2020-03-12, 16:06
Bannlyst
Denna är faktiskt lite sorglig......
Lenas Barn Noa, Aron och Ester har inte haft några passande kläder till sin mammas begravning.

Fy fan, stackars barn !!

https://minfil.com/t3gblch4oa/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_264_Bilaga_4_-_Begravningskl_der_pdf
Citera
2020-03-12, 16:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har ett par teorier. En är att båda tror, i början, att SD är oskyldig. Därför hjälper de honom med att ge honom lite space. Blod efter Lena är sex, radering på telegram som KAN vara komprometterande. De kanske inte litar på polisen utan tror att polisen vill sätta dit en oskyldig SD. De tar det säkra före det osäkra.

JG är duperad och manipulerad en många år och ser inte klart. HD är kuvad till en liten spillra av sig sjläv. Hon har inte någon som helst bestämmanderätt i relationen.

Nu är ju allt gjort - nu är det för sent att rätta till. Så de får spela sina roller fullt ut nu.

Min andra teori - JG ovan gäller fortfarande. Men HD vet att SD är skyldig. Det visste hon sedan dag 1. Hon har inte någon egen beslutanderätt nånstans utan leker papegoja och hoppas att SD skall frias.

Men känner som du: det var hyfsat klart tills fupen kom. Sen körde det ihop sig. Men vad man fått klart för sig är vilken människa SD är. Och det är inte nån trevlig person. Han har en yta, en trevlig sådan. Men han styr familjen med järnhand.

Ja, helt klart är att SD är en mycket obehaglig person. Det jag från början trodde var en person som enbart har varit farlig för LW och möjligen HD har i mina ögon ändrats till att vara en person som kan bli farlig för vem som helst om han anser att du är hans fiende eller bara obekväm. Hans fasad har varit polerad.

Det kontrollerade beteendet är med stor sannolikhet något som han har på andra nära också. Så jag håller med dig om dina båda teorier.

Det skulle inte förvåna mig (nästan tvärtom) om HD vet. Hur skulle hon inte kunna fatta???
Kanske om hon har någon slags förträngning. Hennes behov av medicinering undrar man ju lite över. Både efter och före mordet.
Citera
2020-03-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Diskussionskedja Obs strax efter mordet 2018-05-23, 11:25. Kanske av speciellt intresse för sent tillkomna trådmedlemmar och är en vittnesbörd av den karaktär som under flera år avvisade samtliga försök till hjälp att under dödshot sluta gräva sin egen grav
Från en Fd kollega till LW.
Helhets bilden av LW är att hon lider av borderline störning. Tror att LW samt SD kompletterade varandra väldigt bra trots allt, 2 självupptagna psykfall.
Citera
2020-03-12, 16:10
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hm, ja de gick förmodligen igenom hans telefon och analyserade fram att han raderat just då.

SD stod t ex och fotograferade en rad meningslösa bilder innan ett förhör för att skriva över tidigare
innehåll. Förfaringssättet gör att det kan vara svårt att återskapa tidigare innehåll.
Förklaringen SD gav var att han inte visste hur det gått till, telefonen hade fotat av sig själv, hade
hängt upp sig! Han hade tryckt på fel knapp ...liksom.

Bra ställe att radera på, på plats i väntan på förhör!

Hatar när man råkar knäppa 900 bilder av misstag.. Var väl även en polis som var bekant med Stefan som nämnde att detta gick att göra för "radera" borttagna bilder.
Citera
2020-03-12, 16:14
Medlem
Ytterligare en dum fråga kanske: Att man har hört LW's barn är väl mer eller mindre en självklarhet.
Vad som är av stort intresse är vad N*a sa i telefonen när han ringde W.
Berättade han att hans mamma var borta och behövde numret till SD? Har man frågat dottern om det?
Var det på det viset HD fick veta det den morgonen eller finns det en mörkare förklaring?
Hur gör man i såna här fall? Förhör man barnen till MGM och MGK om det behövs? Barn är otroligt duktiga på att lägga märke till saker och krånglar inte till sina utsagor i onödan.
Citera
2020-03-12, 16:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Hatar när man råkar knäppa 900 bilder av misstag.. Var väl även en polis som var bekant med Stefan som nämnde att detta gick att göra för "radera" borttagna bilder.

Japp, polisens IT-forensiker, tillika kompis till SD, Peter Wickström,
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-12 kl. 16:18.
Citera
2020-03-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Varför filmar han inte.. är filsystemet strukturerat så ?
Jag kan inte så mycket.
Citera
2020-03-12, 16:16
Bannlyst
Usch
Tänk att man som barn skall behöva begära en sån här sak.... Bara sorgligt... Vidrigt sorgligt.

Stackars Barn.

https://minfil.com/5fp2l0hdo0/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_362_Skrivelse_fr_n_m_ls_gande_pdf
Citera
2020-03-12, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja min käre Krmkr, det kan ju faktiskt vara så illa att Hiding & Johansson inte vill ha den här lagmannen till domare i sitt stora mål, den möjligheten finns ju också, eller hur?

Jävsinvändnigarna är mycket märkliga tycker jag.

Det har du helt rätt i Reimer....Kan vara så.
Citera
2020-03-12, 16:19
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp, polisens IT-forensiker, tillika nära bekant, SD Peter Wickström,

Att MGM SD råkar vara nära bekant med just polisens IT-forensiker.. detta fall blir bara mer och mer obehagligt. Vill knappt tänka på vad det skulle kunna innebära om denna PW vore insyltad också med en sådan insyn i utredningsarbetets delar som rör just det som SD verkar ha gillat att fippla med.
Citera
2020-03-12, 16:20
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp, polisens IT-forensiker, tillika kompis till SD, Peter Wickström,

Så var det ja, bra tips till en mordmisstänkt.
Citera
2020-03-12, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Du sammanfattar så väl. Vill bara addera att jag inte heller förstår hur HDs föräldrar kan acceptera en man som ska ha velat mörda både deras dotter och deras barnbarn. Hur kan det hänga ihop?

Sedan begriper jag inte heller hur det kan vara möjligt att samtliga i trion HD, JG och SD verkar misslyckas med att dölja att de vet att LW är borta/död innan de borde veta det. Har jag missuppfattat eller råkar alla tre avslöja för kollegor/grannar/vänner att de vet att hon är borta och död innan det är möjligt om de själva inte är involverade?

Kring JG har FUP bara skapat mer frågor. Samma gäller kring HD. Kring SD har förklaringarna bara vuxit i mängd utan att de har blivit mer trovärdiga. Är de inblandade allihopa och försöker förvilla genom att fördela misstankar mellan sig?

Jag hoppas att JG som har två timmar (har glömt nu om det stämmer) på sig, kommer att berätta hur allt ligger till. Det jag är orollig för är att även om han skulle vilja kanske han har blivit så duperad under så många år, att han själv inte förstår det och knappt vet inte eller ut.

Eller att han är så rädd för SD nu det har gått upp för honom vem SD är att han inte vågar berätta sanningen.

Jag tyckte att Panzern citerade texter om vilka effekterna kan bli om man har av med en psykopat att göra. Minnen kan bli förändrade av det ständiga manipulerandet och förvrängningen av den verklighetsbild psykopaten matar dig med att du inte längre kan hålla samman de verkliga minnena. Skulle kunna passa bra på HD fr a med även JG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in