2019-07-16, 16:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det var nog väldigt mycket som inte gjordes efter konstens regler vid försvinnandet, men vad det gäller mobiler, så tänker jag att IT-forensikerna kanske inte ens behöver tillgång till någons mobiler eftersom de har sett till att få allt material via operatörerna?
Fast, något tveksam blir jag över hur de har skött fallet under sommaren -18 med tanke på den sena efterlysningen av vittnen och höstkrattningen.

Det är tveksamt ifall överbelamrade IT-forensiker på NFC själva tar initiativ till att efterfråga material via mobiltelefonopereratörerna. Sådant bör väl initieras av utredarna och därefter ges vidare i uppdrag till NFC att analysera. Så kärnfrågan kvarstår om utredarna har gjort detta.
Citera
2019-07-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Precis. Och som du uppmärksammade tidigare så är det uppseendeväckande att dom första poliserna direkt misstänkte LW utsatts för brott. Dessutom av SD. Eftersom LW även nattetid spontancatchade så är det första anhöriga UW och NW borde oroat sig för var att LW råkat ut för en olycka. Det gick lite för snabbt att rikta ljuset på att SD utsatt LW för ett brott för att det ska kännas bekvämt.

Det kan väl inte varit så att en uppjagad och drivande son och inte den mer följsamma UW var aktiv i utpekandet av SD?

Samtiga mobiler som rört sig i området den aktuella tiden är kartlagda men jag misstänker att sonens rörelse under sena kvällen negligerats eftersom den setts som naturlig eftersom han rörde sig fritt mellan föräldrarna. På samma sätt kan DNA hos NFC negligerats emedan det är på utredarnas specifika direktiv analyserna görs? Under radarn.

Det skulle förklara ett och annat inte sant?

Om SD
Eftersom både brottsplats , brottsoffer samt tidpunkt och sannolik dödsorsak finns så är det så osannolikt att det gränsar till omöjlighet att SD som från dag ett (1) är misstänkt inte går att binda vid brottet.

Det går inte komma till annan slutsats än att utredningen och SDs stalkare i tråden måste tänka bredare.

Men, ytterdörren stod öppen och det låg presenter som inte var inslagna framme så det var förmodligen det som gjorde att man genast misstänkte att ett allvarligt brott begåtts.
Inte konstigt alls att man pekar ut
Och misstänker mannen som tidigare var anmäld.
Citera
2019-07-16, 16:28
Medlem
Citat:
Hörrdu, C78! Du är lite för snabb ibland i din iver att ifrågasätta och mästra andra skribenters inlägg.
Om du läser en gång till vad du fetat i mitt inlägg, så kanske mitt frågetecken uppenbarar sig och du möjligen kan inse att jag inte påstår något som jag inte har täckning för.
Nej, jag får erkänna att jag kanske var lite för hård mot dig där, även om jag såg frågetecknet.

Men handen på hjärtat: Kan du ärligt hävda att du INTE förutsatte att Polisen hade begärt ut trafiken?
Och har jag fel i att trafiken bara sparas i ett halvår? Den sista frågan går till tråden.
Citera
2019-07-16, 16:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men, ytterdörren stod öppen och det låg presenter som inte var inslagna framme så det var förmodligen det som gjorde att man genast misstänkte att ett allvarligt brott begåtts.
Inte konstigt alls att man pekar ut
Och misstänker mannen som tidigare var anmäld.

Inte för att misstänkliggöra någon speciell person/-er, men betänk att uppgiften om öppen/olåst dörr ursprungligen har kommit från någon i LW's egen omgivning. Det var (enligt uppgift i tråden) inte polisen som gjorde den allra första upptäckten avseende dörren, och vad vi vet så har väl inga grannar, tidningsbud etc. vittnat om att hennes dörr stod öppen (alt. var olåst) under tidsintervallet 23:30-ca 08:00?
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-07-16 kl. 16:39.
Citera
2019-07-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Inte för att misstänkliggöra någon speciell person/-er, men betänk att uppgiften om öppen/olåst dörr ursprungligen har kommit från någon i LW's egen omgivning. Det var (enligt uppgift i tråden) inte polisen som gjorde den allra första upptäckten avseende dörren, och vad vi vet så har väl inga grannar etc. vittnat om att hennes dörr stod öppen (alt. var olåst) under tidsintervallet 23:30-ca 08:00?

Nej vi vet inte om någon av ungarna glömde stänga dörren när de tittade efter sin mor.
Citera
2019-07-16, 16:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Nej vi vet inte om någon av ungarna glömde stänga dörren när de tittade efter sin mor.

Vi vet inte heller om den verkligen var öppen/olåst.
Citera
2019-07-16, 16:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, jag får erkänna att jag kanske var lite för hård mot dig där, även om jag såg frågetecknet.

Men handen på hjärtat: Kan du ärligt hävda att du INTE förutsatte att Polisen hade begärt ut trafiken?
Och har jag fel i att trafiken bara sparas i ett halvår? Den sista frågan går till tråden.

Jag har ingen aning om vad utredningen har gjort eller inte gjort i fallet när det gäller att kolla digitala spår. Det jag förstått är att rejäla misstag har gjorts inledningsvis och visst finns det fog för att misstänka att det har fortsatt genom hela utredningens gång - även om jag inte vill tro att det skulle vara så. Nog om det.
Nu undrar jag om du några teorier om vem som kan ha mördat LW om det inte skulle vara SD?
Citera
2019-07-16, 17:04
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om vad utredningen har gjort eller inte gjort i fallet när det gäller att kolla digitala spår. Det jag förstått är att rejäla misstag har gjorts inledningsvis och visst finns det fog för att misstänka att det har fortsatt genom hela utredningens gång - även om jag inte vill tro att det skulle vara så. Nog om det.
Nu undrar jag om du några teorier om vem som kan ha mördat LW om det inte skulle vara SD?
Svar: Ja
Men att jag skulle ha velat få det till att det skulle kunna ha varit en älg som "mördat" LW, den hypotesen har jag aldrig haft och än mindre framfört. Det är bara kontot Netherworld (plus ett par andra) som försöker förvrida vad jag avsåg med att föra in älgen i diskussionen.

OnT: Jag skrev rätt nyligen en uppräkning av vilka gärningspersoner som skulle kunna vara LW:s mördare. Listan var inte viktad och är det inte nu heller. Förra gången fanns givetvis SD med som en tänkbar, men nu undrade du vilka andra.
* Cykeltjuv enl Åmsele
* Arbetskamrat till LW
* HD
* "Kreti-pleti", alltså en asylant
* Random killer
* En ung W
* Nån av alla de där herrarna (och damerna)
som är svårt GC-beroende och hookat (menar
här inte damerna) på LW, d v s ett
svartsjukebaserat mord

Där är de jag kan tänka mig idag.
Plus då också SD.
Förstås.
Citera
2019-07-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Svar: Ja
Men att jag skulle ha velat få det till att det skulle kunna ha varit en älg som "mördat" LW, den hypotesen har jag aldrig haft och än mindre framfört. Det är bara kontot Netherworld (plus ett par andra) som försöker förvrida vad jag avsåg med att föra in älgen i diskussionen.

OnT: Jag skrev rätt nyligen en uppräkning av vilka gärningspersoner som skulle kunna vara LW:s mördare. Listan var inte viktad och är det inte nu heller. Förra gången fanns givetvis SD med som en tänkbar, men nu undrade du vilka andra.
* Cykeltjuv enl Åmsele
* Arbetskamrat till LW
* HD
* "Kreti-pleti", alltså en asylant
* Random killer
* En ung W
* Nån av alla de där herrarna (och damerna)
som är svårt GC-beroende och hookat (menar
här inte damerna) på LW, d v s ett
svartsjukebaserat mord

Där är de jag kan tänka mig idag.
Plus då också SD.
Förstås.

Spännande att du inte hoppar på Snoris när han anklagar en av W barnen.

Ditt beteende gör att du i allra högsta grad vet mer om personerna i detta tragiska fall.

Bara man inte anklagar SD så kan man tydligen anklaga minderåriga barn.
Det går tydligen bra.... suck....
Senast redigerad av Medimera 2019-07-16 kl. 17:20.
Citera
2019-07-16, 17:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Detta inlägg skrev du i juni förra året. Jag funderar på när i tid de påstådda handgemängen skulle ha skett. Jag har väldigt svårt att tro att LW skulle ha gett sig in i slagsmål med den långa stadiga sonen som då närmade sig 17 år. Jag tror nog att mor och son kom bra väldigt bra överens - annars hade han nog aldrig valt att ha sin mamma som Handledare för övningskörning.

Möjligen att det kan ha skett en del kontroverser med stora grabben 4 år tidigare när pappan gifte om sig och mamma LW var hyperaktiv med sina GC-intressen. Jag kan tänka mig att grabben då blev utåtagerande om han upplevde att föräldrarna var uppslukade av annat. Det är inte omöjligt att det har förekommit barnutredningar som MH bloggade om. Den sistnämnda borde ha funderat på om kanske hon var en bidragande orsak till i att det inte fungerade som det borde hemma hos "W*sstr*mmarna" - d v s om det verkligen var så rörigt som hon vill tillstå. MH nådde inte fram till de två större barnen - det framgår tydligt i hennes blogg. Hon passade nog på att tvåla till dem också när hon som exfru till UW "ofrivilligt" drogs in i morddramat som utspelade sig i Örebro.

MGM är fortsatt Skäligen misstänkt över ett år efter mordet. Om det inte fanns substans i misstankarna så vore han avskriven vid det här laget. Det finns något som SD:s advokat sa när SD var häktad och det var att hans klient hade teorier om vad som hade hänt, men att det var för tidigt att lägga fram. Varför var det för tidigt? När hade de tänkt lägga fram SD:s teorier? Är de tänkta att användas som avledningsmanövrar när det börjar osa hett?

Nu är jag nyfiken på senaste nytt från EGT. Hen brukar vara uppdaterad på uppgifter från SD. Vad säger SD idag om sina teorier? Vem är mördaren enligt honom?
Du vill inte tro. Och du önskar att mor och kom väldigt bra överens för att dom inte slogs oavbrutet

Honan6 du lider av en tvångsmässig förföljelse av SD. Stalking. Under över ett år handlar dina inlägg nästan uteslutande om vad som försiggår i SDs huvud. Du använder mordet till den värsta form än nät-stalking man kan tänka sig. Uscha mej.

För några månader sen listade jag några av dina jäkligt otrevliga påståenden om SD 2019-03-23, 17:00

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Listan är sen i mars så den går att göra dubbelt så lång . Du kan inte med trovärdighet påstå att du med att framställa SD som ett sjukt, egoistiskt svin inte avser så missaktning över honom?

Regel 0.09.
Att sprida påhittade uppgifter om personer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
https://www.flashback.org/regler
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-16 kl. 17:51.
Citera
2019-07-16, 17:45
Medlem
Citat:
Spännande att du inte hoppar på Snoris när han anklagar en av W barnen.

Ditt beteende gör att du i allra högsta grad vet mer om personerna i detta tragiska fall.

Bara man inte anklagar SD så kan man tydligen anklaga minderåriga barn.
Det går tydligen bra.... suck....

Det finns en ovilja att acceptera MGM som just misstänkt. Nu skyltar han dessutom i dokumenten och då blir det ännu tydligare oro. Måtte bara något avgörande hända nu innan alla oskyldiga (sett ur rättvisans ögon) blivit sönderdissekerade.
Citera
2019-07-16, 17:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du vill inte tro. Och du önskar att mor och kom väldigt bra överens för att dom inte slogs oavbrutet

Honan6 du lider av en tvångsmässig förföljelse av SD. Stalking. Under över ett år handlar dina inlägg nästan uteslutande om vad som försiggår i SDs huvud. Du använder mordet till den värsta form än nät-stalking man kan tänka sig. Uscha mej.

För några månader sen listade jag några av dina påståenden om SD 2019-03-23, 17:00

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Listan är sen i mars så den går att göra dubbelt så lång . Du kan inte med trovärdighet påstå att du med att framställa SD som ett sjukt, egoistiskt svin inte avser så missaktning över honom?

Regel 0.09.
Att sprida påhittade uppgifter om personer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
https://www.flashback.org/regler

Vilken regel gäller för missvisande inlägg där lösryckta citat från sammanhang listas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in