2020-03-12, 12:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det är en helt jävla vanlig influensa, enda skillnaden är att det smittar lättare.

Folk är så jävla veka...
Och att dödligheten är 10ggr så stor...
Citera
2020-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Varför sprider du desinformation? 10-20% av de som får influensa behöver inte sjukvård och du skriver ”jo” har du en nedsatt kognitiv förmåga?
Jo, gamla och sjuka dör av den vanliga influensan, inte lika många men det är endast för att den vanliga inte sprids lika lätt, inte för att den vanliga är mildare.
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Är du dum eller? Vänta tills du andas med respirator.

Började bli hängig igår. Vaknade med ont i halsen idag. Var på gymmet igår vilket jag ångrar nu i efterhand. Såg att de stängt alla SATS i hela norden (där jag gymmar). Får se hur de utvecklar sig. Fick inte isolera mig av chefen utan fick bara OK att stanna hemma idag och imorgon. Och då jobbar jag på ett ställe där det utan tvekan går att sitta hemma i en månad om de skulle behövas.

Samtidigt så känns de lite som att hysterin kring detta gör att man lägger större märke till om folk harklar sig, nyser eller hostar. Man vet liksom inte om de har corona eller om allt är i sin ordning. Jävligt skumt detta.
Det är bara äldre som är i riskgrupperna, precis som en vanlig influensa.
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och att dödligheten är 10ggr så stor...
För att den smittar lättare som sagt.
Gamla och sjuka ska absolut vara på sin vakt, men att folk här blir helt hysteriska är bara löjligt.

Ni verkar tro att detta är någon specialinfluensa som dödar unga friska människor...
Classic fjollflashback att sitta som hysteriska småflickor så fort det är något...
Senast redigerad av Blalotus 2020-03-12 kl. 12:18.
Citera
2020-03-12, 12:22
Medlem
1000001s avatar
Är det någon i tråden som faktiskt är bevisligen smittad, eller är det bara en massa tjafs om dödligheten som likväl kan tas i den stora tråden?
Citera
2020-03-12, 12:26
Medlem
Skadans avatar
Ni med BEKRÄFTAD corona, vilka symptom hade ni mer exakt? Vad var ni extra känsliga för i omgivningen, alltså typ väder och temperatur som gjorde att ni fick mer viduella symptom, t.ex. hosta, harkligar osv. Vill inte ha svar av hypokondriker som minsann är säkra på att dom är smittade utan att ha blivit testade.
Citera
2020-03-12, 12:44
Medlem
PutinPowers avatar
Coronastatus: ej bekräftat

Dag 1: Rining näsa, nysningar, slem i halsen. Feber 35,9. Mot kvällen 37,2, känner mig allmän sämre mot kvällen. Lägger mig runt 01

Dag 2: Vaknar 10:30, känner mig jättevarm (sov på soffan med kläder + filt på då jag vill undvika att smitta tjejen. Temperetaur precis när jag vaknat: 38.2. Väntar 1h och testar igen, temp: 38.7. Symptom: Rinnig näsa, trött i ögonen, mild huvudvärk och lite rethosta. känner mig avsevärt sjukare idag. Temp 1h efter 500mg alvedon: 38.3

Ska nu ta en till alvedon.
Senast redigerad av PutinPower 2020-03-12 kl. 12:52.
Citera
2020-03-12, 12:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
För att den smittar lättare som sagt.
Gamla och sjuka ska absolut vara på sin vakt, men att folk här blir helt hysteriska är bara löjligt.

Ni verkar tro att detta är någon specialinfluensa som dödar unga friska människor...
Classic fjollflashback att sitta som hysteriska småflickor så fort det är något...
Nej, för att detta virus går längre ned i luftvägarna, ner i lungorna och förorsakar svår lunginflamation. Därmed större dödlighet. Dessutom smittar det lättare som du säger, men det är inte det som ger högre dödlighet när man väl smittats så klart.
Citera
2020-03-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StureSventon
Idiotiskt och populistiskt slag i luften, men som säkert kommer till Sverige också, regeringen kommer att tvingas till det pga konspirationshysterikerna och tvärsäkra idioter på nätet.
Barnen kommer smitta riskgrupper när de går hemma, som mor- och farföräldrar som stressade medelklassföräldrar anlitar som barnvakt.

Tänk på baaarnen, jamen hallå eller, det är definitivt inte barn som är i riskzonen.

Lite konstigt med tanke på att barn inte verkade vara störst smittbärare. Men vad vet jag.
I dk har de väl iof sagt att mor/farföräldrar inte ska passa barnbarnen just för att skydda dem.
Citera
2020-03-12, 13:09
Medlem
SNÄLLA HJÄLP!!

Jag har inte varit i något riskområde men har börjat få feber idag och torrhosta. Är skiträdd har försökt ringa 1177 kommer inte alls fram de säger för hög belastning tjänsten är stängd. Ringde 113 13 den var också stängd. Har varit stängt sen 3 timmar tillbaka. Vafan ska jag göra hur vet jag om jag är sjuk?

Jag åt på en jävla kines restaurang borde inte gjort det!!!!
Citera
2020-03-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto456
SNÄLLA HJÄLP!!

Jag har inte varit i något riskområde men har börjat få feber idag och torrhosta. Är skiträdd har försökt ringa 1177 kommer inte alls fram de säger för hög belastning tjänsten är stängd. Ringde 113 13 den var också stängd. Har varit stängt sen 3 timmar tillbaka. Vafan ska jag göra hur vet jag om jag är sjuk?

Du stannar hemma. Är du inte i riskgruppen kommer du att klara dig utan någon vård precis som en vanlig influensa.
Citera
2020-03-12, 13:12
Avslutad
Citat:
SNÄLLA HJÄLP!!

Har hört att dag 14 ska vara tuffast.
Krya på dig
Citera
2020-03-12, 13:15
Medlem
Cornflakesfasoners avatar
Citat:
Jag har en intervju på mån... Min första på länge! Hade fixat i ordning mig och tänkt på intervjun varje dag så jag blir fortsatt arbetslös då för ingen kmr vilja anställa en sjuk person... Fan vill gråta nu!

Kan man inte ta något snabbt prov!

Jag har en inbokad läkartid! Bara hålla tummarna att den inte försvinner!
Citera
2020-03-12, 13:15
Medlem
Citat:
SNÄLLA HJÄLP!!

Är du inte i någon riskgrupp så stannar du hemma och rider ut stormen, precis som vid vanlig influensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in