Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
Du behövde inte ens erkänna att du lider av hypokondri och att du är en allmänt ängslig person. Det är så uppenbart det bara kan bli. Jag är själv något hypokondriskt lagd, men reagerar inte alls lika illa som du gör.
Alltså, jag håller med dig att det finns skäl till oro och vi ska ta Corona på fullaste allvar. Jag tycker till och med att man kan stänga skolor och uppmana folk att hålla sig hemma ett tag tills vi vet mer. Men återigen, du behöver nog terapi för du låter en sådana sak som denna totalt förgöra dig värre än själva viruset. Förstår du inte att denna extrema oro ökar din risk för stroke och hjärtproblem något avsevärt? Hur många dör av hjärt- och kärlsjukdomar varje år? Tror det är ganska många fler än Corona.
Jag tror du har fastnat i mig och HUR jag säger saker snarare än vad jag säger.
Jag förespråkar extremåtgärder för säkerhets skull Stäng ALLT, då menar jag allt, utom mataffärer och sjukhus + polis och räddningstjänst. Stäng alla restauranger, all kollektivtrafik, alla butiker, ALLT. Alla som kan jobba hemifrån får göra det, alla som inte kan får tyvärr försöka klara ekonomin så gott det går när detta är över.
Säkra före det osäkra.