2020-03-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Ja, skandinavier kommer rimligen att drabbas hårdare. Är övertygad om att skandinavier har ett sämre immunförsvar än många andra, pga hur isolerat norden ligger.

Oj vad isolerat, vi lever inte på 1800 talet.. Folk reser hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
¨
Du kan välja tro på vilket youtuber du vill, personligen litar jag mer på officiella källor återinsjuknande har skett och det är dokumenterat.

https://www.japantimes.co.jp/news/2020/02/28/national/coronavirus-reinfection/

Det har blivit rapporterat från Kina också, i övriga länder har man ju knappt friskförklarat någon ännu så det är för tidigt att säga frekvensen.

Du tittade aldrig på länken. Youtuber?

Är du dum eller?
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Förstår fortfarande inte vad som gör flyget säkrare? (du räknar upp många osäkra ställen, men gör det flyg säkrare)?

Ja, flyget är mest troligt säkrare än ICA Kvantum. Mindre exponering, bättre luft. Troligen färre också som flyger när de är lite sjuka än som ”bara går ner på ICA och köper lite att äta för helgen”.

Italienarna är inte 2:a i världen för att flugit mellan Rom och Milano, utan för att de gått omkring som vanligt i samhället. Fast inte på ICA förstås...
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Sprids viruset genom svett?

Ja, det sprids även via avföring, sperma och andra "kroppsvätskor".

Men du måste få ner det i lungorna för att bli infekterad.
Magsyran tar kål på viruset om du sväljer.

Lite osmakligt, men det måste sägas.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
T-Röd är ej ren sprit. Står att man omedelbart skall tvätta av från händer. Så att
blanda med glycerin, gör nog en bra brandbomb, men ytterst tveksam handtvätt.
'

En brandbomb?

https://www.allas.se/halsa/gor-egen-handdesinfektion--enkla-receptet-pa-handsprit/234800
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavingon
Säkra källor på att MINST en familj är smittade i Gällivare. Borde bli offentligt i morgon senast.

Förbannat irriterande att myndigheterna hemlighåller var i Norrbotten coronafallen finns, tack för upplysningen "Tankevurpan"
Citera
2020-03-11, 21:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Ja, skandinavier kommer rimligen att drabbas hårdare. Är övertygad om att skandinavier har ett sämre immunförsvar än många andra, pga hur isolerat norden ligger.

Fast svenskar är ett av de mest resande folken i världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Om jag drabbas av Corona och klarar förloppet kommer jag bistå myndigheter, sjukvård och kvarteret där jag bor. Jag gör det isåfall frivillig och vill inte ha betalt.

Resonera likadant ni andra! Det kommer bli totalt kaos, vi måste göra allt vi kan för att hjälpa varandra när staten faller kort och lämnar oss åt Corona.

Ja, klarar jag mig så gör jag detsamma.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
622 fall I Norge just nu

Helvete, antingen är de lika korkade som oss eller så testat de och rapporterar sina fall så som de skall, och inte struntar i det som vi gör

Va? Rapporterar vi inte våra fall som vi ska?
Citera
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Jag ser ett ljus i mörkret. Det här kan vara slutet för globalisterna, klimatalarmisterna och alla flyktingvurmare. Till och med vegetarianerna kommer få det svårt. Det är inte en sekund för sent. Äntligen tvingas folk se till sitt eget hus och hem och sluta skänka bort vårt arv.

Säg inte det, finns det en enda svensk röv kvar som inte blivit rövknullad så kan du ge dig fan på att hen duktigt drar ner byxorna.
Citera
Medlem
tandskadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Om du gjorde rätt och stannade hemma när du var sjuk skulle jag inte klandra dig bara för att Lövén & CO är inkompetenta och för sena med sina beslut.
Hjärta
Citera
2020-03-11, 21:36
Medlem
Nu på DR1:
Danmark lukker ned

Alla offentliganställda som inte har samhällskritiska funktioner skickas hem på fredag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in