2020-03-09, 15:26
Medlem
Puffes avatar
Suttit lugnt i båten än och än så länge ligger jag fortfarande på plus, men känns lite tråkigt då man var 10% plus för ett par veckor sedan.
Känns definitivt som köpläge för mig då jag är långsiktig, går nog in med 4-500,000 till i veckan.
Citera
2020-03-09, 15:40
Medlem
Kanske är dags att köpa igen efter sommaren. Eller till årsskiftet.
Citera
2020-03-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
Jo. Aktier handlar i stort sett om att gissa och tajma vid rätt tillfälle. Snarlikt gambling/betting.

Nej, det är det inte. På sikt förlorar du på gambling då spelhuset skall ha sitt.

Men på sikt tjänar du på börsen, då världen och företagen växer och lämnar utdelning.

Det är de pengarna man är ute efter.

Sedan kan man spekulera på börsen, det är sant. Men inte nödvändigt.
Citera
2020-03-09, 15:55
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
40 bolag ska testa sina vaccin inom kort https://finance.yahoo.com/video/biotech-outlook-amid-race-develop-190238653.html

Det här är ren gamling med andra ord.

Ska man köpa något, så är det aktier som alltid varit dyra, där har du klippen just nu.
Om man inte på nåt vis kan få reda på när vaccinet börjat användas precis i början av processen och lägga pengarna där?
Citera
2020-03-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Suttit lugnt i båten än och än så länge ligger jag fortfarande på plus, men känns lite tråkigt då man var 10% plus för ett par veckor sedan.
Känns definitivt som köpläge för mig då jag är långsiktig, går nog in med 4-500,000 till i veckan.

”Sitt lugn i båten”, jag är så ruskigt trött på den frasen. Har använts från dag ett och det håller på än.
Är det okey att lämna båten när den sjunkit under ytan?
Dravel och floskler råder. Sätt in er i problematiken och avgör själva, var inte så bekväma.
Citera
2020-03-09, 16:49
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
”Sitt lugn i båten”, jag är så ruskigt trött på den frasen. Har använts från dag ett och det håller på än.
Är det okey att lämna båten när den sjunkit under ytan?
Dravel och floskler råder. Sätt in er i problematiken och avgör själva, var inte så bekväma.
En bra kapten stannar kvar och följer med båten ner på botten.
Citera
2020-03-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
En bra kapten stannar kvar och följer med båten ner på botten.

Naturligtvis, Titanic hard core.
Citera
2020-03-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe

Crash and burn säger jag bara.

Det finns i nuläget ingen som vet hur det här spelar ut, det finns indikationer på att det inte blir lika transient som jag trodde först. Om det nu spiller över på riktigt på realekonomin väntar en L-formas kurva, gör det inte det kommer det förstås bli ett U - men varför chansa innan man vet mer?
Citera
2020-03-09, 17:32
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Kanske är dags att köpa igen efter sommaren. Eller till årsskiftet.
Låter som en rimlig horisont. Tänker avvakta kring minst ett halvår jag med.
Citera
2020-03-09, 17:36
Medlem
Cincinnatis avatar
Efter dagens kraftiga nedgång går jag nog in med en liten summa för att sprida risken. Min plan är att successivt gå in med mer och mer pengar vartefter nedgången når lägre nivåer. Jag var ca. 80% likvid innan fallet började så det är en ansenlig summa som ska in på marknaden så småningom, men jag tror det är en bra bit kvar till botten att döma av nuläget. Jag ser just nu inget på horisonten som kommer förändra den starka negativa känsla som har marknaden i sitt grepp. Däremot tror jag inte fallet kommer gå lika snabbt framöver som det gjort hittills.
Citera
2020-03-09, 18:37
Medlem
Duerfs avatar
Har ett sjusiffrigt belopp jag skall in med under det kommande året. Jag kommer börja lite blygsamt och se var det tar vägen framåt försommaren.

Jag klev ur långt innan Corona så jag hade en känsla att det kommer en smäll oavsett men corona och olja hjälper inte börserna.
Citera
2020-03-09, 18:59
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Swedish Match, såklart. Kanske kompletterar med lite Sandvik, Atlas Copco och Lundin Petrolium.

När? -Har redan smygstartat. Har dock för vana att köpa in mig lite för tidigt. Vilket ger stöd för att jag ligger ett steg före..

Har kikat lite på Sandvik också. Köpte lite Lundin Petroleum men de har gått ner några kronor efter mitt köp så jag förväntar mig ytterligare ras innan jag köper mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in