Citat:
Jösses. Det var nedslående. Ska hon klara sig genom allt bara för att få en fälld? Om inte större delen av tråden är helt blinda och efterblivna så finns ju fortfarande så mycket som inte går ihop kring HD och hennes agerande. Jag vet att det är lätt hänt att fastna i att hon har störst motiv efter MH men det finns ju så mycket mer som nu verkar bara få falla fritt... Jag tror på Hiding men detta. Det var nedslående.
Det är ju samma svar som innan, när någon i tråden mailade henne. Det hade jag också förväntat mig. Det går ju inte att ändra sina besked mitt i en rättegång, endast för att någon ytterligare mailar henne. Det skulle ju bli kaos och så tvivel om SD i nuläget. Det är det nog en och annan som skulle önska. Inte minst hans advokater, kanske?
Det finns sannolikt (i alla fall inte i dagsläget) inte bevis för någon annan.
Men i åtalet mot SD så är hon ju helt öppen för att det kan vara fler inblandade. Så hade hon inte reserverat sig, om hon inte trodde att det var möjligt att ytterligare en eller flera personer kan vara inblandade i detta. Om hon och polisen hade varit 100% att detta bara gäller SD, så hade de ju inte skrivit just så i själva åtalet.
Det är nog det vi får ha i åtanke. Nu fortgår denna rättegång och det kommer säkert komma framkomma ännu mer än det gjort i denna massiva FUP. Det finns också en "slask" på lika många sidor som FUP:et och där vet vi inte alls vad det står.
Jag är säker på att polisen jobbar vidare under tiden. Det sitter ju dessutom ett flertal poliser och antecknar vid rättegången varje dag, såvitt jag förstått? De ser reaktioner på de som blir utfrågade. På publiken. På vittnen. På besökare.
Vi ska ha is i magen, tycker jag. Och inte låta oss slås ner av att vi får samma besked vi fått innan. Efter denna mastodont-FUP, så tror jag varken ÅH eller Polisen lämnar några stenar ovända.
Och med SD´s nya versioner av allt och vissa personers velande, så är jag säker på att folk jobbar med högt tryck dygnet runt även utanför Tingsrätten nu under rättegången.
#TeamÅsaHiding
)