Citat:
Ursprungligen postat av
peroperomanko
Det finns inga andningsskydd, en stor mängd skickade vi till Kina för 2 månader sen och resterande som finns i apotek och diverse affärer blev uppköpta av kineser.
Vi hade väl reserv på 250.000 ansiktsmasker
50.000 av dessa skickade väl våran socialminister Lena Hallengren till Kina då de hade kris!
Detta var för ca 2-3 veckor sedan då Sverige knappt var smittat!
Nu jagar regeringen skyddskläder igen så va ingen bra affär ... kan ge mig fan på att priset stigit så vi får betala minst det dubbla nu!
Regeringen kör med både skygglappar och huvudet i sanden! De läser vad som står på pappret någon ekonom skrivit. De är inte ute i verkliga samhället så de har säkert inte ens sett att vissa hyllor i matbutiken gapar tomma och apoteken börjar få slut på mediciner.
De får order från EU... gör si gör så!
Nu står de med brallorna nere och chockade! Inte ens i januari reagerade de på spridningen som va tydlig redan då för deras feta näsor var begravda i någon utrotningshotad djurunges kokta inälvors soppa. Eller mellan något fnask bröst i valfritt land! De är för upptagna med att skälla på någon buttler att de skulle missa en förbi flygande rosa gris. 🐷
De agerar galet sent och har ingen förberedelse alls! Fastän vi haft sedan december på oss att förbereda ... ca 100 dagar... etthundra jävla dagar!!
Hatar våran regering oavsett vilka som för tillfället har makten! De skor sig själva och vill enbart göra egen karriär, in i ena örat och ut ur andra är deras måtto bara lönen trillar in på kontot den 25e
Måste bli ändring på detta! Folket måste agera när detta är över och det tror och hoppas jag verkligen!
Bygga ut sjukhusen och kanske förbereda framtida katastrofer bättre.
Nu har vi 526 iv platser i hela landet..! Vill bara gråta när jag hör det!!!
Som att åka viking cinderella med 3700 ombord och bara ha livbåt för 4 personer!
Hur fan tänkte de där??
Va?