Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det är ju du som inte fattar vad median är. Om du har 9 förekomster enligt följande: 63, 63, 64, 64, 65, 77, 88, 90, 95, vad är då medianen i detta fall?
Halva Sverige håller på som du. Det vill säga bara matar ur er hur hemskt det är och hur mycket hemskare det ska bli. Ni bidrar inte ett smack till något annat än att övertyga er själva om hur hemskt det är och vill att alla ska gömma sig på obestämd tid efter att de handlat upp all ravioli i kvartersbutiken.
Älskar du att omge dig med skräckbilder?
Wow.... Jag är nästan mållös.
Och fattar äntligen varför sådana som du har reagerat som ni har gjort.
Ni undviker (omedvetet?) att ta in helheten för att det är för skräckinjagande för er. Ni pallar helt enkelt inte det.
Samtidigt som jag har genuin sympati, blir jag frustrerad. Om ni som inte orkar se sanning inte fanns, skulle jag ha bättre omständigheter generellt. Jag och sådana som jag kunde lugnt och sansat få ta reda på hur varje bekymmer ska kartläggas och tacklas. Vi skulle få agera.
Men nu är vi ihopklumpade med människor som inte själva orkar med, och hindrar oss andra.
Du har helt rätt. Bara människor över 70 år har blivit sjuka. Och allt är hur lugnt som helst pga det. Du kan återgå till ditt liv nu.