2020-03-12, 19:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jaha, 2087 fall av corona i Sverige, Danmark och Norge sammanlgat. Särkerligen mångdubbelt fler smittade.

1 DÖD, 1 era idioter. VI SKULLE ALLA DÖ. VAR ÄR ALLA DÖDA?! VAR ÄR ALLA KRITISKA FALL PÅ IVA?

Om inte vi ser 300 döda inom en vecka så har alla snackat SKIT. Era jävla foliehattar.

Om de som tror på värsta scenariot har fel är väl detta bara bra, eller? Det som denna pandemi måste lära oss är att myndigheterna aldrig har något motmedel för detta i Sverige - de stoppar huvudet i sanden och blåljuger oss upp i ansiktet. De vet självklart att denna pandemi är allvarligare än vad de påstått. När nästa angrepp kommer - var så säker på att jag då lärt mig min läxa. LITA INTE på myndigheterna. Tro på dina instinkter - de har hjälpt i alla fall de med medel-IQ i tusentals år...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Aha okej, så du menar att jag som är 30 år har 10% Chans att behöva intensivvård?

Ingen vet, 10% är på totalen just nu och eftersom det bara hållit på i några veckor så skevar statistiken mot äldre men allt tyder på att yngre är lika drabbade men de motstår det längre.

Vi får ingen faktiskt statistik på detta innan vi sett hur det slutar.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Är det sant att brasiliens president Bolsonaro har visat sig positiv för Corona?
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Jo precis. Min grundtes är att det finns många som vill att det ska vara ett domedagsvirus (om än undermedvetet), därav piskar de också upp stämningen tillsammans.

Det där har att göra med att det naturligtvis är mycket roligare att prata om domedagskatastrofer än om "hösnuva". Oavsett gör det denna tråd väldigt svårläst tyvärr då rena konspirationsteorier blandas med stundtals ibland mer rationella saker.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det här är innovativt och proaktivt av Sahlgrenska. De flyttar akutmottagningen till tält utanför sjukhuset:

Konkret innebär det att sjukhuset är restriktiv med fysiska möten för att minimera smittspridning inne på sjukhusområdena. Tält kommer att upprättas utanför ett antal akutmottagningar som tillhör sjukhuset.

– Sjukhusets grupp för samordning av insatser kan komma att planera ytterligare åtgärder under de närmaste dagarna, säger Per Olof Hansson, chefläkare, Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

https://news.cision.com/se/sahlgrenska-universitetssjukhuset/r/sahlgrenska-universitetssjukhuset-intensifierar-insatserna,c3058198

Ja, det är bra. Och märk väl, att det inte var Tegnell som kom på det! (Konstigt att han inte ifrågasätter och motarbetar...)
Citera
2020-03-12, 19:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ja tjena.
Det är så jävla bristande kunskapsnivå hos befolkningen va. Pinsamt.
Precis som det är här.
Återigen. Det är så jävla intressant att världens samlade läkarkår, smittskyddsexperter och pandemiforskare har samlat just här.
Det är helt fenomenalt

Ja, den samlade intelligentian skojar man inte bort.

En sak som jag funderar på är om Boris och hans expertpanel är exakt lika bakom flötet som Tegnell, med trådexperternas logik?

Omni citat;

Johnson sa vidare att det inte i nuläget är aktuellt att stänga skolor eftersom det kan göra mer skada än nytta men att större sammankomster kan förbjudas.

Frågan är om Tegnell och Johnson ingår i någon slags illasinnad sekt eller om de faktiskt bara har har lärt sig att man inte bör springa med fårskocken så fort någon ropar vargen kommer?

Hur kan det komma sig att inte UK och Sverige följer med strömmen?

10.000 smittade tänker man sig att det finns i UK, vad kan man göra med den siffran, kan man uppskatta något om svenska förhållanden?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han ljuger

Ja självklart, Säkerligen 10% Utan vård för gamla och allvarligt sjuka,

Rökare borde ligga värre till med. Röker inte en hel del i Italien?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Spanska sjukan var inte "i modern tid".

Jag tillhör inte själv någon riskgrupp, men närstående till mig gör (astma bland annat).

Då får du googla "modern tid", min vän
Citera
Medlem
Covids avatar
Samhällen tenderar att fungera även under världskrig. Detta är inte ett sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Välfyllda Östermalmsfrysar kommer att tömmas på godsaker under vapenhot. OM samhället bryter samman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Jag var och handlade på ICA idag. Jag använde min FFP3-klassade mask, bar glasögon samt tog på mig engångshandskar innan jag gick in i affären.

Jag kände mig rätt trygg.

Ta av dig maskjäveln och skaffa dig ett jobb.

Jag hoppas inte mina barn får se sådana dårar springa runt på Ica. De hade frågat om tandläkaren glömt ta av sig kläderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Har du gjort dig beredd att dö?

Min kropp dog för längesedan
Citera
Avslutad
Den här regeringen har aldrig brytt sig om folket utan enbart makten i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in