Citat:
Ursprungligen postat av
Aktiespekulanten
misstänker du att det är carona viruset?
jag träffade på en utländsk taxi chaufför som talade om för mig, att så fort man får ont i halsen och börjar torr hosta och inte har feber, för att sedan få feber från ingenstans och sedan försvinner de och sedan kommer tillbaks, då ska man direkt testa sig. för det är viruset, man kan inte vänta tills den når lungorna.
sedan så sa han att i iran förväntar man att 40% av befolkningen kommer att insjukna, och det är sjukt!
myndigheterna har sagt det, vet inte om jag ska tro honom eller inte.
Hoppas verkligen inte det.
3 Mars, Dag 1. Värk bihålor, feber
Dag 2, Värk bihåler försvinner. Alla kötlar hals, nacke, käke, svulnar upp och gör ont, alla muskler samma område gör ont. Feber
Dag 3 Samma som dag 2 , samt börjar värka insida revben, utslag på halls samt bakom öron.
Dag 4 Samma som dag 3, samt torrhosta, ont när man hostar
Dag 5 Samma som ovan, hosta minskar, utslag hals och bakom öron blir som avlagringar, man kan klia bort.
Har alldrig haft vanlig flunsa. Så vet ej symtom på det. Men skall ringa akademiska i morgon och fråga om de haft corona fall på MRI avd. Eller om de haft personal som kommit tillbaka från riskzon.
Be dem kolla upp det, och fråga om test. Ingen annan kontakt än personal, MRI på akademiska, efter
28feb.