2020-03-12, 11:57
Medlem
I förmiddags sålde jag hela mitt innehav i fonder. Nästan hela min uppgång under 3 års tid, 64k, förlorad. Sålde med +15k kvar. Skit!
Citera
2020-03-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Väldigt vad du gissar. Men nä, du har väldigt fel, vännen.

Klart det finns fler index än ett. Alla går ner idag. HSI stängde på "bara" -3,66%. Vilket nästan kan ses som "positivt" när man jämför alla andra siffrorna i nuläget.

Lyckligtvis ligger jag bara ute med småpengar i dagsläget i NASDAQ och OMXS. Inväntar botten innan jag går in igen. (För en månad sedan hade jag innehav på 8 olika marknader, index allihop.).
ISK givetvis, så man slapp reavinstskatten.

Kommer du få ett mail där det står att nu har vi nått botten? Eller hur kan du veta när botten är nådd? Det vet man bara då man tittar i backspegeln, eller vet ni något som vi andra inte vet? Det kan finnas många falska signaler och börsen kan både agera tidigare och senare på rykten och nyheter än vad man tror. Ta bara hur denna kraschen kom. Viruset hade stängt ner kina i 2 månader och en pandemi var oundviklig, börsen sket i detta i 2 månader för helt plötsligt få panik. Lika obegripligt kan uppgången starta, den kan starta imorgon.
Citera
2020-03-12, 12:05
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Självklart bryr ni er lite 🙂
Nä, inte ens lite

Kanske bryr jag mig lite om några veckor eller så, det vet jag inte. Men just nu har jag mer praktiska saker som måste lösas på grund av den här hysterin, eftersom jag oturligt nog har haft väldigt taskigt tajmade resplaner.

Men jag gläder mig åt att vi har levt av en högt värderad börs de senaste åren istället för att ha köpt. Man får se det positivt

Jag har tex ganska många tusen dollar i kontanter som jag köpte i december. Jag tyckte de var dyra då. Fan va nice nu!
Citera
2020-03-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nä, inte ens lite

Kanske bryr jag mig lite om några veckor eller så, det vet jag inte. Men just nu har jag mer praktiska saker som måste lösas på grund av den här hysterin, eftersom jag oturligt nog har haft väldigt taskigt tajmade resplaner.

Men jag gläder mig åt att vi har levt av en högt värderad börs de senaste åren istället för att ha köpt. Man får se det positivt

Jag har tex ganska många tusen dollar i kontanter som jag köpte i december. Jag tyckte de var dyra då. Fan va nice nu!
Finns alltid nåt positivt i allt så du tänker rätt 🤗
Citera
2020-03-12, 12:16
Medlem
Sitter med en investering vars signal jag kollar månadsvis efter löning, och i februari så var det precis på gränsen mellan att gå ur marknaden eller inte men fortfarande på rätt sida. Nu har det dumpat 20% och jag slits mellan att bryta med strategin för att jag inte ser var en studs skulle komma från, eller vänta två veckor till nästa signalkoll. Helvete vad misstimeat det blev.
Citera
2020-03-12, 12:23
Medlem
happilappis avatar
Ska bli mycket intressant att se hur USA handlas när det öppnar, för SP500 ser ut att öppna precis där den sista stora supportnivån finns (weekly bulltrendline, weekly 200MA, price support). Efter det är det fritt fall.
Citera
2020-03-12, 12:26
Medlem
Går man ur så missar man antagligen botten. Kom ihåg det!
Citera
2020-03-12, 12:35
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=ZSKH_C2YbpY

Undrar du hur Thailands ekonomi går i Coronatider? Filmen talar sitt tydliga språk.
Citera
2020-03-12, 12:43
Medlem
Sitt still i båten när båten läcker
Citera
2020-03-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Sitt still i båten när båten läcker

Fast jag kommer gå ur marknaden i slutet av månaden ändå, så för mig handlar det just nu om jag överhuvudtaget kan se nån chans till positiv utveckling de kommande två veckorna, och det ser inte troligt ut för tillfället...
Citera
2020-03-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Självklart bryr ni er lite 🙂

Yep Klart att det irriterar. Det är roligare att tjäna pengar än att förlora. Då är jag ändå i en situation där jag har hyfsad lön, och låga fasta utgifter varje månad. Att pengarna nu försvinner påverkar inte alls hur jag lever. Allt mitt sparande är till för när jag pensionerar mig och det är ju långt borta.

Jag har inga bolån så en krasch på bostadsmarknaden kommer inte tvinga mig att sälja något. Att jag inte har bolån beror på att jag tidigare sålt fonder och betalat av det. Köpte även bilen kontant med pengar som togs från fonder för ett tag sedan så jag har numera rätt lite pengar att förlora. Ungefär 500kkr på ett ISK. Det gör ju att paniken inte kommer att infinna sig oavsett men klart att man blir irriterad...

När bostadsmarknaden börjar krascha så försvinner ju en större del av min förmögenhet som till största delen är låst i huset men ett prisfall där lär ju heller inte påverka alls hur jag lever. Tror jag kommer att känna mindre irritation för att värdet försvinner där än vad jag känner för ISK:t även om summorna blir större. Klart irrationellt men förlusten redovisas ju tydligare på ett ISK än för huset...
Citera
2020-03-12, 13:07
Medlem
"no one has any idea what the earnings impact of all this will be." Som sagt är PE ansträngt på börserna TROTS -20%... och då är inte effekten av viruset inprisat än.

https://www.youtube.com/watch?v=siLOjIOegJA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in