2020-03-12, 12:00
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Uvex skickade 250k i början av Februari till Kina. Stod även i tidningen.

Vi hade kineser som kom till målarbutikerna och köpte upp allt. Det här handlar om en småstadsby, så dom har tömt sverige. Hände för 1 månad sen kanske.
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy
Inom centrala Stockholm har majoriteten av IT-företag stängt sina kontor. Spotify tex. med 2 kontor och flera tusen anställda. De kör work-from-home.
Bra att företag försöker minska spridning genom att låta folk jobba hemifrån.
Frånsett det så kan jag tycka att just Spotify i topp på listan av företag vars kunder inte lider särskilt mycket om firman skulle stänga helt ett tag.
Citera
Medlem
Nu när alla måste vara hemma så måste Netflix jubla. Hur många kommer inte köpa abonnemang på Netflix och Viaplay
Citera
2020-03-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramalamadingdong
Tack <3 och jag tror före helgen kommer beslutet.

Annat i Danmark där är det rakare snabbare puckar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det känns som Göteborgs stad har ett betydligt elev/lärarbortfall. De har skickat det här meddelandet till mig den senaste kvarten

Uppdatering kring coronaviruset (covid-19) i grundskolan 12 mars
Friska barn ska fortfarande gå i skolan och sjuka barn ska stanna hemma.
De som är friska går till jobbet. De som är sjuka stannar hemma.
Detta har Göteborgs Stad bestämt, så att samma sak gäller de som jobbar
i skolan. Grundskoleförvaltningen följer Folkhälsomyndighetens
rekommendationer kring smitta.
O.M.G.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Fast du är ju inte sansad, du är clownen som springer omkring och skrattar åt dina egna skämt. Noll förankring i verkligheten.

Är jag inte sansad? Vi pratar om en förkylning som i värsta fall har en dödlighet på 0,7 % För dom allra flesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag har svårt att se att vi får bukt med detta snabbare än på 4 månader, om vi så gör allt vi kan. Men det gör vi ju inte.

Även om vi låser in alla som absolut inte måste röra sig, kommer det ändå vara en hel del människor som måste serva samhället. Så det kommer inte försvinna helt på en månad, även om ett sjukdomsförloppet normalt ryms inom en månad. Vi måste nog räkna med att folk kommer fortsätta bli smittade ett tag, även vid "total" isolation. Men förhoppningsvis blir det färre och färre nya fall varje månad, så vi är igenom om ett halvår eller nåt.

Eller så lyckas vi aldrig med isolationsmetoden, och måste invänta vaccin i ett år.
det har kulminerat i kina nu efter 3 månader så det är löver hör i 3 månader ska på konsert på skansen i jul det är 5 månader till dess
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenvarld
Och jag ser detta (som MSN och folk här på FB bedriver) som ett äkta typexempel av fear mongering.

Jag vet ju vilka som skrattar hela vägen till banken just nu iaf; läkemedelsföretagen. Fatta vad mycket cash dom tjänar på detta. Pracis som vid svininfluensan. Att folk aldrig lär sig.
De har svårt att producera eftersom fabriker ligger ner.
Det finns inget vaccin.
Äldre som är beroende av tio till tjugo piller om dagen kolar.
Hur tjänar läkemedelsbolagen på detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nu när alla måste vara hemma så måste Netflix jubla. Hur många kommer inte köpa abonnemang på Netflix och Viaplay

Samma med C-more när det kommer till sporten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Mer information? Enligt det lilla som syns i grafen verkar de ju bara ha titta på restriktioner för resande från Wuhan och sedan Kina. För Sveriges del kom ju det stora inflödet från Italien och Iran, så då är det väl inte så konstigt att indragna flyg från Kina inte hade någon större effekt.

Tänk såhär: Wuhan är Italien och resten av Kina är Sverige. Resor stoppade från Wuhan minskade inte spridningen i resten av kina, den blev endast förskjuten. Detta för att viruset redan fått fäste och spridningen kommer att ske oavsett, men förskjuts en aning av reseförbud.

https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/lokala-insatser-mycket-viktigare-an-reseforbud-for-att-hejda-smittspridning/
Citera
Medlem
563 smittade nu. Men man testar bara dom som är riskgrupper och dom som kommer in till sjukhusen, om jag har förstått det rätt. Vårdcentralerna har inga möjligheter att testa, om jag uppfattat detta rätt, Igår kväll hade vi 500 fall. Och redan nu 563 smittade. Det går fort detta. Och glöm inte att det skulle ha kulminerat först i lördags och senare i tisdags. Prognoserna var dåligt underbyggda.
Citera
2020-03-12, 12:02
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Länder som ex. Filippinerna har en perfekt geografi för att kunna stoppa utbrott. Tack vare att Filippinrna består av 7600+ öar så kan de tämligen enkelt stoppa flyg och färjor mellan öarna. Detta kan vara en av anledningarna till deras låga siffror smittade.

Hur många smittade har vi på Gotland ? Åland ?
Gotland är infected, iallafall två bekräftade. Säkerligen hundratals som glider omkring utan diagnos.
https://www.helagotland.se/samhalle/forsta-fallen-av-coronaviruset-pa-gotland-15761390.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in