• 3
  • 4
2020-03-12, 18:25
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Du låter inte speciellt förstörd o du tycks inte tagit så mkt stryk, du stod på dig, du gjorde allt rätt. Hon tycktes inte vara så beroende av dig heller vilket antagligen gjorde allt enklare.

I många fall handlar det om att tjejen i slutändan inte kan ändra på sitt destruktiva beteende, men kan samtidigt inte leva utan dig, vilket således gör att hon tvingar ner en till där hon är... Du var kanske påväg men du sa nej o gick din väg direkt. Bra gjort.

Hon tycks ha varit lite dryg o ljugit men varken utgett fysisk eller psykisk misshandel gentemot dig? Då har du nog kommit ut i one piece o det är allt som räknas.

Pågår det längre o du börjar betvivla dig själv som du nästan gjorde är du så kallad gaslighted, o efter manipulation o våld så hamnar man i ett hål av orklöshet o därifrån är det extremt svårt att ta sig ur. Att göra saker man inte vill göra men som hon säger åt en är enklare än att göra saker man vill göra, för en slags inlärd ångestartad känsla svämmar över en som en tsunami varje gång o hon, och ditt nu sönderfuckade sinne, bygger upp murar runt omkring er och hon har koppel kring din hals o du är hennes hund som hon behandlar som skit o du hade önskat att du aldrig träffade henne men du vågar inte säga det rakt ut, o din mamma o din syster skulle aldrig veta.

När du når hit... O hon sen hetsigt dumpar dig o du borde känna frihet men istället saknar henne som en heroinberoende pundare o ditt liv helt saknar mening, det är då du vet att du är förstörd.

Ta hand om dig o kom ihåg detta. Kram.
Haha! Jävlar du, det där var en mörk beskrivning. Men ganska sanningsenlig. Dock gick det ju inte så långt och det var väl mest jag som avslutade det i och med jag började rota i allt. Min syster och mamma var ju extremt bra att ha här. Önskar jag hade kvar farsan. Han var bra på sånt här. Jobbade inom psykiatrin också. Vet han sa till mig om en kompis något år innan han gick bort att min kompis träffade en tjej som hade borderline light(det är ingen diagnos, men man kallar tydligen det slarvigt för Borderline-light utan att det är en diagnos när man inte lever upp till mer än 60% av symptomen). Förstod inte riktigt vad han menade. Men det har tagit slut mellan dem och det han har berättat känner jag igen till viss del. Han blev rejält kuvad där. Fast han har också alltid haft lite svårt för att sätta ner foten mot kvinnor haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Jag tycker du låter jävligt mogen och hanterade denna situationen på bästa sätt. Jag ryser lite när jag läser det för jag har varit i samma situation fast ännu värre då jag var tillsammans med en riktig borderline brud (hon hade diagnos på papper) i tre år. Dom är extremt manipulativa och jag skulle säga att personlighetsstörningen är synonymt med psykopati.

Det är alltid bra i början och dessa brudar ser oftast väldigt bra ut, extremt bra sex och alltid lite ”kinky”. Dom vet precis vad de gör.

Med mina tre år med denna häxan så skulle jag förlora hela min umgängeskrets på 8 nära vänner. Hon började bråka med deras flickvänner och satte mig ultimatum att ta hennes sida genom manipulation. Dispyt med allt och alla, tillslut var jag ovän med min egna familj.

Det är såhär dom jobbar, hjärntvättar och eldar upp ens självkänsla till den grad att man blir en svag robot som går på autopilot.

Idag skäms jag hur jag kunde kasta bort mitt underbara liv på en sån demon till människa men har nu förlåtit mig själv, det har gått ca 2,5 år nu sen det avbröts.

Det låter som att du kom lindrigt undan ändå genom att inte få barn med denna psykopat och att det inte kom till det stadiet där det spreds rykten om dig till hela stan som inte stämmer.

När det kommer till hur du beskriver att du blivit defensiv så är jag precis likadan och min syn på kvinnor har blivit extremt skadad efter den relationen. Psyket tar rejält med stryk efter man blivit behandlad sådär och man ifrågasätter allt. Tiden läker alla sår.. Ge det tid.

Hur som helst, krya på dig.
Ja exakt, sexet! Alltid kinky, levde alltid upp till mina fantasier och sen efteråt så låg hon med mobilen i 30 min typ och sen duschade och ville gå och lägga sig. Antingen lägga sig eller ligga igen. Vilket jag såklart mer än gärna ställde upp på. Nästan som en nymfoman, aldrig träffat en kvinna som vill ligga 4 gånger om dagen och dessutom riktigt bra sex varje gång.

Som tur är avsluta väl jag i tid, till skillnad från dig. Hoppas bara på att du återhämtar dig också. Tror inte vi blivit förstörda egentligen. Tror bara vi upplever saker som män som män aldrig tidigare upplevt. Och det ställer till det lite, för vi kan inte agera som män och stämma i bäcken, för då är man mansgris, aggressiv osv... Även om du inte alls gör något våldsamt, utan bara säger ifrån.

Jag drar mig till minnes nu också att hon berättat om sitt ex som ska "ha hällt öl över huvudet på mig" enligt henne, när hon inte ville ha sex.
Men med mig knulla hon 4 gånger om dagen oavsett om vi träffades 2 dagar i rad eller 3 dagar i rad.
Låter inte riktigt som det stämmer överens med verkligheten. När jag frågade om hon anmälde och vad hennes familj sa så svarade hon "berättade aldrig för nån, pga skammen".
Vadå skammen? Att få öl över huvudet? Det är väl han som ska leva med skam då? Jag kan förstå kopplingen mellan en våldtäkt och skammen. Men att någon hällt öl över dig och skam? Nä... låter som en ihopdiktad historia för att jag ska haja till och tycka om henne mer och förstå "hur sönder hon är" typ och bara säga ja till allt och dansa efter hennes pipa. Det förstår jag nu när jag tänker på det. Men där och då tänkte jag inte så. Tyckte synd om henne oh hon fick verkligen mig att tro på det här med skammen och att hon inte ville ha sex. Jag tror numera att hon provocerat honom till den milda grad att han inte längre kunde hålla huvudet kallt längre. Om det nu ens har hänt.
Citera
2020-03-25, 18:04
Medlem
Har tyvärr stor erfarenhet i mitt exs Borderline.
Har gått i mkt egenterapi för att hämta hem mig och och läst alla böcker tillgängliga om det och som närstående.
I början sätter hon dig på piedestal, allt är grymt, du blir hennes vita riddare som skall rädda henne. Hon formar sig efter dina intressen, dina ord sexet är grymt och du tror du är i himmelriket.
Det är du inte....efter några månader börjar dramatiska känsloutspel och alla dess former av projiceringar. Allt som sker vänds emot dig i skuld. Du kommer inte längre äga din egna sanning av saker och ting som utspelar sig. Du försöker vara den stabila men slukas tillslut i hennes egna känslomässiga svarta hål. Därefter förvandlas du i hennes ögon till satan på jorden. Jag hade "oturen" att få barn med mitt ex. Efter 1,5 år drog hon....blev ihop med ett nytt "värddjur" på internet.
Dom är "känsloaffektsparasiter" och lever på dig tills dom hoppar vidare. Jag har efter separation åkt på ca 10 polisanmälningar (våldtäkt,misshandel, ärekränkning,dataintång,förskingring med mera). Dock aldrig ännw blivit kallad till förhör då hon förmodligen är kryssad hos polisen. Socanmälningar är väll uppe i ett 20 tal. Sen separation för 6 årsedan har hon varit förlovad 3 ggr(efter några veckor)
Supit bort jobb, bor hemma hos mamma som 35 åring(klarar inte bo själv). Stora Kronofogdeskulder, gravt alkoholmissbruk. Hoppar nu runt hos olika 55+ gubbar som försörjer henne med dryck.....i utbyte emot 😬! Inte haft umgänge med dottern alls och ingen kontakt på 2 år. Inlagd för alkoholavgiftning 2 ggr och återfallit.
Har nu precis börjat med lite ungänge med dottern och hop med umgängesstödjare ifrån soc.
Jag har väldigt mkt dyrköpta efarenheter åt denna personlighetsstörning. Mitt ex är 100 procent befriad för ansvar av sig själv och noll självinsikt. Hon kan med ryggmärksbeteende vrida om den mest överbevisade händelse till att du bär skulden. 9 av 10 gånger möter jag häxan, 1 av 10 världens trevligaste MEN låt dig inte luras.
Jag svarar gärna på frågor på PM ifrån andra drabbade. Ingen annan fattar ju änns sits för det är endast i det närmsta relationerna störningen visar sig.
Run Forest Run! Save yourself....bla bla
Citera
2020-03-26, 06:22
Medlem
Det tar ett tag .och det är bra att du inte är för lättlurad i fortsättningen när det gäller gäller tjejer...du kanske helt enkelt varit för snäll .men i å med att du gillar tjejer så kommer du snart träffa någon som är snäll...men att va lite på din vakt första tiden är inte fel
Citera
2020-03-26, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Tja, ska försöka förklara flera händelseförlopp som kanske kan verka lite naiva från min sida. Men i normala fall är jag inte naiv alls. Men jag tror att hon spelade ett psykiskt spel med mig som hon bemästrade extremt bra fram tills jag faktiskt lyssnade på en polare och funderade över hennes beteende. Då fick jag övertaget och relationen fick ett extremt abrupt slut.

Anyway, jag o en polare var nere i stan o tog nån bira. Blev ingen sen kväll alls. Plus vi snacka så jävla mycket om saker och skrattade att vi knappt ens drack. Så var lugnt i alla fall. Detta var en fantastisk junikväll 2018. Vi satt nere vid vattnet och det var helt vindstilla. Vi hade rökt en holk innan vi drog ner så var kanske därför vi inte drack så mycket heller.

Hur som helst, min polare säger att en tjejkompis och hennes 3 vänninor kanske kommer förbi och säger hej. Helt okej med mig. Visste vem hans tjejkompis var. Ganska rolig tjej. Inte min typ. Men tänkte att hennes kompisar säkert var lika roliga och utflippade. Och det var dem. Vi har skitkul allihop! En av dem gick jag på samma gymnasieskola som och vi klickade bra. Vi pratade mycket minnen och skrattade massor om personer vi båda kom ihåg som riktiga original.
Nu var det i alla fall dags o dra hem, vi var ganska trötta allihopa verka det som.
Tjejen som jag klickade så bra med kan vi kalla Thea.

Vi insåg att vi bodde åt samma håll och sommarkvällen som var på väg till natt var helt fantastisk. Så vi sa båda "vafan, ska vi promenera hem ihop?"
Det gjorde vi, båda sa att det var skönt med en relativt lugn kväll med 3-4 glas vin för henne, respektive 4-5 öl för mig.
Vi snacka om allt möjligt, vi skrattade och vi flörtade.

Hon fråga om jag ville följa med upp på ett glas vin. Och jag är ganska keff på att läsa signaler så jag sa att jag inte tycker om vin. Så hon kontra med "har öl också".
Ja vafan tänkte jag, kvällen är ung!
Så jag tog en öl och hon ett glas vin och vi snacka rent allmänt om jobb, utbildning, bostad, framtidsplaner osv.

Vi flörtar lite på klassiska sätt. "Råkar" lägga handen på hennes hand. Hon kontrar med att "kolla jag måste visa på instagram" och flyttar närmre. Sen hångel. Hon avbryter när det är på väg över i sex. Jag säger att jag förstår. Inget konstigt. Hånglar vidare. Till slut kan ingen av oss tygla oss.
Vi knullar på, som riktiga djur. 4 gånger knullar vi och sover emellan i nån timme.

Vi ska träffas igen! Det bestämmer vi när vi äter frulle.

Så vi börjar träffas och sen börjar hennes konstiga beteende.
Vi bokar in att göra grejer ihop. Tex laga mat ihop en kväll hemma hos mig. Jag frågar vad hon är sugen på och vi kommer överens om något. Så jag inhandlar råvaror för flera hundra kronor och har inte ens en tanke på att ta betalt för det tex. Sånt spelar mindre roll för mig. Men då kunde hon helt plötsligt sluta svara i 5 timmar för "ja men jag råkade somna, förlåt" och sen när jag bara skiter i henne ser jag 2 timmar senare att hon är på krogen med nån polare. Så antagligen har hon ju känt för att festa.
Såhär ser det ut var och varannan gång. Även veckodagar, dock ej med festande. Men tex att hon helt plötsligt 1h efter vi snackat när hon råkat somna så lagar hon världens finaste middag med sin bästa vän. Jo tjena, ni har inte hunnit med o planera, handla och laga det där på typ 1h.

Skitsamma. Det rullar på och vi ses ibland och då är allt fantastiskt.
Mitt i allt detta dör en familjemedlem till mig. Alltså en som är nära familj och inte bara släkt. Vill inte avslöja mer.
Samtidigt håller jag på att flytta för jag köpt nytt boende.
Då börjar hon ghosta mig och jag får ett sinnesutbrott dagen innan min familjemedlem dog. Då berättar hon att hon är gravid.
Okej tänker jag, vafan jag får ta mitt ansvar. Jag vet hur barn blir till liksom. Hon sa att hon funderade på abort. Jag sa att jag stöttar henne vad hon än vill göra och oavsett hennes beslut så kommer jag inte att dumpa henne. Ungefär 10 timmar innan detta samtal äger rum har min familjemedlem dött. Men jag ville ju ha ett svar och det fick jag och blev inte arg alls.

Problemet är att vi 2 månader tidigare pratat om Tinder och om hur vi träffas. Alltså om det är vi, eller vi bara knullar. Vi hade bestämt oss för att det var vi och jag sa "då tar jag bort min tinderprofil". Hon säger "Det har jag redan gjort".

Under samtalet vi hade ovan med hennes graviditet så ska hon svara på ett sms från sin syster. Jag råkar kolla på mobilen, vet inte varför och ser en notis från en "Anton" dyka upp från Tinder. Börjar ifrågasätta detta och tar upp tidigare lögner.
Det blir kaos. Hon börjar anklaga mig för stalking och att vara paranoid. Emellanåt tror jag på det. Börjar rådfråga min syster och min mamma och de säger till mig att hålla ihop huvudet för jag är inte paranoid. Jag har rätt.

Så jag börjar att kräva en abort och bevis och förklarar varför jag inte vill träffa henne mer. Förklarar kring Tinder och hur hon behandlade mig.
Får sen veta också att hon antagligen träffat en kille till samtidigt som mig.
Konfronterar henne men hon nekar, jag godtar inte det. Fortsätter kräva abort och svar.

Hon svarar inte på en enda fråga. Avleder alla frågar med konstiga svar om hur jag fått paranoida tankar och att det är vanligt som man när man gjort en kvinna gravid.
Till slut gör hon abort, skickar bilderna på piller och allt.
Skriver till killen hon träffa sidan om, fått reda på vem han är. Allt stämmer och jag berättar för honom att hon är gravid.
Blir kaos igen. Men jag har fått min bekräftelse på att jag hade rätt. Blockar henne över allt. Får sista ordet och skriver till henne att detta är det sista och att oavsett om hon kan svara så kommer jag inte se det för hon är blockad och om hon ser mig på stan borde hon gå åt ett annat håll.

Ingen kontakt sedan dess.

Hur som helst, allt det där är över och jag saknar inte henne och mår bra idag i övrigt. Problemet är att jag börjat bli extremt defensiv. Jag litar inte på en enda kvinna. Ifrågasätter deras intuitioner. Alltså inte öppet. Men i mitt huvud. Tror de försöker leka med mig och liknande.
Har tex svårt för tjejer som låter det gå 1 dag innan de svarar mig trots att vi dejtar öppet. Dumpar dem direkt och tar bort dem överallt. Detta har blivit en försvarsmekanism i mig. Kräver inte massa svar i tid och otid. Man jobbar och gör grejer. Själv svarar jag ibland inte på 6-8 timmar. Men allt efter det är ren arrogans i mina ögon.
Har jag fel? Eller har jag bara satt ner foten? Jag får fan inte rätt på mina tankar!!!

Det tar tid att hämta hem sig efter en borderline relation. Många blir "relationsimpotenta" Du har varit med om en invalidiserande relation som varit snärtsam och därefter har dina försvarsmekanismer kickat in.
Du kom dock undan relativt snärtfritt, ta det lungt, gunga med. Spela inte spel med tjejer utan var ärlig. Inte fel att berätta om dina rädslor utifrån din förra relatin.
Peace😇
Citera
2020-03-26, 11:06
Medlem
Har varit tillsammans med flera borderlinebrudar och jag mår fan så mycket bättre utan dom. Visst, dom kan vara härliga och det kan vara jävligt schysst när dom mår bra, men det GÅR INTE att ha en bra relation med nån som har borderline.

Alla jag har träffat med borderline har varit bra i början, ett par veckor, för att sedan visa sitt rätta jag. Alla har tydligen blivit sexuellt utnyttjade också. Det är inte värt att försöka ens för det slutar alltid med att hon hittar på massa skit om dig och i värsta fall så anmäler hon dig för våldtäkt eller misshandel. När jag gjorde slut med mitt ex så säger hon att hon ska anmäla mig för våldtäkt, vilket hon inte gjorde men ändå sjukt att säga. En annan tjej attackerade mig med en kniv och började hugga mot mig för att jag sa att jag tänkte gå på bolaget medans hon var hos sin granne (hon gillade inte att jag skulle gå utan henne). Det slutade med att hon högg mig när jag gjorde slut med henne. En annan tjej skar sig själv med rakblad och hittade på för snuten att jag hade misshandlat henne med en hammare eller nåt annat tillhygge, blev gripen men släppt efter förhör. Vid ett tidigare tillfälle så hade jag glömt min lur hos henne, hon hörde av sig till alla nummer på luren för att få tag i mig, hon sprang även runt i stan och letade efter mig som en galning och det här var precis när vi hade träffats. Kan berätta mycket mer men ni fattar poängen.

Så fort jag hör att nån tjej har borderline så backar jag, det är inte värt det.
Citera
2020-03-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysInPain
Har varit tillsammans med flera borderlinebrudar och jag mår fan så mycket bättre utan dom. Visst, dom kan vara härliga och det kan vara jävligt schysst när dom mår bra, men det GÅR INTE att ha en bra relation med nån som har borderline.

Alla jag har träffat med borderline har varit bra i början, ett par veckor, för att sedan visa sitt rätta jag. Alla har tydligen blivit sexuellt utnyttjade också. Det är inte värt att försöka ens för det slutar alltid med att hon hittar på massa skit om dig och i värsta fall så anmäler hon dig för våldtäkt eller misshandel. När jag gjorde slut med mitt ex så säger hon att hon ska anmäla mig för våldtäkt, vilket hon inte gjorde men ändå sjukt att säga. En annan tjej attackerade mig med en kniv och började hugga mot mig för att jag sa att jag tänkte gå på bolaget medans hon var hos sin granne (hon gillade inte att jag skulle gå utan henne). Det slutade med att hon högg mig när jag gjorde slut med henne. En annan tjej skar sig själv med rakblad och hittade på för snuten att jag hade misshandlat henne med en hammare eller nåt annat tillhygge, blev gripen men släppt efter förhör. Vid ett tidigare tillfälle så hade jag glömt min lur hos henne, hon hörde av sig till alla nummer på luren för att få tag i mig, hon sprang även runt i stan och letade efter mig som en galning och det här var precis när vi hade träffats. Kan berätta mycket mer men ni fattar poängen.

Så fort jag hör att nån tjej har borderline så backar jag, det är inte värt det.

Vi har VÄLDIGT lika erfarenheter. Hoppas du är någorlunda återhämtad idag och att du aldrig faller offer för dessa häxor igen.
Jag vet också att alla borderline-brudar har blivit ”sexuellt utnyttjade” fastän de särar på benen så fort de får en komplimang, hur ful killen än är som säger det. De har noll självkänsla och försöker ständigt fylla det där tomrummet med droger eller sex.

Jag var som sagt ihop med en i tre år som bokstavligen förstörde mitt liv. Är idag återhämtad men kämpar med att komma tillbaka helt med bra jobb och umgängeskretsar då hon såg till att jag förlorade allt det där.

Jag har precis som du råkat ut för extremt farliga rykten som överhuvudtaget inte stämmer. Detta har gjort att jag inte tycker det är så roligt att bo i den här staden men just nu i livet har jag inget val än att vara här.

Något utav det obehagligaste scenariot jag utsattes för var när det hade tagit slut mellan mig och mitt ex men vi småvelade lite fram och tillbaka osv lite. Jag hade en dålig magkänsla så jag kollade igenom hennes telefon när hon sov. Jag kollade hennes sms. Hon hade suttit påtänd på en fest och hade hetsat upp en väldigt farlig kriminell man att jag hade misshandlat henne under alla år osv. Självklart föll den här mannen pladask för henne och blev förälskad. Det blir ännu värre.. Jag läser igenom konversationen och ser att hon hade skickat bilder på mig hur jag ser ut, min adress och massa information om mig.

Han svarade med att han utlovade hämnd och det var inga tomma hot för det är en väldigt farlig person. Hur som helst så verkade hon förstå tillslut vad hon hade utsatt mig för och insåg den verkliga faran. Hon bad samt vädjade till den här mannen att aldrig skada mig och att jag inte är den personen hon hade diktat upp mig till. Allt var lögn.

Detta läser jag när vi suttit och kollat film, ätit gott och hon har somnat bredvid mig. Hon har gjort mycket mer liknande saker av våldsinslag mot mig men detta gjorde att jag fruktade för mitt liv en period. Otroligt obehagligt att läsa att en gängmedlem är ute efter en och att man ska skada mig. Jag hade ingen aning om detta. Detta utsatte hon mig för utan min vetskap när vi umgicks som ingenting.

Det finns hur mycket som helst att skriva.. Så glad att jag är fri från detta sen några år tillbaka men det kan förfölja mig än idag allt hon utsatte mig för, otroligt mycket trauman.

Snälla killar.. Det är inte värt det. Det kan sluta så jävla illa.
Citera
2020-03-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Vi har VÄLDIGT lika erfarenheter. Hoppas du är någorlunda återhämtad idag och att du aldrig faller offer för dessa häxor igen.
Jag vet också att alla borderline-brudar har blivit ”sexuellt utnyttjade” fastän de särar på benen så fort de får en komplimang, hur ful killen än är som säger det. De har noll självkänsla och försöker ständigt fylla det där tomrummet med droger eller sex.

Jag var som sagt ihop med en i tre år som bokstavligen förstörde mitt liv. Är idag återhämtad men kämpar med att komma tillbaka helt med bra jobb och umgängeskretsar då hon såg till att jag förlorade allt det där.

Jag har precis som du råkat ut för extremt farliga rykten som överhuvudtaget inte stämmer. Detta har gjort att jag inte tycker det är så roligt att bo i den här staden men just nu i livet har jag inget val än att vara här.

Något utav det obehagligaste scenariot jag utsattes för var när det hade tagit slut mellan mig och mitt ex men vi småvelade lite fram och tillbaka osv lite. Jag hade en dålig magkänsla så jag kollade igenom hennes telefon när hon sov. Jag kollade hennes sms. Hon hade suttit påtänd på en fest och hade hetsat upp en väldigt farlig kriminell man att jag hade misshandlat henne under alla år osv. Självklart föll den här mannen pladask för henne och blev förälskad. Det blir ännu värre.. Jag läser igenom konversationen och ser att hon hade skickat bilder på mig hur jag ser ut, min adress och massa information om mig.

Han svarade med att han utlovade hämnd och det var inga tomma hot för det är en väldigt farlig person. Hur som helst så verkade hon förstå tillslut vad hon hade utsatt mig för och insåg den verkliga faran. Hon bad samt vädjade till den här mannen att aldrig skada mig och att jag inte är den personen hon hade diktat upp mig till. Allt var lögn.

Detta läser jag när vi suttit och kollat film, ätit gott och hon har somnat bredvid mig. Hon har gjort mycket mer liknande saker av våldsinslag mot mig men detta gjorde att jag fruktade för mitt liv en period. Otroligt obehagligt att läsa att en gängmedlem är ute efter en och att man ska skada mig. Jag hade ingen aning om detta. Detta utsatte hon mig för utan min vetskap när vi umgicks som ingenting.

Det finns hur mycket som helst att skriva.. Så glad att jag är fri från detta sen några år tillbaka men det kan förfölja mig än idag allt hon utsatte mig för, otroligt mycket trauman.

Snälla killar.. Det är inte värt det. Det kan sluta så jävla illa.

Riktigt äckligt att hitta på att du har misshandlat henne, hon har säkert hittat på värre saker än så också. Skönt att du mår bättre iallafall.

Jag har aldrig behandlat nån tjej illa, men det är det dom berättar för vänner eller familj, att man har behandlat dom som skit eller misshandlat dom hela tiden. Det är ett jävla skämt, min morsa frågade mig en gång om jag hade slagit mitt ex för tydligen hade mitt ex ringt min morsa och sagt att jag hade behandlat henne illa hela tiden, efter att jag gjorde slut med henne.

Fick höra saker om andra som: "han har våldtagit mig, han har taffsat på mig, han har misshandlat mig", osv. Jag kan tänka mig att nåt stämde, men det var hela tiden nåt nytt, det tog aldrig slut. Blir inte ett dugg förvånad om hon har hittat på att jag har misshandlat henne eller våldtagit henne, så jävla typiskt borderline. Jag är dock inte nojig över att nån skulle hämnas eller så , oavsett hennes påhitt, då hon också vet vad jag är kapabel till enligt rykten hon hört.

Men du måste hålla med om att när det är bra så är det bra också. Det är inte bara skit, men det slutar alltid dåligt. Jag träffade en tjej för snart två år sen som berättade att hon hade borderline och hon sa att hon hade lärt sig att kontrollera sina känslor. Det kanske stämmer till viss del, tvivlar på att en borderlineperson kan lära sig att kontrollera sina humörsvängningar helt, vad vet jag, jag slutade träffa henne p.g.a. hennes borderline, jag orkar inte med en till katastrof.
Citera
2020-04-02, 07:16
Medlem
Domyojis avatar
Om man klipper bort den delen där Eminem själv slår tillbaka så är Love The Way You Lie väldigt accurate. Kanske hört låten tusen gånger senaste tio åren, och fastän jag levt i ett toxic relationship i fem av de så har jag nog aldrig velat intala mig själv hur jävla sant detta är.

Låt oss bara lyssna på första versen o ta in det.
Citera
2020-11-03, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Japp exakt vad som hände. När man tog upp självklara saker blev raktionerna antingen totalt kalla eller kaos.

Nä, det var svårt att hålla emot. Men skulle aldrig lägga en hand på en kvinna först. Slår hon mig, ja då fredar jag mig genom att smälla näsan. Men skulle aldrig någonsin slå henne först.

Kanske otydligt. Men allt det här pendlandet och allt kring den känslokalla sidan hon uppvisa när min familjemedlem dog för hon inte fick all uppmärksamhet är ju klassiskt borderline.
Bruden var narcissist?
Citera
2020-11-03, 04:24
Medlem
Tribolts avatar
Man behöver endast se längden på ditt inlägg för att bedöma att nån gjorde dig till ett nervvrak. Det är därför kvinnor med borderline och narcissistisk personlighetsstörning är så farliga. De tar allt space i huvudet för att du inte ska sluta tänka på dem, men du måste inse att det inte är normalt att nån får dig att känna såhär. Detta är nånting du har levt utan i hela ditt liv så släpp personen och lev ditt liv.

Det kommer bli bra så ta hand om dig.
Senast redigerad av Tribolt 2020-11-03 kl. 04:30.
Citera
2020-11-03, 20:49
Medlem
Vet inte om detta var borderline men nån skruv lös verkar ju tjejen ha

Det finns många osympatiska människor där ute.
Därför kan det vara bra att inte storma in för snabbt i nära relationer.
Bra att ta det lite lugnt i början, lära känna lite närmare först.
Då kan du enklare dra dig ur innan det börjar hända för mycket jobbiga saker, typ graviditet.
Kondom är en riktigt bra idé också.

Kommunikation är också viktigt: när man börjar bli ihop, prata då igenom hur ni ser på förhållanden och otrohet, kontrollera att ni spelar på samma planhalva. Helst även i samma sport
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in