2020-03-08, 10:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nu är ju inte jag psykolog och FBI:are som du, men jag tror att det är betydligt troligare att det som raderades hade med SD/Lenas död att göra än att det rörde diskussioner om sköna porrklipp. Det är liksom inte Snapchat mellan två 15-åriga hormonbomber.

Jag anser att man kan vara öppen för samtliga alternativ. Det kan stämma som JG säger att han försökte dölja eget skamligt beteende. Det kan också vara att han vill hjälpa SD. Eller kanske både och?

OT: Jag har inget med FBI att göra. Trådsanning.
Citera
2020-03-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför måste uppgifterna på Telegram beröra bara SD? De är två gifta män som konverserar där bakom ryggen på sina fruar. JG har troligtvis pratat om porrsurfande och detaljer och kanske skickat länkar till SD. Vem har sagt att själva porrsurfandet har skett inuti Telegram?

Haha, har just läst igenom förhören med Jerry. De använde Telegram för där diskuterades också Flashback. Jerry känner Sif smått stalkade av forumet. Folk uppmärksammar när han är på väg till universitetet. När han skulle hämta cementblandaren hos Stefan för att han skulle gjuta ett betonggolv på torpet, kommenterade Stefans granne på Flashback att han varit förbi Davidssons hus. Vederbörande föreslog att han skulle gjuta in mordvapnet i betonggolvet. Det tyckte Jerry kändes olustigt så golvet blev inte av förrän i aug/sept.

Tyvärr, skrattade jag vansinnigt när jag läste detta. Inte åt Jerry, men åt grannens konspirationsideer.
Citera
2020-03-08, 10:59
Medlem

Det är många som påstår att Rosamund har påstått sig vara psykolog och arbeta för FBI:
är det en trådsanning eller stämmer detta?
Citera
2020-03-08, 11:07
Medlem
notknapparens avatar
Lite om hur SD och Jerry reagerar efter mordet enligt en gammal vän till SD:
A 150, s 483

" M*ts kan inte hitta något som är negativt med Stefan. "
//
M*ts och Stefan har aldrig varit i konflikt med varandra. På frågan hur Stefan är i stressfulla situationer uppger M*ts att han aldrig sett Stefan stressad eller arg. Efter att de umgåtts via dykning började de träffas genom geocaching. "
//
" Efter mordet på Lena har deras kontakt bestått i att de haft kontakt på Messenger 3-4 gånger. Vid något tillfälle har Stefan varit väldigt aggressiv mot M*ts i den kontakten och anklagat honom gällande att han tror att han skrivit på Flashback. Ma*ts har dock inte gjort det, vilket han förklarat för Stefan. M*ts får inte ihop varför Stefan anklagar honom och känner inte igen Stefan utifrån hur han skriver till honom. "

"Då de kom fram att Stefan var misstänkt för mordet skrev M*ts till J*rry Gr*y, en gammal
bekant till honom. J*rry blev väldigt aggressiv och sa att Mats inte skulle nämna något om
varken Stefan eller någon annan till någon. Anledningen till kontakten var att M*ts ville prata
om att han tyckte att situationen var jobbig var utifrån sin vänskap till Stefan. M*ts upplevde
det som att J*rry inte betedde sig rationellt, vilket kan ha varit en reaktion på en stressfull
situation.
"
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-08 kl. 11:12.
Citera
2020-03-08, 11:08
Medlem
T34Panzers avatar
Hur pass korrekt rapporterar NA? Och hur objektiva är dom?
Och då menar jag speciellt Stefan Hazianastasiou.

Min källa skrev, efter att ha varit närvarande vid alla förhandlingsdagar, och speciellt ha iakttagit SD och hur de närvarande reagerar.

”Läste att Stefan H på NA skrivit om rättegången i fredags. Men han skriver mycket fel.
Stefan tiitade aldrig mot åhörarna, så jag vet inte var han får det ifrån.

Jag fick känslan att han inte tror att Stefan är mördaren.
Kanske därför han skriver som han gör? Så vi får nog inte veta så mycket om förhören framöver, så dåligt som han skriver.

”NA har skrivit fel i sin rapportering för han tittade bara ner i bordet inte mot åhörare. Han tittade inte när Lenas röst och bild visades. Och i sekvenser i bilen låter han som en liten pojke i målbrottet, med en kvinnoröst.”

”Bättre dom inte skriver när dem inte håller sig till sanningen. Han från NA pratar mest med folk och dricker te eller kaffe hon säger inte så mycket.”

Likaså vid synen så skrev NA/Stefan Hazianastasiou fel:
NA skriver att inga anhöriga var med. Men Lenas mamma var med och 5-6 nyfikna.

2020-03-08, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Redan här visar JG att han hade kunskap om att SD är oempatisk och manipulativ.
Han borde ha slutat stoppa huvudet i sanden för länge sedan. Och insett att det är något allvarligt fel i relationen när han själv medger att han inte berättat graverande saker för polisen. Redan här gör han ett aktivt val. Sedan gör han ännu ett aktivt val när han raderar information inne på polishuset.

Vissa här inne försöker förminska hans handlande och få honom likna Nalle Puh.
Så j@vla infantil och lågbegåvad är han ju inte.
Han vet precis vad han gjort.

Oavsett nyväckta jubelkörer, ledda av ökända trollet Fotobuns.

Ja, Jerry beskriver att både Lena och Stefan är samma sort. 150/264. Han ansåg att båda var manipulativa. Att båda hade ett extremt kontrollbehov, men inte gentemot honom. Han förstod att han använts som en kuliss för att legitimera deras intensiva förhållande. J kände sig utnyttjad och bedragen av dem.

Han tyckte också Lena var en aning gränslös i fysisk bemärkelse mot honom själv. Och det är dessutom Jerry som är den verklige hjälten, inte Stefan. Han jagar tjuvar och banditer och har svart bälte i taekwondo. Lena I kan skatta sig lycklig.

Om Stefan och/eller Hanna döms för mordet tänker han ta avstånd från dem. De tycker jag var bra talat.
Citera
2020-03-08, 11:09
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Det är många som påstår att Rosamund har påstått sig vara psykolog och arbeta för FBI:
är det en trådsanning eller stämmer detta?

Hon påstår sig vara psykolog men tror inte hon sagt att hon jobbat på FBI men hennes farbror eller nåt så hon påstår sig ha anknytning dit. Hon påstår rätt mycket så ta det med en nypa salt.
Citera
2020-03-08, 11:14
Medlem
Citat:
Det är samma som hände med Lena ju. Hon kunde inte heller ta sig ur relationen trots att hon insåg vilken djävul SD var. Han dödshotade hennes och hennes son, behandlade henne som en "bajstrasa" (Lenas ord) och hon upplevde även sig fysiskt våldförd. Varför lämnade inte hon relationen med SD? Visste inte hon precis vad hon gjorde likt JG? Borde inte Lena slutat stoppa huvudet i sanden också?

Nej att Lena inte gjorde allt det är helt förståeligt för dig men inte att JG agerar likadant. Varför inte? Om du verkligen tror att SD är en psykopat så borde du tro att alla i hans närhet är manipulerade och hjärntvättade och marionetter i hans våld. Lena, JG, HD m fl.

Jag tror att även JG var manipulerad och hoppas att han nu har insett detta. SD har haft en oerhörd makt över sina anhängare.
Vi får se hur han agerar vid förhör. Om han har ryggrad nog att ta bladet från munnen. Annars blir det svårt för honom att titta sig i spegeln på morgonen. Han verkar ju ha ett samvete trots allt.
Citera
2020-03-08, 11:17
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Aktbilaga 166 sid 19

Ang hur LW:s mobil rör sig 14/5

Enl Google Maps 23.23 - 23.38

Vad jag förstår har LW:s telefon inte rört sig direkt från bostaden till MP.

Kanske min teori ang att MGM tagit telefonen och rört sig från LW:s hem och LW springer efter kan stämma?

Jo, Lenas telefon har rört sig direkt till mordplats/fyndplats.

Detta förklarade åklagaren på plats i Tingsrätten (jag var där).

Telefonen försöker koppla upp sig till olika master, grannars WiFi osv som gör att det kan se ut som om telefonen gått genom hus osv, vilket självklart inte är fallet.
Markeringarna som telefonen visar är inte exakta. Därav vikten av att se till precisionscirklar.

FUP Aktbilaga 166, Sid 10:

"Denna aktivitet ser ut att vara en kortare promenad i färdriktning sydöst från Byaiagsgatan 4a. Promenaden päbörjas cirka kiockan 23:L3. Kiockan 23:25 är aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23:36, se Figur I 0."
Citera
2020-03-08, 11:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Nu snackar du vettigt. Här håller jag med. Enligt min tankegång måste de ha pratat om sådant som JG först efter mordet kunde ha en annan innebörd än vad han först trodde.

Och HADE förhörsledarna fått dessa konversationer att utgå från när de ställde sina frågor håller jag också med dig - då hade de lyckats knäcka JG. Men nu försvann allt detta, och JG lämnades ensam kvar med sitt tvivel.

Man kan ju alltid hoppas att JG är öppen och ärlig i sitt vittnesmål, men det är tveksamt. Han verkar vara en lojal människa, trots att han svek LW å det grövsta (enligt min åsikt). Han kan ju själv ha dragit den slutsatsen (att han svek henne) och därför inte tänker göra om misstaget med SD. Alltid svårt att veta hur människor resonerar. Han tycks agera känslomässigt men diskutera faktamässigt.

Jag tror inte JG kommer ljuga under rättegången. Kontrollen SD haft över honom har nog börjat släppa nu efter 6-7 månaders separation.
Citera
2020-03-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

Jo, Lenas telefon har rört sig direkt till mordplats/fyndplats.

Detta förklarade åklagaren på plats i Tingsrätten (jag var där).

Telefonen försöker koppla upp sig till olika master, grannars WiFi osv som gör att det kan se ut som om telefonen gått genom hus osv, vilket självklart inte är fallet.
Markeringarna som telefonen visar är inte exakta. Därav vikten av att se till precisionscirklar.

FUP Aktbilaga 166, Sid 10:

"Denna aktivitet ser ut att vara en kortare promenad i färdriktning sydöst från Byaiagsgatan 4a. Promenaden päbörjas cirka kiockan 23:L3. Kiockan 23:25 är aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23:36, se Figur I 0."
Ok tack för svar! Såg märkligt ut på den sidan jag tittade där telefonen rört sig lite fram och tillbaka (sid 19).
Citera
2020-03-08, 11:35
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag anser att man kan vara öppen för samtliga alternativ. Det kan stämma som JG säger att han försökte dölja eget skamligt beteende. Det kan också vara att han vill hjälpa SD. Eller kanske både och?

OT: Jag har inget med FBI att göra. Trådsanning.

Fast, varför skulle polisen bry sig om JG:s egna "skamliga beteende"? Det här är en mordutredning, inget redaktionsmöte för "Snask och Skvaller i Örebro".

OT: ah, ok. Men delen om att du är psykolog stämmer? Och att du skulle "bedriva forskning" i tråden? Och att svenska är ditt sjätte språk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in