2020-03-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
STORT TACK för det arbete du lagt ned på att ge oss en klar bild av Hannas motvillighet i förhören.
Maken till utstuderat beteende, bara snäppet från yrkeskriminellas standardförfarande ”inga kommentarer”. Att hon inte är fortsatt utredd, fortsatt misstänkt är för mig en gåta.

Jag har kokat ner svaren från dina 5 inlägg..

HANNAS (o)hjälpsamma SVAR:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Jag tänker inte kommentera det.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller

(Källa:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))

Tack och bra jobbat att visualisera även från det perspektivet!!
När man ser det så här så blir det löjeväckande och uppenbart hur mycket HD håller tillbaka.
Sorgligt att se och sorgligt att kretsen kring HD ska behöva se det här (kollegor, geo-polare, m.m.).
Men i andra vågskålen har vi tiden som gått som HD självmant kunnat ta kontakt med utredarna och försöka rätta till saker och ting. Och inte minst en svårt sargad kvarleva av LW..

En annan undran: Vi har förstått att HD haft och har en ohälsa och förefaller ha en farmakologisk och terapeutisk behandling. Det som slår mig i förhören är att frågorna, givetvis, är tuffa och konfrontativa. Men det finns ingen av de tre parterna (HD, advokaten, polisen) som efterfrågar något ytterligare stöd för HD i samband med förhören. HD har fått lite hjälp med medicinjustering under häktestiden (absolut rimligt tycker jag!) samt att någon av förhörsledarna är enträgen i början av ett förhör för att försöka utröna om HD är tillräckligt redo att medverka.
Borde HD haft mer stöd i förhören? Borde HD:s juridiska ombud tillsett att fler bedömningar ang. hälsan gjordes innan förhör? Vad tänker ni andra kring det?
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-03-14 kl. 17:37. Anledning: Tillägg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Var i FUP läser man detta????

Finns på två ställen.
Polisens händelserapport i huvudprotokollet, där det beskrivs som att NW vill hämta lite saker. Min tolkning är att det är mottagarens tolkning av vad besöket ska innehålla. Det bandade samtalet visar att NW och UW vill in i huset för att kolla igenom det men kan tänka sig gå utanför om huset är avspärrat för teknisk undersökning (aktbilaga 158). JFUL ger ett okej för dem att gå in och detta sker på natten den 15 maj, före den tekniska undersökning som jag har förstått det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har förstått det som att du har läst huvudprotokollet och där har du den informationen.
I polisens händelserapport ringer UW in kl 22.57 för att NW vill hämta lite saker i radhuset. Han får svar 23.07 när man kollat av med JFUL att det är ok att gå in.
Informationen finns på två ställen och i det bandade LKC-samtalet (aktbilaga 158) får vi veta konkret vad som sades. Där vill NW in för att "kolla igenom hennes hus". Ingenting nämns om att han vill hämta lite saker. UW säger i detta samtal att "vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte vill att vi ska gå in".

Så min fråga kvarstår. Kan detta bli till rimligt tvivel för försvaret?
Tack för svar, jag hade missat det.

Vad gäller din fråga så är inte jag någon försvarsadvokat/jurist. Du kan väl fråga din kompis S-J...
Citera
2020-03-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är oerhört talande - jag tänkte när jag läste det i fupen att... om han inte kom till HD den natten så hade hon sagt klart NEJ. Nu gör hon inte det. Du är en yngrygg Hanna.
Det hade varit avslöjande att svara nej eftersom hon inte svarar på någon annan fråga
Citera
2020-03-14, 17:31
Medlem
Citat:
Tror det är rena rama fantasierna som Schazz försöker plantera. Kan man inte verifiera det, så är det lika bra att hålla tyst. Jag har svårt att tro att Ulf tar med ett av barnen sent en kväll till LWs hus. Finns ingen som helst anledning.

Du är verkligen vig eftersom du biter du själv i svansen.
Trist attityd har du också.
Som du ser har jag nu pekat på två ställen där jag verifierat det jag påstår
Citera
2020-03-14, 17:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja..och dagen efter hon blir släppt ur häktet cachar hon i Kumla.. Jag kan på ett vis förstå att hon vill ut och göra sig av med en massa negativ energi. Men att klippa en cache och lägga ut på sociala medier är magstarkt i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Citat:
Förhör med Peter J den 14/9 -19. Om HD:
” Det viktiga för henne efter att Lena hade mördats var hennes geocach-konto vid namn SysterH*x.
Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om Lena eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto.
Hon fick t.om J3rry Gr*y att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. Dom är helt maniska dom där jävla människorna, dom har inget annat i livet. En av deras närmaste mördas och dom tänker på sina geocach-kontot, väldigt konstigt agerat av Hanna.”

Edit: PJ var ju aktiv i den här tråden och jag tror att hon pekar ut honom i förhöret som en hämnd för det han skrivit här.

Ja det framgår ju i förhören hur målmedvetet hon cachat om och åter cachat om dessa 17 cacher.
Och det framgår tydligt i av förhören att det här är inte svag och undergiven kvinna en utan en benhård sådan. Efter att ha läst förhören ,och sett den attityd hon har, så upplever inte jag längre att hon är ett ”offer” för SD, dom är lika goda kålsupare. Hon må lida av psykisk sjukdom, men hon är inte svag. Hon är hård, kall, målinriktad, hämndlysten och beräknande. Läser på om indicier och sitter och tvärvägrar att samarbeta i förhören.

Sen cachar hon, iförd sin grovstickade offerkofta, med sina godtrogna geokompisar som daltar med henne och köper vartenda ord hon säger.
Citera
2020-03-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Del: 3, HD:s förhör

...
Sid 290-291
FI: Kan det vara så att Stefan kommer hem till dig på natten mellan den 14:e och den 15:e,på
Färdemansgatan?
H: Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.
...
Ungefär samma sak som att säga "Jag är medskyldig, beter mig såhär antingen på grund av rädsla för vad Stefan ska göra om jag säger sanningen om han var hos mig eller inte, eller för att jag själv inte var hemma - utan med Stefan.

("Eller ingenting av det.
Eeh hu ..jag vet inte vilket. Väljer att inte svara på det".)
… [ Visa mindre ]

Citat:
Det är oerhört talande - jag tänkte när jag läste det i fupen att... om han inte kom till HD den natten så hade hon sagt klart NEJ. Nu gör hon inte det. Du är en yngrygg Hanna.

Ja var han inte där borde hon vara glad att kunna säga nej!
Sen finns möjligheten att hon inte vill svara för att hon inte vet vad SD uppgett i förhör.
De brukar ju svara likadant, De har kanske inte repat just denna fråga.

Med sitt svar att det är en hypotetisk fråga torde hon mena att det är en antagande fråga.
Förshörsledaren antar att SD besökt henne under mordnatten.
Och därför vill hon inte svara!
Logik??!
Senast redigerad av Moschata 2020-03-14 kl. 17:51.
Citera
2020-03-14, 17:34
Medlem
Citat:
Jag har förstått det som att du har läst huvudprotokollet och där har du den informationen.
I polisens händelserapport ringer UW in kl 22.57 för att NW vill hämta lite saker i radhuset. Han får svar 23.07 när man kollat av med JFUL att det är ok att gå in.
Informationen finns på två ställen och i det bandade LKC-samtalet (aktbilaga 158) får vi veta konkret vad som sades. Där vill NW in för att "kolla igenom hennes hus". Ingenting nämns om att han vill hämta lite saker. UW säger i detta samtal att "vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte vill att vi ska gå in".

Knappast.
Citera
2020-03-14, 17:37
Medlem
Citat:
Knappast.

Du har säkert mer erfarenhet av detta så jag säger inte emot dig.
Radhuset var inte avspärrat denna natt och alla med kod kunde alltså ta sig in likt UW och NW?
Citera
2020-03-14, 17:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Förklara gärna hur du tänker att det skulle kunna bli rimligt tvivel.
Det räcker inte med att ha förhoppningar när det inte finns någon substans.
Citera
2020-03-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon kan ha blivit insläppt 12.35 - det funkar med hennes tids-schema.

Men, nästa gång det sker en loggrapport är klockan 15.06 och då är hon på väg från Rehab, pratar i telefon med mera - i vart fall kan hon inte ha varit på kontoret hela tiden mellan 12.35 och 15.06 eftersom hon är på Rehab under en stor del av denna tid.

Inte vet jag, men SD kanske har ett system för att kunna släppa ut besökare utan att öppna dörren. Eller åtminstone utan att det loggas...

Hela detta med när SD och LW träffades sist är märkligt. Hans sperma fanns i hennes trosor i smutstvätten, så ATT de träffats i närtid är klart. Det kan vara viktigt för honom med tanke på sperma på kjolen. Hade de inte haft sex senaste året, hade det ju varit mer bestående. Men är det viktigt för SD att det var på fredagen? Varför ljuga om det? Hade han annat fuffens för sig då? Vad i så fall?

Han höll öppet för att hon kunde kommit på lördagsmorgonen också. Och då hade väl Jud*th sett henne där. Men hur rimligt är sex då? SD skulle haft döttrarna hos sig ( även om ingen minns var de var, vilket också är konstigt: nu lever jag med mina barns far, men ... kanske förhållande mellan SD och döttrarna var så dåligt att de bara höll sig undan och var glada för att han inte frågade efter dem?) och SD kan ju knappast ha sex m LW med dem hemma?
Citera
2020-03-14, 17:39
Medlem
Citat:
Du är verkligen vig eftersom du biter du själv i svansen.
Trist attityd har du också.
Som du ser har jag nu pekat på två ställen där jag verifierat det jag påstår
Hade du gjort det lite utförligare när du kläckte ur dig det, så hade det varit lätt att kolla upp. Men du har rätt - de gick in. Ber om ursäkt att jag inte trodde dig, men det finns flera troll här, jag tar inte en uppgift om den som skriver inte verifierar samtidigt. Ab 145 sid 182 - det är väl inte så svårt att hänvisa till något man skriver i tråden, eller hur?

Att de gått in i Lenas hus gör varken till eller ifrån vad gäller försvar eller åklagare. Inte som jag kan se i alla fall.

Du får gärna anse att jag har en trist attityd. Kunde inte bry mig mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in