2020-03-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Undrar hur det är med kriminaliteten har den kommit av sig inga rån. Ingen vill ge sig på en som råkar vara smittad.

Brotten pågår som vanligt. Det rapporteras dock inte om det i samma utsträckning.

Titta bara i delen för aktuella brottsfall här på FB.
Citera
2020-03-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
någon säger corona angriper äldre. varför använder sjukvården speciella skyddsdräkter? sedan den kinesiska läkare även han dog i 35 års åldern?

Anledningen till att unga starka läkare har dött är för att ingen på jordklotet har ett immunförsvar som har stött på viruset tidigare. Det är helt nytt. Dessutom blir infektionen värre med tiden om det går obehandlat. Utöver det så utsatte sig läkarna för en väldigt hög exponering av viruset vilket ytterligare tär på immunförsvaret. Mannen på gatan får inte ens en bråkdel av den exponeringen.
Av den anledningen är det skitviktigt att det finns gott om skyddsmasker och annan utrustning i vården, inte att en foliehatt sitter med 300st i sin lägenhet.
Citera
2020-03-11, 19:08
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Bara jag som inte kommer fram på 1177? De säger bara "för hög belastning" sen lägger den på

Jag (också). Nu kom jag fram, försökte 7 gånger sen kom jag fram. Men sen när jag gjorde val, så sa en kvinnlig röst att "det går inte komma fram på vårdguiden nu". Försök igen.
Senast redigerad av sanne 2020-03-11 kl. 19:11.
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caddabra123
Shit antar att det inte blir några konserter på ullevi i sommar då eller utomhus överlag, copenhell kan man ju glömma

Och det är det värsta som du oroar dig för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Tänk dig att du lyckas smitta och ha ihjäl dig/familjemedlemmar/vänner för att du absolut var tvungen att gå på opera under en pandemi.
Jag anser att det är rent oansvarigt att ta onödiga risker i det här läget. Smittrisken är mycket hög enligt FHM och säkerhetsavstånd är runt 4 meter. Men fortfarande finns det folk som till exempel går och gymmar. Jag tycker att myndigheterna i detta läge borde förbjuda samhällsoviktiga aktiviteter. Men folk i vården, de som jobbar med livsmedel, polis, infrastruktur och liknande borde få skatteavdrag.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hur många smittade tror ni det krävs innan man sätter Stockholm i karantän?
10000, men jag tror att det sitter långt inne.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Testade att ringa 1177 i dag.
Det var många som ringde - försök igen senare.
Detta är på allvar känner jag.
Blir nog bunkra lite mer mat så man klarar några månader.

Får man fråga varför du ringde, var det något allvarligt som du inte bara kunde ha sökt på nätet?
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Finns det någon svensk länk med en sammanfattning av "do's and dont's"? Har en 70+ rätt tjurskallig mamma som tror allt är fake news om det inte står på någon enligt henne trovärdig svensk källa.

https://archive.nothingburger.today/Videos/

Ingen svensk källa men väldigt många klipp som visar hur det är att leva med Corona.

Skumma igenom dem så bör du nog kunna hitta några effektiva klipp.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Tittar på WHO:s konferens nu, de säger ibland annat samma saker som folk i tråden påpekat länge:

Tex:
-Isolera människor från varandra.
-Spåra och testa varenda jävel.
etc.

De säger även att sjukdomen riskerar att överväldiga sjuksystemen.

Och Vad gör FHM? Är detta newsflash för FHM?

Det är nu en Pandemi ,det finns risk för en allvarlig situation liknande Italien även här.
Citera
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Tror inte det kommer hända oavsett antal smittade.

Då förtjänar folket att dö om man är så idiotiska😡
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Bara jag som inte kommer fram på 1177? De säger bara "för hög belastning" sen lägger den på

Tror man kan glömma att komma fram där på vääldigt länge nu tragiskt nog.
Citera
2020-03-11, 19:09
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Munskyddet är en nice touch.

Nu har vi ju en pandemi, så jag höjer min beredskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in