr om att min posthistorik skulle lusläsas för att kartlägga mej...
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-12 kl. 15:35.
Citera
2020-03-12, 15:37
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Undrar om HD enbart är imbecill när det kommer till hemmet / familjen, verkar ju inte som att hon varit det på jobb? Och om hon är SÅ osjälvständig, skumt att hon hade kraften att skaffa eget boende... då undrar man ju ännu mer om det ingick i planen... att ha uppsikt. Kan de ha planerat mordet på LW som en cache, en burk, att komponera?

Inget förvånar längre. Mer än om möjligen HDs samvete skulle visa sig rent som snö och hon verkligen var helt ovetandes om något. Skulle inte längre blir det minsta förvånad om det skulle visa sig att HD ligger bakom allt (anstiftan) och t o m utdelat några av de sjutton slagen samt var den som drog av LW hennes örhänge i raseri så att örat trasades sönder. Enligt någon rapport om kroppen så var det väl någon som menade att det fanns tecken på att två slagit då skadorna visade tecken på att ha utdelats med lite olika kraft?

I FUP går att läsa att LW beskriver för en vän att hon känner obehag och undran inför varför HD väljer att flytta så nära intill henne. Jag tycker att en del av det man kan utläsa både i förhör, loggar och tråd tyder på att HD är besatt av LW, att radera LW och sedan ta över allt som var LWs. Därav de muntra minerna och den nya energin så fort LW var mördad. Ett inte helt naturligt beteende om man är oskyldig samt tror att exmaken är oskyldig, och därför måste leva med vetskapen att det går en farlig random kvinnomördare lös i ens kvarter.

När man läser förhören med SD så framstår han som en obehaglig stalker, en sadist mot små djur och en självupptagen omogen individ med lite hänsyn till andra. Men han framstår samtidigt inte vidare smart, behärskad eller slug även om han kanske tror det själv. Jag får snarare intrycket att bakom wannabe-hjälten och pajasen SD finns någon som har mer kyla och beräkning, samt mer att vinna på att LW är borta. SD själv verkade ju rätt nöjd med att ha två kvinnor och kunna fortsätta ha sex vid sidan av HD vad han nu än sa till henne. Man undrar om HD och MH kan ha förenats i hat mot LW och smitt planer som SD sedan fått utföra, kanske med JG med på ett hörn varav han uppvisar sådan nervositet och aggressivitet. MH ska ju vara en expert på manipulation till den grad att hon skrivit en bok om detta.

Förresten, hur var det? Kände JG den här MH? Har för mig att någon undrade detta flera gånger men att vi inte fick något svar där.

Och på tal om de sjutton slagen. Läste ett intressant inlägg sent igår som tål att nämnas igen. Innebörden var tydligen att HD fuskade sig till 17 loggar, LW raderade dessa 17 loggar, LW dog med 17 slag, HD skyndar sig att direkt fuska dit de 17 loggarna igen. En intressant slump om det är sant.
Citera
2020-03-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vill förklara för dig och några synnerligen begränsade att LW sket fullständigt i kyrkans råd, centrum för våld i nära relationer liksom ALLA andra stackare som förgäves gallskrek till henne att ge upp SD.

Beröringsskräcken till LWs medverkan till sin egen död beror på att några postares engagemang i tråden avser att hos avhumaniserade psykopater ge sig själva "legitim" rätt att sida upp och sida ner vräka vämjeliga okvädningsord och så spe och hån.

Så missbrukas ett mord på en mördad trebarnsmamma för att kanalisera medburet hat med grund i oförrätter man själv utsatts för av speciellt män.

Dom vidrigheter som skrivits om MGM blottlägger fula trynen om det bakom demoniseringen avslöjas att han faktiskt är en människa.

Mao, vore LW en normal människa (vilket dom som inte vill veta hur hon var påstår) så återstår att utmåla SD som något han bevisligen inte är.

Kan du vara mer specifik om vad du menar att SD ”bevisligen inte är”? Så jag förstår vad du menar. Menar du att han inte är skyldig till det han åtalas för eller tänker du på vissa personliga egenskaper (vilka?) eller bägge delarna?
Citera
2020-03-12, 15:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag trodde att när jag skulle läsa FUP att frågorna skulle klarna.

Jag känner nästan tvärtom.
Frågor runt HD och jG förblir obesvarade för att inte säga svaren blir obegripliga.

Hur kan JG installera Telegram och hur kan han radera appar och messenger- konversationer mitt under pågående utredning? Han som är så änglsig?
Hur kan HD inte komma ihåg något och vägra svara på frågor?

Vet de båda två något tidigt dagen efter mordet?
Om de vet det, varför gå ut och snacka om det innan de har fått den officiella bekräftelsen via SD eller på annat sätt? Det är väl så man själv skulle tänka om man "visste" om ett mord? Att man håller tyst tills någon säger något?

Kan det finnas naturliga förklaringar till det hela?

HD, hade hon barnen hemma när No*a klockan 06:48-49 ringer till W*ilma för att fråga om SDs nummer? Kan No*a trots att han inte minns att han ska ha sagt något till Wilma, ändå nämt något? N*oa säger ju själv att allt var kaos? Det som blir komplicerat är ju att hD själv inte verakr komma ihåg något.

JG, kan de två vittnena K och L, ha blandat ihop minnesbilden om tidpunkten kl 10 då L vill minnas att JG kontaktar L på messenger eller via sms (vilket då borde finnas i (samtalslista?) och berättar att L*ena är förvunnen?

Eller kan det var på ett helt annat sätt; att HD och JG båda är på et eller annat sätt behjälpliga, medvetet eller omedvetet till att som minst undanhålla information. Kanske vara behjälpliga på ett eller annat plan (medvetet eller omedvetet) medverkat till att förstöra bevis, städa undan osv?

Med tanke på de obehagliga hot som L*ena har utsatts för, den plan SD hade för HD och barnen, skulle inte jag bli förvånad om SD kan hota andra också. Särskilt om han blir trängd.

Efter mordet blir SD snabbt förhörd, han får klart för sig att han är misstänkt. Det kan ha börjat med små saker, allt under förespegling om att han absolut inte har med det hela att göra naturligtvis. Vilket de tror på. Desto längre tiden går, ju mer insnärjda blir de och snart har den ena eller båda gjort mer än de förstår själva. Nu har SD hållhakar på dom och börjar med att hota och Telegram är ju ett sådant sätt att kunna kommunicera hemliga saker på.

Som SD har verkat utåt, så får man den bilden att han länge har trott att han kommer undan brottet. Det är ett stort hot mot honom om någon skulle tjalla. Men också åker de ju själva dit. Kanske menar SD att om de tjallar, och han inte blir fälld, då kommer de alltid behöva titta sig bakom axeln? Att nu är de tillsammans i det här? HD kanske känner att hon varit drivande så till vida att hon mått dåligt och många gånger önskat att L*ena inte fanns? Så många gånger att SD tagit henne på orden?

Det finns så många underligheter t ex med brandlarm och städning av SDs hus 24 maj (där INGEN minns vem som tog initiativet) rengöring av avloppssil och med tömning av pelletsbrännaren är bara en av konstigheterna.

Hur kan man gå med på att kommunicera på Telegram, radera information?

HD och svärföräldrar som verkar acceptera en man som varit otrogen i åratal och som nu är misstänkt för mord?

Nä, jag har blivit som ett sort frågetecken till hur allt hänger ihop.

Du sammanfattar så väl. Vill bara addera att jag inte heller förstår hur HDs föräldrar kan acceptera en man som ska ha velat mörda både deras dotter och deras barnbarn. Hur kan det hänga ihop?

Sedan begriper jag inte heller hur det kan vara möjligt att samtliga i trion HD, JG och SD verkar misslyckas med att dölja att de vet att LW är borta/död innan de borde veta det. Har jag missuppfattat eller råkar alla tre avslöja för kollegor/grannar/vänner att de vet att hon är borta och död innan det är möjligt om de själva inte är involverade?

Kring JG har FUP bara skapat mer frågor. Samma gäller kring HD. Kring SD har förklaringarna bara vuxit i mängd utan att de har blivit mer trovärdiga. Är de inblandade allihopa och försöker förvilla genom att fördela misstankar mellan sig?
Citera
2020-03-12, 15:47
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Du sammanfattar så väl. Vill bara addera att jag inte heller förstår hur HDs föräldrar kan acceptera en man som ska ha velat mörda både deras dotter och deras barnbarn. Hur kan det hänga ihop?

Sedan begriper jag inte heller hur det kan vara möjligt att samtliga i trion HD, JG och SD verkar misslyckas med att dölja att de vet att LW är borta/död innan de borde veta det. Har jag missuppfattat eller råkar alla tre avslöja för kollegor/grannar/vänner att de vet att hon är borta och död innan det är möjligt om de själva inte är involverade?

Kring JG har FUP bara skapat mer frågor. Samma gäller kring HD. Kring SD har förklaringarna bara vuxit i mängd utan att de har blivit mer trovärdiga. Är de inblandade allihopa och försöker förvilla genom att fördela misstankar mellan sig?
Nope det stämmer 😅
Citera
2020-03-12, 15:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tackar!

Intressant att se båda sidornas vittneslista var för sig!

#TeamÅsaHiding

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Senaste dagboksbladet, om nån skulle vara intresserad.

Varse go

https://minfil.com/jeufk9h2o6/_rebro...2020-03-12_pdf

Det ser jt att ha blivit lite omstrukturering då flera vittnen nu istället skla vittna på fredag:
”xxx delges kallelse att, istället för tidigare kallelse, inställa sig vid tingsrätten fredag den 13 mars 2020 kl. xxxx ”

Post nr 529, hittar jag inte på listan i Huvudprotokollet, finns med i förhandlingsplanen dock https://www.docdroid.net/PvvYNO1/aa-huvudforhandlingsplan.pdf#page=2

Och undras vad bevisuppgiften, post 553 den 6 mars, handlar om?

” Kopia av Kompletterande bevisuppgift från åklagaren, aktbilaga 395, e-postat till Advokat Ingvar Backman, Advokat Christoffer Olsson, Advokat Ester Andersson Zandvoort. ”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-12 kl. 15:55.
Citera
2020-03-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tyvärr har jag bara hunnit läsa små, små delar ur FUP:en.
Förstår inte det här med att JG ska ha raderat konversationer mellan honom och SD när han var på förhör. Kan inte polisen lätt återskapa dessa?
Det handlar om Telegram. Skall tydligen vara nån app eller annan chattfunktion där man kan chatta krypterat. Man kan göra en inställning så att konversationen försvinner efter en viss tid. Det hade inte JG gjort vad jag förstått, så han passade på att radera konversationen med SD när han gick på toaletten mitt under ett polisförhör. Detta uppmärksammades av förhörsledaren omedelbart - och det är denna radering som har varit på tapeten länge i tråden och länge i förhörenen med SD.
Citera
2020-03-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD kan ha lagt in en Ultimate Tracking i LW:s mobil. En tekniknörd med kontrollbehov ser nog till att lösa sin "nyfikenhet" i det dolda och därmed visste han kanske exakt hur hennes konversationer sett ut under kvällen innan hon blev mördad? Han kunde följa henne dygnet om?
www.jjspy.com/ad/phone-tracker.html?gclid=EAIaIQobChMIjabzjLWC5wIVjBoYCh2 d2AnqEAMYAiAAEgKUxPD_BwE

Citat på eget inlägg p g a att sms lästs efter mordet på LW.
SD i Team redruM har sannolikt login i huvudet till en spegling av LW:s mobiler och digitala enheter.
Citera
2020-03-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har ett par teorier. En är att båda tror, i början, att SD är oskyldig. Därför hjälper de honom med att ge honom lite space. Blod efter Lena är sex, radering på telegram som KAN vara komprometterande. De kanske inte litar på polisen utan tror att polisen vill sätta dit en oskyldig SD. De tar det säkra före det osäkra.

JG är duperad och manipulerad en många år och ser inte klart. HD är kuvad till en liten spillra av sig sjläv. Hon har inte någon som helst bestämmanderätt i relationen.

Nu är ju allt gjort - nu är det för sent att rätta till. Så de får spela sina roller fullt ut nu.

Min andra teori - JG ovan gäller fortfarande. Men HD vet att SD är skyldig. Det visste hon sedan dag 1. Hon har inte någon egen beslutanderätt nånstans utan leker papegoja och hoppas att SD skall frias.

Men känner som du: det var hyfsat klart tills fupen kom. Sen körde det ihop sig. Men vad man fått klart för sig är vilken människa SD är. Och det är inte nån trevlig person. Han har en yta, en trevlig sådan. Men han styr familjen med järnhand.

Jag tycker att båda teorierna är fullt möjliga.
Det enda som i så fall skulle luta åt att första teorin eventuellt skulle vara troligare är det uttalandet hon gör till sin vän: "Vad har han gjort?" Kom det spontant, var det riggat eller är det efterkonstruktion i vittnesförhöret av hennes vän för att få misstanken bort från HD?
Eller var det en gemensam mordplan som sattes i verket som HD inte begrep vidden av (eller trodde skulle bli av) och där och då, i samtalet med sin väninna, fick kontakt med verkligheten igen?

HUR det än förhåller sig, så kan nog samtliga enas om att varken JG eller HD berättat allt av den här historian.
Citera
2020-03-12, 16:00
Bannlyst
Åsa vill vara super-säker på JÄV frågan.
Hon körde det en vända till.

Det får helt enkelt inte bli fel så man får göra om hela huvudförhandlingen en gång till.

Här får ni lite kuriosa in e mellan som vi säger... he he

https://minfil.com/H7d2l4hboc/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_223_verklagande_missn_jesanm_lan_pdf

https://minfil.com/zaefl2h4o3/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_226_BESLUT_-_Stefan_Davidsson_Gun_pdf
Citera
2020-03-12, 16:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Åsa vill vara super-säker på JÄV frågan.
Hon körde det en vända till.

Det får helt enkelt inte bli fel så man får göra om hela huvudförhandlingen en gång till.

Här får ni lite kuriosa in e mellan som vi säger... he he

https://minfil.com/H7d2l4hboc/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_223_verklagande_missn_jesanm_lan_pdf

https://minfil.com/zaefl2h4o3/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_226_BESLUT_-_Stefan_Davidsson_Gun_pdf

Mja min käre Krmkr, det kan ju faktiskt vara så illa att Hiding & Johansson inte vill ha den här lagmannen till domare i sitt stora mål, den möjligheten finns ju också, eller hur?

Jävsinvändnigarna är mycket märkliga tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in