Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Hur min plattform får upp olja är av noll intresse, att du däremot tror ABB är en oljeaktie visar din nivå.
Jag har aldrig sagt att Abb är en "oljeaktie". Jag har bara sagt att Abb's aktiekurs också fått stryk av priset på oljan dumpats.
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
ABB olja?
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Abb är exponerade mot gas och oljeindustrin
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
I så fall är allt och alla exponerade mot gas och olja.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Nej jag skulle snarare säga att det är ett begränsat antal bolag som är så direkt engagerade i produktionen som ABB.
Även om det är en mindre del av verksamheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Jag jobbar på en olje och gas plattform. Vet exakt vilka som levererar till dessa plattform. ABB har en man ute hos oss av 200 totalt ombord. Bara för att oljepriset går ned så slutar man inte köpa ABB,s tjänster eller produkter, du förstår att man inte låter plattformarna förfalla bara för att oljepriset går ned ibland va?
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Om det inte finns några direkta marginaler/lönsamhet, vilket det inte finns när priset dumpas så här radikalt, är nyinvesteringar så klart något man drar ner på och sen lägger man drift och underhåll på minimal nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Hur min plattform får upp olja är av noll intresse, att du däremot tror ABB är en oljeaktie visar din nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Jag svarar på alla frågor. Att du sedan inte förstår vad som är olje och gasrelaterade företag är ju inte mitt problem. Eller du tror kanske att det är min skyldighet att utbilda dig om sådant en 10 åring vet?
Det är väl i allra högsta grad intressant och relaterat till ämnet om ABB förser hela din plattform med el för att få upp oljan eller om det bara är vissa komponenter i produktionen som kommer från dom.
Men du vet alltså inte om det är med hjälp av elkraft din plattform får upp oljan?
Sen säger ju inte ABBs involvering på just din plattform allt om all världens övrig oljeproduktion.
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Vet inte varför jag skall ödsla tid på dig, en person som går in och storhandlar på börsen idag är ingen jag vill diskutera investeringar med.
För att du uppenbarligen tror dig kunna mer än mig. Det är väl den naturligaste och i sär klass vanligaste orsaken till att öppna munnen.
Sen har jag inte storhandlat, jag har handlat för ca20% dessutom fullt medveten om att det var i tidigaste laget och jag har heller inte sagt ett ljud om i fall allt skeppas i väg vid nästa eventuella rekyl.