2020-03-04, 10:22
Medlem
tuggishs avatar
Nått som hjälpte mig i din exakta situation var att min psykolog fick mig att inse att mitt ex var trasig, hade problematik. Därav hennes beteende. Andra kvinnor som inte har en problematik kommer inte agera som hon gjorde.

Med den insikten kan du ganska snabbt ist för att ifrågasätta alla, ifrågasätta kvinnor som uppvisar tecken på problematik.

Normala människor agerar inte som hon du träffade på, normala människor småljuger inte om allt hela tiden.

Så träffar du en normalt funtad tjej, låt inte det här tynga ner dig. Träffar du på en liknande tjej igen så kommer du inte vara lika naiv, förmodligen kommer du vända i dörren.
Citera
2020-03-04, 11:12
Moderator
pbos avatar
Jag tycker du borde fundera på att växa upp rent allmänt. Använda droger och ha oskyddat sex med tjejer du just träffat kommer inte leda ditt liv i en bra riktning.

Denna tjejs psykiska status har du för lite underlag för att bedöma. Läs gärna i den stora borderlinetråden om hur det är att leva med någon som har dessa problem: (FB) Att vara tillsammans med en tjej som har borderline
Citera
2020-03-04, 14:05
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag tror det är för att jag ändå tänker "kognitivt" och har förmågan att hålla huvudet kallt även i krissituationer. Hade jag inte varit på det sättet hade jag kanske drabbats mer av panik och dragit irrationella dramatiska slutsatser. Jag har förståelse för att människor kan tänka "aldrig mer tjejer" efter att ha träffat en borderlinetjej, "aldrig mer killar" efter att ha blivit våldtagen av någon svinig kille, eller "aldrig mer invandrare" efter att ha blivit rånad av någon muslim. Man tänker bitchigt för att liksom hämnas på företeelsen som sådan. Jag tror jag kunde vara sådan som barn, ett beteende man lätt kopierar från omgivningen, men redan i tonåren började jag intressera mig för saker såsom självförverkligande, moral, filosofi och hur man egentligen borde vara som människa. Om jag t.ex. blir våldtagen i Stockholm av en kvinnlig muslim från Israel, hur vet jag om det är stockholmare, sex, kvinnor, muslimer eller israeler som jag ska börja hata, som hämnd för det som hänt? Retorisk fråga - rätt svar är förstås att jag inte bör hata någon grupp alls, men däremot kan jag kosta på mig att hämnas på just den individen som skadade mig (inte för att hämnd gör något bättre ur ett universellt perspektiv, utan för att jag tycker det är kul helt enkelt och inte etiskt fel). Kollektiv skuld, arvssynd eller annan associerad skuld däremot existerar förstås inte, och om jag t.ex. tar ut hämnd på en random stockholmare, eller ägnar mitt liv åt att debattera för hur elaka stockholmare är, så kanske jag råkar skada någon som verkligen är emot våldtäkt! Lika dumt som när Beatrice Ask trodde sig kunna lösa problemet med elaka hallickar genom att hänga ut sexköpare genom lila kuvert. Bättre då att hålla sig till saken och helt enkelt säga att det är våldtäkt man är emot. Vi bör inte sänka oss till politikernas nivå.

Jag skulle formulera mitt råd såhär: försök förstås undvika jobbiga saker (såsom att vara kär i en borderlinetjej, att ha blivit våldtagen, att ha blivit rånad, att ha varit beroende av något, eller något annat trist och potentiellt traumatiskt). Men när det redan har hänt så har det hänt, du kan inte ändra det. Använd det därför istället som material att förvärva erfarenhet av, som bygger dig till en mer erfaren och därför starkare människa. GE ALDRIG UPP och ta på dig offerkoftan - alla har motgångar emellanåt av olika sort. Försök vara stark så blir du stark. De insikter jag fick under de sex åren med knarkaren var exempelvis mycket om hur droger och beroendeproblem kan påverka en människa, om hur narkomanvården (inte) fungerar i Sverige, hur lätt pissprov manipuleras, och om narkotika som substans samt hur narkotikahandeln i Göteborg ser ut, hur snuten helt skiter i knarkförsäljningen på kommunens "lågtröskelboenden", hur de som säljer narkotika fungerar, men även generella saker om hur människors belöningssystem fungerar och hur människor som mår extremt dåligt fungerar och vilket samspel det kan ha med narkomani. Innan jag träffade henne var jag drogliberal och ansåg att all narkotika borde legaliseras. Idag har jag en mer nyanserad syn, jag ser både för- och nackdelar med legalisering och anser fortfarande att "lätt" narkotika såsom marijuana bör legaliseras men jag vet hur enormt stor skillnaden är mot tung narkotika. Man blir mindre naiv och mer nyanserad ju mer man vet om världen, och blir mer rustad att ta vettiga beslut i framtiden.
True, man kan inte förändra att det hänt. Det är väl ett rätt bra sätt att tänka.
Ändå gått ett tag nu och hon spökar till det fortfarande. Men ditt tips och tipset nedan från Tuggish var bra tips. Ska försöka implementera det tänket mer. För bevisligen så stänger jag ju dörrar där jag antagligen ser tendenserna. Men kanske inte borde bry mig så mycket. Bara lägga ner rörelsen och tänka att livet straffar dem till slut på sitt sätt och det är inte mitt jobb. Fan, du väckte lite bra tankar hos mig. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Nått som hjälpte mig i din exakta situation var att min psykolog fick mig att inse att mitt ex var trasig, hade problematik. Därav hennes beteende. Andra kvinnor som inte har en problematik kommer inte agera som hon gjorde.

Med den insikten kan du ganska snabbt ist för att ifrågasätta alla, ifrågasätta kvinnor som uppvisar tecken på problematik.

Normala människor agerar inte som hon du träffade på, normala människor småljuger inte om allt hela tiden.

Så träffar du en normalt funtad tjej, låt inte det här tynga ner dig. Träffar du på en liknande tjej igen så kommer du inte vara lika naiv, förmodligen kommer du vända i dörren.
True. Några vänner sa faktiskt att de upplevt liknande sätt hos kvinnor som de har dejtat. Inte så extremt dock. Men de sa att de också fick en liten dipp under något års tid och blev väldigt principfasta. Men att det släppte igen efter ett tag, men att de ändå var på sin vakt men att de tyckte det var ganska sunt.

Det sjuka är att jag egentligen är en ganska dominant person. Jag tar för mig alltid, säger ifrån och blir inte kuvad. Aldrig någonsin varit i en relation likt denna. Men å andra sidan har jag aldrig dejtat någon som konstant småljuger och vänder på allting hela tiden. Så var kanske min energi som tog slut och därför inte agerade i tid. Alltså att jag även själv lät det gå för långt för att jag trodde det kunde förändras. Men man är ju den man är, så det är väl en lärdom jag får dra av detta. Att man inte kan förändra ett sådant invant beteende om inte personen själv ens inser hur de beter sig. Då är det bättre att avsluta direkt om det händer igen.
Hoppas bara jag hittar balans i tankemönstret och framförallt är ärlig mot mig själv om det är värt det.

Tack för bra tips!
Senast redigerad av DoungA 2020-03-04 kl. 14:14.
Citera
2020-03-04, 14:13
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
Du ska bara komma till insikt med att hon inte var för dig. Var glad att du märkte det tidigt. Det är värre att ödsla bort 10 år och dela ungar med en sådan som henne.
Ja, jag börjar så smått att inse det. Fått flera bra tips här i tråden som hjälpt till att reda ut lite tankar jag haft. Jag tror att erfarenheten från detta faktiskt bara kommer ge mig en sund inställning till vad som är värt att lägga ner tid och energi på och vad som inte är det. Livet dömer dem senare i livet om de nu är så hemska personer. Inte mitt jobb att döma. Det är väl en insikt som jag låtit sjunka in lite sen igår.

Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Låter som en riktig skitkärring, undvik sådana. Ett ex jag hade var det bra med. Jag ogillar att smsa massa skit och har inget behov av att tala med folk. Så det kunde dröja 2-3 dagar mellan kontakten (särbo). Passade mig och henne utmärkt.

Nackdelen var väl sen att hon hade herrbesök hemma när det var tyst i luren, så henne lämnade jag. Sista jag hörde om henne var att hon fått sparken från sitt jobb, en del i mig hoppas att hon får leva på existensminimum.
Jag tycker man ska respektera varandras tid. Sen vill man ju ha det på olika sätt i olika förhållande för vi är ju olika individer. Men om jag ignorerade henne tex om jag sa att "detta är inte okej, jag sitter nu ensam med råvaror för 1000 spänn." sen snacka vi inte mer så kom det ett sms nån timme senare tex "hejsan, vad gör du?". Så var allt glömt för henne. Men jag svarade inte på det utan gick bara och la mig och sov och tänkte att hon gjorde något annat så varför bry sig. Vaknade dagen efter med jättemånga sms. Vet inte exakt hur många. Men typ 8-10 stycken utan problem från henne och 4 missade samtal där hon var arg över att jag inte svarade direkt och där vartannat sms var "jag tycker om dig så himla mycket. Snälla svara" för att sen i nästa 20 minuter senare skriva "Alltså vi vadfan håller du på med? Är du dum i huvudet?" och sen "alltså förlåt, jag gillar verkligen dig. Snälla svara". Sjukt märkligt beteende.
Citera
2020-03-04, 17:33
Medlem
Yllevantars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Ja, jag börjar så smått att inse det. Fått flera bra tips hä...

Ah fyfan, det där är en teknik för att etablera dominans och flytta gränserna längre bort. Hoppas att den där kärringen sabbar det rejält med det där beteendet så att hon får sitta där ensam utan vänner och någon partner och inse att det inte går att latja med andras tid och känslor (och pengar då!). Det är nog det enda sättet för henne att lära sig.
Citera
2020-03-05, 08:50
Medlem
Citat:
Tja, ska försöka förklara flera händelseförlopp som kanske kan verka lite naiva från min sida. Men i normala fall är jag inte naiv alls. Men jag tror att hon spelade ett psykiskt spel med mig som hon bemästrade extremt bra fram tills jag faktiskt lyssnade på en polare och funderade över hennes beteende. Då fick jag övertaget och relationen fick ett extremt abrupt slut.

Anyway, jag o en polare var nere i stan o tog nån bira. Blev ingen sen kväll alls. Plus vi snacka så jävla mycket om saker och skrattade att vi knappt ens drack. Så var lugnt i alla fall. Detta var en fantastisk junikväll 2018. Vi satt nere vid vattnet och det var helt vindstilla. Vi hade rökt en holk innan vi drog ner så var kanske därför vi inte drack så mycket heller.

Hur som helst, min polare säger att en tjejkompis och hennes 3 vänninor kanske kommer förbi och säger hej. Helt okej med mig. Visste vem hans tjejkompis var. Ganska rolig tjej. Inte min typ. Men tänkte att hennes kompisar säkert var lika roliga och utflippade. Och det var dem. Vi har skitkul allihop! En av dem gick jag på samma gymnasieskola som och vi klickade bra. Vi pratade mycket minnen och skrattade massor om personer vi båda kom ihåg som riktiga original.
Nu var det i alla fall dags o dra hem, vi var ganska trötta allihopa verka det som.
Tjejen som jag klickade så bra med kan vi kalla Thea.

Vi insåg att vi bodde åt samma håll och sommarkvällen som var på väg till natt var helt fantastisk. Så vi sa båda "vafan, ska vi promenera hem ihop?"
Det gjorde vi, båda sa att det var skönt med en relativt lugn kväll med 3-4 glas vin för henne, respektive 4-5 öl för mig.
Vi snacka om allt möjligt, vi skrattade och vi flörtade.

Hon fråga om jag ville följa med upp på ett glas vin. Och jag är ganska keff på att läsa signaler så jag sa att jag inte tycker om vin. Så hon kontra med "har öl också".
Ja vafan tänkte jag, kvällen är ung!
Så jag tog en öl och hon ett glas vin och vi snacka rent allmänt om jobb, utbildning, bostad, framtidsplaner osv.

Vi flörtar lite på klassiska sätt. "Råkar" lägga handen på hennes hand. Hon kontrar med att "kolla jag måste visa på instagram" och flyttar närmre. Sen hångel. Hon avbryter när det är på väg över i sex. Jag säger att jag förstår. Inget konstigt. Hånglar vidare. Till slut kan ingen av oss tygla oss.
Vi knullar på, som riktiga djur. 4 gånger knullar vi och sover emellan i nån timme.

Vi ska träffas igen! Det bestämmer vi när vi äter frulle.

Så vi börjar träffas och sen börjar hennes konstiga beteende.
Vi bokar in att göra grejer ihop. Tex laga mat ihop en kväll hemma hos mig. Jag frågar vad hon är sugen på och vi kommer överens om något. Så jag inhandlar råvaror för flera hundra kronor och har inte ens en tanke på att ta betalt för det tex. Sånt spelar mindre roll för mig. Men då kunde hon helt plötsligt sluta svara i 5 timmar för "ja men jag råkade somna, förlåt" och sen när jag bara skiter i henne ser jag 2 timmar senare att hon är på krogen med nån polare. Så antagligen har hon ju känt för att festa.
Såhär ser det ut var och varannan gång. Även veckodagar, dock ej med festande. Men tex att hon helt plötsligt 1h efter vi snackat när hon råkat somna så lagar hon världens finaste middag med sin bästa vän. Jo tjena, ni har inte hunnit med o planera, handla och laga det där på typ 1h.

Skitsamma. Det rullar på och vi ses ibland och då är allt fantastiskt.
Mitt i allt detta dör en familjemedlem till mig. Alltså en som är nära familj och inte bara släkt. Vill inte avslöja mer.
Samtidigt håller jag på att flytta för jag köpt nytt boende.
Då börjar hon ghosta mig och jag får ett sinnesutbrott dagen innan min familjemedlem dog. Då berättar hon att hon är gravid.
Okej tänker jag, vafan jag får ta mitt ansvar. Jag vet hur barn blir till liksom. Hon sa att hon funderade på abort. Jag sa att jag stöttar henne vad hon än vill göra och oavsett hennes beslut så kommer jag inte att dumpa henne. Ungefär 10 timmar innan detta samtal äger rum har min familjemedlem dött. Men jag ville ju ha ett svar och det fick jag och blev inte arg alls.

Problemet är att vi 2 månader tidigare pratat om Tinder och om hur vi träffas. Alltså om det är vi, eller vi bara knullar. Vi hade bestämt oss för att det var vi och jag sa "då tar jag bort min tinderprofil". Hon säger "Det har jag redan gjort".

Under samtalet vi hade ovan med hennes graviditet så ska hon svara på ett sms från sin syster. Jag råkar kolla på mobilen, vet inte varför och ser en notis från en "Anton" dyka upp från Tinder. Börjar ifrågasätta detta och tar upp tidigare lögner.
Det blir kaos. Hon börjar anklaga mig för stalking och att vara paranoid. Emellanåt tror jag på det. Börjar rådfråga min syster och min mamma och de säger till mig att hålla ihop huvudet för jag är inte paranoid. Jag har rätt.

Så jag börjar att kräva en abort och bevis och förklarar varför jag inte vill träffa henne mer. Förklarar kring Tinder och hur hon behandlade mig.
Får sen veta också att hon antagligen träffat en kille till samtidigt som mig.
Konfronterar henne men hon nekar, jag godtar inte det. Fortsätter kräva abort och svar.

Hon svarar inte på en enda fråga. Avleder alla frågar med konstiga svar om hur jag fått paranoida tankar och att det är vanligt som man när man gjort en kvinna gravid.
Till slut gör hon abort, skickar bilderna på piller och allt.
Skriver till killen hon träffa sidan om, fått reda på vem han är. Allt stämmer och jag berättar för honom att hon är gravid.
Blir kaos igen. Men jag har fått min bekräftelse på att jag hade rätt. Blockar henne över allt. Får sista ordet och skriver till henne att detta är det sista och att oavsett om hon kan svara så kommer jag inte se det för hon är blockad och om hon ser mig på stan borde hon gå åt ett annat håll.

Ingen kontakt sedan dess.

Hur som helst, allt det där är över och jag saknar inte henne och mår bra idag i övrigt. Problemet är att jag börjat bli extremt defensiv. Jag litar inte på en enda kvinna. Ifrågasätter deras intuitioner. Alltså inte öppet. Men i mitt huvud. Tror de försöker leka med mig och liknande.
Har tex svårt för tjejer som låter det gå 1 dag innan de svarar mig trots att vi dejtar öppet. Dumpar dem direkt och tar bort dem överallt. Detta har blivit en försvarsmekanism i mig. Kräver inte massa svar i tid och otid. Man jobbar och gör grejer. Själv svarar jag ibland inte på 6-8 timmar. Men allt efter det är ren arrogans i mina ögon.
Har jag fel? Eller har jag bara satt ner foten? Jag får fan inte rätt på mina tankar!!!

Tror att både män och kvinnor skulle må bättre av att vara i celibat och ha en lång dejtingperiod innan sex blir involverat. Man kan bli knäpp av sex och det kan vara ett beroende. Hon träffade andra och ljög. Inte så sjysst och det hjäper kanske inte dig att jag säger att otaliga män gör samma sak. Så skulle säga att det är ett mänskligt destruktivt fenomen än någon slags "borderline kvinna" fenomen. Ja kvinnor blir kallade käppa för att de har ett irrationellt beteende. Men om hon faktiskt var gravid och gjorde abort är det en otroligt tung sak att göra, även fast vi i västvärlden försöker förminska det och säga att det är ingenting och att barn inte är nånting innan de föds. Okej off topic. Mitt bästa tips är att sluta dricka, röka och knulla runt så kommer livet lösa sig om du ser bara kvinnor som vänner, inte springer hem till dem och håller på utan ses på caféer eller dylikt.

Fattar inte vart mänskligheten är på väg med allt knull hit och dit
Citera
2020-03-05, 19:20
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Tror att både män och kvinnor skulle må bättre av att vara i celibat och ha en lång dejtingperiod innan sex blir involverat. Man kan bli knäpp av sex och det kan vara ett beroende. Hon träffade andra och ljög. Inte så sjysst och det hjäper kanske inte dig att jag säger att otaliga män gör samma sak. Så skulle säga att det är ett mänskligt destruktivt fenomen än någon slags "borderline kvinna" fenomen. Ja kvinnor blir kallade käppa för att de har ett irrationellt beteende. Men om hon faktiskt var gravid och gjorde abort är det en otroligt tung sak att göra, även fast vi i västvärlden försöker förminska det och säga att det är ingenting och att barn inte är nånting innan de föds. Okej off topic. Mitt bästa tips är att sluta dricka, röka och knulla runt så kommer livet lösa sig om du ser bara kvinnor som vänner, inte springer hem till dem och håller på utan ses på caféer eller dylikt.

Jag knullar inte runt, jag dricker väldigt sällan och röker väldigt sällan.
Sist jag var på krogen var under julen 2018 och vet inte sist jag drack mer än 5 öl eller motsvarande i starksprit.
Röker Cannabis 1-3 gånger i månaden på sin höjd. Ibland inte på 3 månader, ibland inte 6 månader, ibland inte på 12 månader..
Så det är knappast något problem i mitt liv och har aldrig varit mer än det klassiska festandet när man var ung. Förstår inte ens hur du kan hänga upp dig på det.
Vi kände varandra som sagt litegrann sen innan, mest flyktigt. Men i vanliga fall var det många år sen jag gick hem med nån från krogen. Minns ärligt inte senast. Sen var det ju knappt från krogen och vi var inte nämnvärt berusade. Var mer en AW. Dock håller jag med om att det knullas runt för mycket och jag har i normala fall alltid haft uppfattningen i vuxen ålder om att det är bättre att träffas ett tag först. Det var ju därför jag, precis som jag skrev i trådstarten, att det var helt okej att vi inte skulle ha sex när det höll på att bli det först.

Förminskade inte hennes abort, jag var extremt stöttande och sa att jag verkligen var redo att ta mitt ansvar oavsett vad hon valde, jag erbjöd mig att följa med och bo hos henne efteråt om hon gjorde abort för att finnas med henne helt enkelt. Ville hon behålla sa jag att jag var redo att ta mitt ansvar, precis som jag skrev i trådstart, innan allting kom fram om att hon träffade andra och ragga runt på tinder. Då krävde jag abort om det var mitt barn. Vilket hon såklart inte kunde svara på när sanningen kom fram, trots att hon innan jag lista ut vem det var, sagt att det här var mitt barn och jag trodde på det i säkert en hel vecka.
Citera
2020-03-05, 20:59
Medlem
Citat:
Jag knullar inte runt, jag dricker väldigt sällan och röker väldigt sällan.
Sist jag var på krogen var under julen 2018 och vet inte sist jag drack mer än 5 öl eller motsvarande i starksprit.
Röker Cannabis 1-3 gånger i månaden på sin höjd. Ibland inte på 3 månader, ibland inte 6 månader, ibland inte på 12 månader..
Så det är knappast något problem i mitt liv och har aldrig varit mer än det klassiska festandet när man var ung. Förstår inte ens hur du kan hänga upp dig på det.
Vi kände varandra som sagt litegrann sen innan, mest flyktigt. Men i vanliga fall var det många år sen jag gick hem med nån från krogen. Minns ärligt inte senast. Sen var det ju knappt från krogen och vi var inte nämnvärt berusade. Var mer en AW. Dock håller jag med om att det knullas runt för mycket och jag har i normala fall alltid haft uppfattningen i vuxen ålder om att det är bättre att träffas ett tag först. Det var ju därför jag, precis som jag skrev i trådstarten, att det var helt okej att vi inte skulle ha sex när det höll på att bli det först.

Förminskade inte hennes abort, jag var extremt stöttande och sa att jag verkligen var redo att ta mitt ansvar oavsett vad hon valde, jag erbjöd mig att följa med och bo hos henne efteråt om hon gjorde abort för att finnas med henne helt enkelt. Ville hon behålla sa jag att jag var redo att ta mitt ansvar, precis som jag skrev i trådstart, innan allting kom fram om att hon träffade andra och ragga runt på tinder. Då krävde jag abort om det var mitt barn. Vilket hon såklart inte kunde svara på när sanningen kom fram, trots att hon innan jag lista ut vem det var, sagt att det här var mitt barn och jag trodde på det i säkert en hel vecka.

Då har jag nog ingen aning vad jag ska svara dig. Förutom att Jordan Peterson är najs att kolla på på Youtube
Citera
2020-03-05, 21:46
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory

Ja tacka vet jag islam, de får inte ens onanera innan äktenskapet (det enda som är tillåtet är våldtäkter inom ramen för jihad, heligt krig). Och se hur fredliga deras anhängare är! Detta är lösningen för världen!
Citera
2020-03-05, 21:55
Medlem
Citat:
Tja, ska försöka förklara flera händelseförlopp som kanske kan verka lite naiva från min sida. Men i normala fall är jag inte naiv alls. Men jag tror att hon spelade ett psykiskt spel med mig som hon bemästrade extremt bra fram tills jag faktiskt lyssnade på en polare och funderade över hennes beteende. Då fick jag övertaget och relationen fick ett extremt abrupt slut.

Anyway, jag o en polare var nere i stan o tog nån bira. Blev ingen sen kväll alls. Plus vi snacka så jävla mycket om saker och skrattade att vi knappt ens drack. Så var lugnt i alla fall. Detta var en fantastisk junikväll 2018. Vi satt nere vid vattnet och det var helt vindstilla. Vi hade rökt en holk innan vi drog ner så var kanske därför vi inte drack så mycket heller.

Hur som helst, min polare säger att en tjejkompis och hennes 3 vänninor kanske kommer förbi och säger hej. Helt okej med mig. Visste vem hans tjejkompis var. Ganska rolig tjej. Inte min typ. Men tänkte att hennes kompisar säkert var lika roliga och utflippade. Och det var dem. Vi har skitkul allihop! En av dem gick jag på samma gymnasieskola som och vi klickade bra. Vi pratade mycket minnen och skrattade massor om personer vi båda kom ihåg som riktiga original.
Nu var det i alla fall dags o dra hem, vi var ganska trötta allihopa verka det som.
Tjejen som jag klickade så bra med kan vi kalla Thea.

Vi insåg att vi bodde åt samma håll och sommarkvällen som var på väg till natt var helt fantastisk. Så vi sa båda "vafan, ska vi promenera hem ihop?"
Det gjorde vi, båda sa att det var skönt med en relativt lugn kväll med 3-4 glas vin för henne, respektive 4-5 öl för mig.
Vi snacka om allt möjligt, vi skrattade och vi flörtade.

Hon fråga om jag ville följa med upp på ett glas vin. Och jag är ganska keff på att läsa signaler så jag sa att jag inte tycker om vin. Så hon kontra med "har öl också".
Ja vafan tänkte jag, kvällen är ung!
Så jag tog en öl och hon ett glas vin och vi snacka rent allmänt om jobb, utbildning, bostad, framtidsplaner osv.

Vi flörtar lite på klassiska sätt. "Råkar" lägga handen på hennes hand. Hon kontrar med att "kolla jag måste visa på instagram" och flyttar närmre. Sen hångel. Hon avbryter när det är på väg över i sex. Jag säger att jag förstår. Inget konstigt. Hånglar vidare. Till slut kan ingen av oss tygla oss.
Vi knullar på, som riktiga djur. 4 gånger knullar vi och sover emellan i nån timme.

Vi ska träffas igen! Det bestämmer vi när vi äter frulle.

Så vi börjar träffas och sen börjar hennes konstiga beteende.
Vi bokar in att göra grejer ihop. Tex laga mat ihop en kväll hemma hos mig. Jag frågar vad hon är sugen på och vi kommer överens om något. Så jag inhandlar råvaror för flera hundra kronor och har inte ens en tanke på att ta betalt för det tex. Sånt spelar mindre roll för mig. Men då kunde hon helt plötsligt sluta svara i 5 timmar för "ja men jag råkade somna, förlåt" och sen när jag bara skiter i henne ser jag 2 timmar senare att hon är på krogen med nån polare. Så antagligen har hon ju känt för att festa.
Såhär ser det ut var och varannan gång. Även veckodagar, dock ej med festande. Men tex att hon helt plötsligt 1h efter vi snackat när hon råkat somna så lagar hon världens finaste middag med sin bästa vän. Jo tjena, ni har inte hunnit med o planera, handla och laga det där på typ 1h.

Skitsamma. Det rullar på och vi ses ibland och då är allt fantastiskt.
Mitt i allt detta dör en familjemedlem till mig. Alltså en som är nära familj och inte bara släkt. Vill inte avslöja mer.
Samtidigt håller jag på att flytta för jag köpt nytt boende.
Då börjar hon ghosta mig och jag får ett sinnesutbrott dagen innan min familjemedlem dog. Då berättar hon att hon är gravid.
Okej tänker jag, vafan jag får ta mitt ansvar. Jag vet hur barn blir till liksom. Hon sa att hon funderade på abort. Jag sa att jag stöttar henne vad hon än vill göra och oavsett hennes beslut så kommer jag inte att dumpa henne. Ungefär 10 timmar innan detta samtal äger rum har min familjemedlem dött. Men jag ville ju ha ett svar och det fick jag och blev inte arg alls.

Problemet är att vi 2 månader tidigare pratat om Tinder och om hur vi träffas. Alltså om det är vi, eller vi bara knullar. Vi hade bestämt oss för att det var vi och jag sa "då tar jag bort min tinderprofil". Hon säger "Det har jag redan gjort".

Under samtalet vi hade ovan med hennes graviditet så ska hon svara på ett sms från sin syster. Jag råkar kolla på mobilen, vet inte varför och ser en notis från en "Anton" dyka upp från Tinder. Börjar ifrågasätta detta och tar upp tidigare lögner.
Det blir kaos. Hon börjar anklaga mig för stalking och att vara paranoid. Emellanåt tror jag på det. Börjar rådfråga min syster och min mamma och de säger till mig att hålla ihop huvudet för jag är inte paranoid. Jag har rätt.

Så jag börjar att kräva en abort och bevis och förklarar varför jag inte vill träffa henne mer. Förklarar kring Tinder och hur hon behandlade mig.
Får sen veta också att hon antagligen träffat en kille till samtidigt som mig.
Konfronterar henne men hon nekar, jag godtar inte det. Fortsätter kräva abort och svar.

Hon svarar inte på en enda fråga. Avleder alla frågar med konstiga svar om hur jag fått paranoida tankar och att det är vanligt som man när man gjort en kvinna gravid.
Till slut gör hon abort, skickar bilderna på piller och allt.
Skriver till killen hon träffa sidan om, fått reda på vem han är. Allt stämmer och jag berättar för honom att hon är gravid.
Blir kaos igen. Men jag har fått min bekräftelse på att jag hade rätt. Blockar henne över allt. Får sista ordet och skriver till henne att detta är det sista och att oavsett om hon kan svara så kommer jag inte se det för hon är blockad och om hon ser mig på stan borde hon gå åt ett annat håll.

Ingen kontakt sedan dess.

Hur som helst, allt det där är över och jag saknar inte henne och mår bra idag i övrigt. Problemet är att jag börjat bli extremt defensiv. Jag litar inte på en enda kvinna. Ifrågasätter deras intuitioner. Alltså inte öppet. Men i mitt huvud. Tror de försöker leka med mig och liknande.
Har tex svårt för tjejer som låter det gå 1 dag innan de svarar mig trots att vi dejtar öppet. Dumpar dem direkt och tar bort dem överallt. Detta har blivit en försvarsmekanism i mig. Kräver inte massa svar i tid och otid. Man jobbar och gör grejer. Själv svarar jag ibland inte på 6-8 timmar. Men allt efter det är ren arrogans i mina ögon.
Har jag fel? Eller har jag bara satt ner foten? Jag får fan inte rätt på mina tankar!!!

Vad menar du "kräva" abort? Du kan under inga omständigheter kräva att en kvinna gör abort!
Sen vad gäller hur detta har påverkat dig så är det ju bra att du ser det. Det är väl bra om du pratar med de tjejer du dejtar hur du känner kring detta för folk kan vara rätt olika. De är helt olika saker att inte gilla att chatta och att ställa in en dejt för att hänga med någon annan. Sen är det bara bra att inte ta att folk behandlar än respektlös eller välja bort de som inte prioriterar än.

Dock tycker jag du ska vara försiktig med att slänga dig med bordeline för lättvindigt,hittar inte mycket stöd för det.
Senast redigerad av Aryt 2020-03-05 kl. 22:00.
Citera
2020-03-12, 09:42
Medlem
Domyojis avatar
Du låter inte speciellt förstörd o du tycks inte tagit så mkt stryk, du stod på dig, du gjorde allt rätt. Hon tycktes inte vara så beroende av dig heller vilket antagligen gjorde allt enklare.

I många fall handlar det om att tjejen i slutändan inte kan ändra på sitt destruktiva beteende, men kan samtidigt inte leva utan dig, vilket således gör att hon tvingar ner en till där hon är... Du var kanske påväg men du sa nej o gick din väg direkt. Bra gjort.

Hon tycks ha varit lite dryg o ljugit men varken utgett fysisk eller psykisk misshandel gentemot dig? Då har du nog kommit ut i one piece o det är allt som räknas.

Pågår det längre o du börjar betvivla dig själv som du nästan gjorde är du så kallad gaslighted, o efter manipulation o våld så hamnar man i ett hål av orklöshet o därifrån är det extremt svårt att ta sig ur. Att göra saker man inte vill göra men som hon säger åt en är enklare än att göra saker man vill göra, för en slags inlärd ångestartad känsla svämmar över en som en tsunami varje gång o hon, och ditt nu sönderfuckade sinne, bygger upp murar runt omkring er och hon har koppel kring din hals o du är hennes hund som hon behandlar som skit o du hade önskat att du aldrig träffade henne men du vågar inte säga det rakt ut, o din mamma o din syster skulle aldrig veta.

När du når hit... O hon sen hetsigt dumpar dig o du borde känna frihet men istället saknar henne som en heroinberoende pundare o ditt liv helt saknar mening, det är då du vet att du är förstörd.

Ta hand om dig o kom ihåg detta. Kram.
Citera
2020-03-12, 09:58
Medlem
Jag tycker du låter jävligt mogen och hanterade denna situationen på bästa sätt. Jag ryser lite när jag läser det för jag har varit i samma situation fast ännu värre då jag var tillsammans med en riktig borderline brud (hon hade diagnos på papper) i tre år. Dom är extremt manipulativa och jag skulle säga att personlighetsstörningen är synonymt med psykopati.

Det är alltid bra i början och dessa brudar ser oftast väldigt bra ut, extremt bra sex och alltid lite ”kinky”. Dom vet precis vad de gör.

Med mina tre år med denna häxan så skulle jag förlora hela min umgängeskrets på 8 nära vänner. Hon började bråka med deras flickvänner och satte mig ultimatum att ta hennes sida genom manipulation. Dispyt med allt och alla, tillslut var jag ovän med min egna familj.

Det är såhär dom jobbar, hjärntvättar och eldar upp ens självkänsla till den grad att man blir en svag robot som går på autopilot.

Idag skäms jag hur jag kunde kasta bort mitt underbara liv på en sån demon till människa men har nu förlåtit mig själv, det har gått ca 2,5 år nu sen det avbröts.

Det låter som att du kom lindrigt undan ändå genom att inte få barn med denna psykopat och att det inte kom till det stadiet där det spreds rykten om dig till hela stan som inte stämmer.

När det kommer till hur du beskriver att du blivit defensiv så är jag precis likadan och min syn på kvinnor har blivit extremt skadad efter den relationen. Psyket tar rejält med stryk efter man blivit behandlad sådär och man ifrågasätter allt. Tiden läker alla sår.. Ge det tid.

Hur som helst, krya på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in