2020-03-12, 14:45
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
http://www.bilddump.se/bilder/20200312143647-213.89.51.47.jpg

Det kommer vända så småningom. Investera inte kapital ni inte vågar förlora.

Beror väl på hur allvarligt kraschen är. Hirohito som köpte Tokyo index 1989 väntar fortfarande på att få tillbaka pengarna men vem vet? Hans barn kanske kan gå med vinst.

https://www.macrotrends.net/2593/nikkei-225-index-historical-chart-data

För övrigt liknar en del Europa börser Japan.
Citera
2020-03-12, 14:47
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Kronan går svagt (och övriga små skräp valutor) vilket dom alltid gör under recessioner. Stora FIAT valutor är safe heavens under skit tider.

Bra att du påpekade det. Jag är en idiot och läser fel. Känns som jag alltid läser valuta tabeller fel.
Citera
2020-03-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
https://www.avanza.se/marknadsoversikt.html

Allt är ner till och med guld. Kronan går dock starkt.

Annars kan du kolla amerikanska finans tv-kanaler på youtube. CNBC, Yahoo finance osv.
Du har nog sett fel dollarn är 20öre dyrare idag samma med Euron.
Citera
2020-03-12, 14:48
Medlem
Slakt. Dax nere runt 10% samma med FTSE, OMXS30 klara sig "bra" och håller sig runt 8% just nu.
Citera
2020-03-12, 14:49
Medlem
JustZlatans avatar
Herrejävlar! DAX -10%!

Nu säger jag som TS: Rädda sig den som kan! Domedagen är här! Raset kommer bara fortsätta...
Citera
2020-03-12, 14:50
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Verkar inte rimligt att vi får annat än små rekyler uppåt ett tag?

Oljan lär inte stiga alltför mycket om in Opec löser sej och flyget kommer igång?

Företagen lär ju inte direkt frodas med tanke på störningar av skolor och samhällen.

Allt som ställs in kostar även det en hel del. Före april lär vi inte se någon större stigning?
Flyget kommer igång? Om du bara med utgångspunkt från dig själv spekulerar i när du nästa gång vill sitta i ett flygplan till ett hotell fullt med okända människor så tror jag du får ett annat tidsperspektiv.

Kina tror att de kan vara corona-fria i juni. De började i december. Med samma snabba arbete i Sverige så blir vi fria i augusti. Före det kommer inte en människa att vilja turista. Och uppstarten kommer inte att vara 100% utan sakta stigande allt eftersom människor glömmer bort corona. Jag skulle säga att 2020 är borta för turismen, ekonomiskt. Vi pratar 100.000 nya arbetslösa bara i Sverige. När de inte har pengar att handla varor så börjar de stora problemen för börsens storföretag.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-03-12 kl. 14:52.
Citera
2020-03-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velot
Vad tror ni bull x20 till imorgon, sälja några min efter öppning? Jag tror på uppåt rekyl

Om du frågar andra om du ska köpa 20x hävstång så ska du inte göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Verkar inte rimligt att vi får annat än små rekyler uppåt ett tag?

Oljan lär inte stiga alltför mycket om in Opec löser sej och flyget kommer igång?

Företagen lär ju inte direkt frodas med tanke på störningar av skolor och samhällen.

Allt som ställs in kostar även det en hel del. Före april lär vi inte se någon större stigning?

Jo det kan ju inte gå ned 5% varje dag.

OPEC lär inte komma igång på länge iallafall.

Vi har inte sett de allvarliga ekonomiska konsekvenserna än, bara på finansmarknaderna. Arbetslösheten har ju inte ens börjat stiga än. kommer nog inte se botten på detta på ett tag.
Citera
2020-03-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Herrejävlar! DAX -10%!

Nu säger jag som TS: Rädda sig den som kan! Domedagen är här! Raset kommer bara fortsätta...

Zlatan ger säljtipps, måste betyda köpläge
Citera
2020-03-12, 14:53
Medlem
happilappis avatar
-13% i USA idag? Det finns inget stopp.
Citera
2020-03-12, 14:53
Medlem
JustinTrudeaus avatar
OMX30 snart på -10%.
Citera
2020-03-12, 14:54
Medlem
arbetets avatar
DJI under -9%

Citera
2020-03-12, 14:55
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Level3
Zlatan ger säljtipps, måste betyda köpläge
Jag tror du kan ta bort smileyn. Jag köpte för 20mkr på Stockholmsbörsen idag. En dipp med 8% är så oerhörd att jag inte kunde låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in