2020-03-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Men det är ju helt obegripligt varför du köper den. Finns det något som talar för uppgång? Corona eller ej... ?
Min favvobloggare skriver i diverse inlägg om BMW, läs där om du är intresserad.

http://lundaluppen.blogspot.com/search/label/bmw
Citera
2020-03-12, 14:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Idag gick jag in med 20mkr på Stockholmsbörsen. Ett fall på 8% idag är så exceptionellt att jag inte kunde låta bli. Jag är beredd att sätta på papphatten om vi får ännu större börsfall den kommande månaden, när 300 Stockholmare dött, 3 länder till inklusive Spanien stängt sina gränser, 12 jätteföretag a la Boeing eller Norwegian gått i konkurs.

Nu sitter jag med 50% aktier samtliga bottenfiskade, 50% kontant. Jag kommer under de kommande 1-2 månaderna att gå in med mer pengar om kurserna fortsätter att sjunka, tills jag är all in 70mkr.

Jag köpte Boliden, SSAB, Swedbank, Volvo, SKF, Elux, Telia. Ingen av dem är direkt påverkade av corona, bara indirekt genom att ingen köper lastbilar nu så stål behövs inte osv. Men de är inte akut kopplade till corona som hotell eller Norwegian. Telia borde tom ha en fördel av corona.

Något storbolag jag missat? Funderade på Alfa och Sandvik men bolagen ovan har sjunkit betydligt mer sett 3 år i backspegeln så jag skippade dem. De hade ändå inte breddat portföljen.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-03-12 kl. 14:39.
Citera
2020-03-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Min favvobloggare skriver i diverse inlägg om BMW, läs där om du är intresserad.

http://lundaluppen.blogspot.com/search/label/bmw

Du förstår att senaste inlägget är nästan ett år gammalt va?
Citera
2020-03-12, 15:09
Medlem
Tror paniken i börsen bara börjar urarta sig nu. Har 50% likvid just nu. Väntar på ev. nedstängning av skolor osv i Sverige. Sedan hålla 2-3x hävstång omxs30 i ett dussin månader. Tycks?
Citera
2020-03-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Tror paniken i börsen bara börjar urarta sig nu. Har 50% likvid just nu. Väntar på ev. nedstängning av skolor osv i Sverige. Sedan hålla 2-3x hävstång omxs30 i ett dussin månader. Tycks?

Instrument med hävstång lämpar sig inte för såna långa horisonter. Värdet urholkas med tiden.
Citera
2020-03-12, 15:49
Medlem
Vi har minst 30-40% kvar neråt innan vi bottnar. Dock finns det givetvis enskilda fynd att göra. Men det är lätt att bränna sig, passa er.
Citera
2020-03-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Du förstår att senaste inlägget är nästan ett år gammalt va?
Ööhhh ja 🙄 fler självklarheter du vill kommentera med ?
Citera
2020-03-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Idag gick jag in med 20mkr på Stockholmsbörsen. Ett fall på 8% idag är så exceptionellt att jag inte kunde låta bli. Jag är beredd att sätta på papphatten om vi får ännu större börsfall den kommande månaden, när 300 Stockholmare dött, 3 länder till inklusive Spanien stängt sina gränser, 12 jätteföretag a la Boeing eller Norwegian gått i konkurs.

Nu sitter jag med 50% aktier samtliga bottenfiskade, 50% kontant. Jag kommer under de kommande 1-2 månaderna att gå in med mer pengar om kurserna fortsätter att sjunka, tills jag är all in 70mkr.

Jag köpte Boliden, SSAB, Swedbank, Volvo, SKF, Elux, Telia. Ingen av dem är direkt påverkade av corona, bara indirekt genom att ingen köper lastbilar nu så stål behövs inte osv. Men de är inte akut kopplade till corona som hotell eller Norwegian. Telia borde tom ha en fördel av corona.

Något storbolag jag missat? Funderade på Alfa och Sandvik men bolagen ovan har sjunkit betydligt mer sett 3 år i backspegeln så jag skippade dem. De hade ändå inte breddat portföljen.
Du har för bråttom. Den gamla devisen ”att det lönar sig med gott sittfläsk om man är investerare” har du kanske missat?
Citera
2020-03-12, 16:58
Medlem
Citat:

Du verkar ganska labil med tanke på hur mycket pengar du rör dig med och vad du skrev för någon dag sedan:

Citat:
Själv tänker jag iterera mig fram ännu närmare botten genom att köpa-sälja BEAR och aktier i 2-3 månader till. Det kan gå, eller inte.

En imponerande summa, att kasta in 20 miljoner på ett bräde, har du tjänat allt genom din försäljning av gamla kläder på tradera?

Sen undrar jag lite om dina val av aktier, om vi bortser från corona, hur ser du på konjunkturen, anser du att vi precis står inför en högkonjunktur med tanke på allt du köpt?
Citera
2020-03-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du har för bråttom. Den gamla devisen ”att det lönar sig med gott sittfläsk om man är investerare” har du kanske missat?

Vad ska du köpa?
Vilka målkurser har du?
Dvs när tycker du man ska köpa?
Citera
2020-03-12, 17:01
Medlem
Kastade in lite SEB för drygt 69:- också.

Nästan 10% direktavkastning om några veckor.
Citera
2020-03-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad ska du köpa?
Vilka målkurser har du?
Dvs när tycker du man ska köpa?
Tror jag svarat på detta 50ggr nu.
Skall köpa när börsen gått ned 40% från topp (om det rasar ned dit för fort så väntar jag till nästa år och köper då).
Kommer gå all in med allt jag har + allt som blir över från lön och andra inkomster var månad.
Kommer aldrig sälja igen efter att jag gått in men däremot sluta köpa nästa gång börserna blir för dyra.
Kommer köpa:
Spiltan Investmentbolag Sverige, SWEDBANK Robur Asia, Avanza Globalfond, Berkshire Hathaway, Apple, LMVH, SHB och BMW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in