Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag har ett par teorier. En är att båda tror, i början, att SD är oskyldig. Därför hjälper de honom med att ge honom lite space. Blod efter Lena är sex, radering på telegram som KAN vara komprometterande. De kanske inte litar på polisen utan tror att polisen vill sätta dit en oskyldig SD. De tar det säkra före det osäkra.
JG är duperad och manipulerad en många år och ser inte klart. HD är kuvad till en liten spillra av sig sjläv. Hon har inte någon som helst bestämmanderätt i relationen.
Nu är ju allt gjort - nu är det för sent att rätta till. Så de får spela sina roller fullt ut nu.
Min andra teori - JG ovan gäller fortfarande. Men HD vet att SD är skyldig. Det visste hon sedan dag 1. Hon har inte någon egen beslutanderätt nånstans utan leker papegoja och hoppas att SD skall frias.
Men känner som du: det var hyfsat klart tills fupen kom. Sen körde det ihop sig. Men vad man fått klart för sig är vilken människa SD är. Och det är inte nån trevlig person. Han har en yta, en trevlig sådan. Men han styr familjen med järnhand.
Ja, helt klart är att SD är en mycket obehaglig person. Det jag från början trodde var en person som enbart har varit farlig för LW och möjligen HD har i mina ögon ändrats till att vara en person som kan bli farlig för vem som helst om han anser att du är hans fiende eller bara obekväm. Hans fasad har varit polerad.
Det kontrollerade beteendet är med stor sannolikhet något som han har på andra nära också. Så jag håller med dig om dina båda teorier.
Det skulle inte förvåna mig (nästan tvärtom) om HD vet. Hur skulle hon inte kunna fatta???
Kanske om hon har någon slags förträngning. Hennes behov av medicinering undrar man ju lite över. Både efter och före mordet.