Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Självklart bryr ni er lite 🙂
Yep

Klart att det irriterar. Det är roligare att tjäna pengar än att förlora. Då är jag ändå i en situation där jag har hyfsad lön, och låga fasta utgifter varje månad. Att pengarna nu försvinner påverkar inte alls hur jag lever. Allt mitt sparande är till för när jag pensionerar mig och det är ju långt borta.
Jag har inga bolån så en krasch på bostadsmarknaden kommer inte tvinga mig att sälja något. Att jag inte har bolån beror på att jag tidigare sålt fonder och betalat av det. Köpte även bilen kontant med pengar som togs från fonder för ett tag sedan så jag har numera rätt lite pengar att förlora. Ungefär 500kkr på ett ISK. Det gör ju att paniken inte kommer att infinna sig oavsett men klart att man blir irriterad...
När bostadsmarknaden börjar krascha så försvinner ju en större del av min förmögenhet som till största delen är låst i huset men ett prisfall där lär ju heller inte påverka alls hur jag lever. Tror jag kommer att känna mindre irritation för att värdet försvinner där än vad jag känner för ISK:t även om summorna blir större. Klart irrationellt men förlusten redovisas ju tydligare på ett ISK än för huset...