2020-03-12, 11:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Yooo... Är de faktaresistenta på din arbetsplats?? Kan du säga något om vad slags arbetsplats det är eller var den är?

Jobbar du på FHM?

Folk här verkar ta detta med ro. Dock så verkar ganska många vabba eller vara sjukskrivna i dag.

Jag jobbar på en ganska stor arbetsplats med flera kontor.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Mest rekommendationer om att inte resa utomlands. Företagsledningarna är fortfarande i förnekelse att det redan är här i Sverige. Utöver att spara på resor som är bra för budgeten görs ingenting, om inte myndigheter kräver det.
Hmm... det verkar vara ett sömnigt privat bolag. Vilken bransch är ni i? Är ni på börsen eller ej?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Har en Europaresa inplanerad i slutet av maj och första två veckorna i juni. Planerar besöka flera stora städer i Europa. Bland annat Budapest, Barcelona, Rom och Paris.

Hoppas detta lugnar sig så jag och mina vänner kan komma iväg. Men just nu talar väl mycket för att ställa in. Vad tror ni?

Svårt att säga hur det ser ut om två månader, men mycket talar för att vi får lägga planerade resor i malpåse. Jag har några planerade den tiden men jag avvaktar.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Nej, det är inte fel. Det som hänvisas till är ett citat från paragraf 15 i ordningslagen. Ditt s.k. "bevis" är helt taget ur sitt sammanhang. Ja, regeringen beslutar om folksamlingar så skedde även igår men det var efter att FHM lagt fram förslaget till regeringen. Regeringen lägger inte fram den typen av förslag själva och genomdriver det. De föreslår inte ens den typen av förslag till myndigheten.

Jag är djupt oroad över att svenskar har sådan okunskap i det här ämnet som är helt grundläggande för hur svensk förvaltningspolitik fungerar.
Men okej, du är på cykeln. Jag är djupt oroad över folk som hänger upp sig på småsaker i kristider. Lycka till!
Citera
Medlem
Snyggingggs avatar
Oslo, Bergen, Ålesund stänger alla skolor och fsk. Äntligen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Har jag förstått det rätt om man har tvättat händerna ordentligt och kliar sig i ansiktet eller som barn gör petar sig i näsan är det ingen fara?
Ja, plus att du får hålla andan när du träffar folk. Eller använda gasmask. Viruset är nämligen också luftburet.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Det som skapar de stora problemen är ironiskt nog åtgärderna mot virusspridningen, inte virus- effekterna i sig.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Här är en ljudfil för några dagar sen ; https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4

min andra källa är läkare som jag har studerat med i mina yngre dagar som är i italien just nu och jobbar i sjukvården där

Ta hand om dig själv och var försiktig ifall du är i riskgruppen är du snäll!!!!
För att klargöra - det här gäller inte i Italien generellt utan på vissa sjukhus i de norra delarna?
Citera
2020-03-12, 11:58
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ingen skillnad alls, var ute och tog en bärs och lite mat igår och var lika mycket folk ute som vanligt.

Jag bor i stan och när jag går förbi matställen så är det i princip tomt. Stammisarna är helt borta.
Citera
2020-03-12, 11:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Varför inga sammankomster över 500? De kan lika bra smitta folk om det är 200. varför ej ställa in alla sammankomster alls alla sammankomster över 20 pers

Det har förklarats ifrån myndighetshåll om jag inte minns fel.

Större arrangemang drar folk långväga och resandet ökar.
Citera
2020-03-12, 11:59
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Har jag förstått det rätt om man har tvättat händerna ordentligt och kliar sig i ansiktet eller som barn gör petar sig i näsan är det ingen fara?

Ja så länge du inte är nära någon sjuk person, eller råkat vistas där någon smittad person varit tidigare. Viruset kan stanna länge i luften när någon nyst/hostat
Citera
2020-03-12, 11:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Funkar bra med tvål. Coronaviruset är fettlösligt. Det har funnits med människan i minst 10 000 år. Denna variant är ny. Så länge du inte är i riskgrupperna kan du ta det lugnt. Se bara till att alla gamlingar håller sig hemma.

Jag är inte orolig för min hälsa. Däremot är det trist att se mina pengar försvinna på börsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in