2020-03-11, 18:59
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vid presskonferensen klockan 14 kände man inte till fler sådana fall, det är min uppfattning.

Tycker bara att det borde dyka upp fler fall i stor mängd om smittan har fått stor spridning, men det är bara jag.

TT vågade pressa lite igår.

Vi har ”en handfull”, reporterna frågade rakt ut 10st?, färre än så.

Vi har nog 6-7 fall som inte går att härleda. Detta kan sluta precis hur som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Sverige kommer inte agera. I den mån det händer nåt alls så kommer det vara felaktiga och idiotiska åtgärder eller "för lite och för sent".

I bästa fall sätter regeringen till en utredning som brukar ta ett par år. Men då lär väl halva befolkningen vara döda.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Precis. Svensk vård gick redan på knäna, långt innan corona.

Detta kan mycket väl slå knock-out på hela sjukvårdsapparaten.

Lägg till det otacksamma att jobba mitt i smittan och riskerna. Många sätter nog sig själv arbetslös och frisk ist.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Nån som fortfarande tror på dödstalet som Kina har rapporterat? När man ser vad som händer i Italien och hur många som dör dagligen där menar jag.

Detta kommer gå HELT åt helvete.

Det måste avstanna där snart iallafall. Klart oroväckande siffror. Vad gäller Kinas siffror så anser jag dom vara trovärdiga med tanke på att Sydkoreas är så mycket bättre.
Citera
2020-03-11, 19:00
Medlem
tomyhockeys avatar
någon säger corona angriper äldre. varför använder sjukvården speciella skyddsdräkter? sedan den kinesiska läkare även han dog i 35 års åldern?
Citera
2020-03-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Erfarenheten från Kina är att det är viktigt att vård sätts in i ett tidigt skede. De öser på med anti-virala läkemedel och en del annat för att försöka bromsa virusets framfart och sen vid behov syrgas, respirator och dropp.

Det är alltså inte bra att vänta till man håller på att storkna helt av kollapsande lungor.

Fan vet om de ens ger några anti-virala, klorokin och dylikt till coronasjuka i Sverige dock...

Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Läkemedelsverket i Sverige har beviljat beredskapslicens för läkemedlet remdesivir.

Ni som är aktieintresserade kan hoppa ur fallet och köpa $GILD istället
Fast jag skulle inte hoppas på för mycket.
Det är ju inte så att man bara kan kliva in på ett svenskt sjukhus, säga att man misstänker Corona och hoppas på att de ska hjälpa en....
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Som hyfsat ung och frisk är jag iaf inte orolig i nuläget. Däremot förstår jag att kroniskt sjuka börjar begränsa sitt leverne på olika sätt.

Personligen är jag mer orolig för när alla hypokondriker slutar gå till jobbet och samhället lägger ner. Den dagen kommer många fler dö av brist på el och vatten än av C-19.

Det är såklart extremt viktigt att alla gör sitt för att samhället kan fungera.

Så vi ska fortsätta slita när EU har haft 6 veckor på sig att förbereda men gnäller redan om testkit som börjar ta slut?

Snart kommer folk sluta åka denna EU-karusellen, det är jävligt klart. Vi har högst skatter i världen och sjukvårdssystemet har klappat ihop redan innan det börjat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Man ska nog avakta tills man är sjuk och vara försiktig istället. Jag tror du blir sur om det blir stopp i avloppet för att rörmokaren sitter hemma och darrar.

Man uppmanar folk "med vanlig förkylning och inte riskgrupp" att stanna hemma och inte ta kontakt med vården för att inte belasta vården. Det kan jag köpa. Varenda jävel med hösnuva, svullna ögon eller nysningar kan ju inte fara till akuten, det skulle vara ohållbart. Men däremot är man ju rädd att smitta andra, alltså riskgrupper även om man inte själv far särskilt illa.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Något jag inte förstår dock. I Milano som är ett ett av de värst drabbade områdena så är det ändå rätt mycket folk som rör på sig ute mer eller mindre dygnet runt?

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/lombardia/milano/milano-stazione.html

Undrar hur det är med kriminaliteten har den kommit av sig inga rån. Ingen vill ge sig på en som råkar vara smittad.
Citera
2020-03-11, 19:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Om man blundar (inte testar) så hittar man inget.

Det man inte vet tar man ingen skada av! Verkar som om myndigheterna har tolkat detta talesätt alltför bokstavligt.

Nja, som sagt, sjukvården tycks inte uppleva någon anstormning, spelar ju ingen roll om de har Covid-19 eller inte, men ökad belastning kan indikera stor spridning.
Citera
2020-03-11, 19:02
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Sverige FULL RETARD!

Flyplatser öppna.

Inkommande från Italien/andra länder.

Ingen separering av dessa fullt välkomna att hosta av sig sträckan ARN-Tunnelbana-Buss-Ica-Osv för att sen hemma kanske överväga om de ska va hemma/känner för det.

Sen har vi "rekommenderad" hemmakarantän OM du uppvisar symtom /har lust/ att sitter i telefonkö några timmar. Därefter får du råd av karamellslungande Kerstin på 1177 som målar naglarna samtidigt (headset) att -"då rekommenderar vi hemmakarantän med promenad (bolaget) jösses.

Smittspårning "omlagd"

Folkmassor över 500 personer förbjuds

så teoretiskt kan arrangörer skapa massa mindre dyra evenemang med 499 personer.

Psykedelisk apokalyptisk version av Sällskapsresan 2020 Sun Tours Pandemi Stig Helmer överlever.

Hahahahaha! Ja där satte du verkligen fingret på det!

Nu återstår att få sin efterblivna familj att fatta att detta är allvar.
De fattar inte.

Jag är orolig för dem.
Citera
2020-03-11, 19:03
Bannlyst
Världen :

Citat:
-"Det är cool det går bara på 80+"

Vänta, tror vi, men tankar slås bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera